Inlägg från: Anonym (tänk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tänk)

akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?

Man ska inte skaffa djur om man inte har råd med akuttider!! Så tycker jag. Vad som hellst kan hända. Fick åka in med min hund kl 23 en söndagkväll. Det kostade såklart flera tusen men som djurägare är jag är skyldig mitt djur detta så självklart betalade jag. Jag tycker att du ska avboka tiden (eftersom du inte har råd) och sprara ihop till en ny tid omgående. Sen borde du fundera på om du verkligen har råd med din katts underhåll, däri inräknat oförutsedda utgifter...

• Anonym (tänk)

Jag tycker inte heller att man ska skaffa barn om man inte har råd att försörja dem, sen spelar det ingen roll om man är 18 eller 35 år.

Uppdagas TS fall kan det bli tal om djurmisshandel. Tur för honom/henne att katten har blivit bättre (om den nu har det). Men du kanske inte tycker att det är så farligt?

Birgitta2 skrev 2008-02-07 16:06:01 följande:
    Anonym (tänk) skrev 2008-02-07 16:04:01 följande:
    Märkligt vad folk sätter sig på höga hästar här. Och ändå skaffar 18-åringar barn hej vilt och kan inte försörja dom och folk hojtar piggt hur många bidrag de kan mjölka staten på för att försörja barn på.
  • Anonym (tänk)

Har förutsättningarna ändrats så att man inte längre har råd med veterinär till sitt djur, tycker jag att det är ägarens ansvar att se till att djuret hamnar i ett annat hem där djurets behov kan tillgodoses ekonomiskt. Det är min åsikt!

Nou camp skrev 2008-02-07 16:08:33 följande:

Anonym (tänk) skrev 2008-02-07 16:04:01 följande:
    Det är faktiskt så att ens ekonomiska förutsättningar kan förändras med tiden.Man kanske efter noga övervägande skaffar sig en hund då man är ekonomisk stabil men sen så kanske det händer nåt i ens liv och man är plötsligt jävligt fattig.Har man då inte rätt att behålla sitt djur, eller?? Det hände en polare till mig och hon mår såklart jättedåligt när hon inte har pengar till veterinär vård, men som tur är har hon kunnat låna av sin familj(bl.a mig).
Svar på tråden akuttid till veterinär, men har inte råd, vad göra?