Inlägg från: Nou camp |Visa alla inlägg
  • Nou camp

akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?

Vill bara lägga in en kanske orelevant åsikt här men...
    Var till veterinären i går för min vovve har fått en juverknöl.Det bestämdes att det först skulle tas ett blodprov(bara för att kolla att inre organ funkar som de ska).Höll på att få en chock när det kostade 1450 kr.FÖR ETT BLODPROV!
    Jag förstår att veterinärer också måste försörja sig men herregud!
    Och kom inte med kommentarer som "Om man älsakr sin hund så spelar det ingen roll vad det kostar bla bla bla".För det vet jag såklart.
    Men ändå, visst får man f-n bli upprörd över priserna!

Hoppas det löser sig med din kisse.

• Nou camp

Anonym (tänk) skrev 2008-02-07 16:04:01 följande:

Man ska inte skaffa djur om man inte har råd med akuttider!! Så tycker jag. Vad som hellst kan hända. Fick åka in med min hund kl 23 en söndagkväll. Det kostade såklart flera tusen men som djurägare är jag är skyldig mitt djur detta så självklart betalade jag. Jag tycker att du ska avboka tiden (eftersom du inte har råd) och sprara ihop till en ny tid omgående. Sen borde du fundera på om du verkligen har råd med din katts underhåll, däri inräknat oförutsedda utgifter...
    Det är faktiskt så att ens ekonomiska förutsättningar kan förändras med tiden.Man kanske efter noga övervägande skaffar sig en hund då man är ekonomisk stabil men sen så kanske det händer nåt i ens liv och man är plötsligt jävligt fattig.Har man då inte rätt att behålla sitt djur, eller?? Det hände en polare till mig och hon mår såklart jättedåligt när hon inte har pengar till veterinär vård, men som tur är har hon kunnat låna av sin familj(bl.a mig).
Svar på tråden akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?