• MiaMariah

Vita hem del 7

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 7. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT! Del 7 inhyser mycket av vår VÅRLÄNGTAN!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

(Presentation skapad av Milda Maränger och MiaMariah)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-10 20:49
    Trädgårdstråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-150/m29643601.html

Bloggtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m27731498.html

Butikstråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28671141.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 11:33
    Internetbutiker: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 15:56
    Bloggtråd nummer 7:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30496423.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 18:45
    Bloggtråd nummer 8:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 11:14
    Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31136578.html
  • Svar på tråden Vita hem del 7
  • Juleja

Visst var det någon som bodde i linköpingstrakten?
    Sambon vill förmodligen ta ent ur dit i helgen och då tänkte jag passa på att besöka bebisrelaterade affärer (det finns inte i vår stad).
    Vet att det finns en babyproffsen vid ikea, men inte babyland.

Så, är det någon som vet vad som finns i Linköping när det gäller bebisaffärer?

• MiaMariah
    malins79 skrev 2008-02-14 20:15:20 följande:
    Miah, vad fin pläd! Ser mysig och go ut. Jag gillar lotuslyktor men jag är ännu inte lyckats köpa något.
    tack! ja, jag gillar också lotuslyktor. har två röda, två svarta och nu då en vit.
    Enji skrev 2008-02-14 20:18:49 följande:
    Mia -> Grattis till den fina pläden!
    tack!
    Truffles skrev 2008-02-14 21:08:24 följande:
    För att jag vill ha många skåp... Kommer dessutom att ha garageväggen som blockerar landskapet från det fönstret, blir mest ett ljusinsläpp. Ska försöka få in en bild som visar hur jag menar alldeles strax.
    *fniss* ja, turgumman, det är jag det Flört
    FruPuffen skrev 2008-02-14 21:33:43 följande:
    MiaMariah: Vilken tur du har, pläden är ju superfin!! Passade ju ypperligt där på din soffa.Truffles: Otroligt fint ser köket ut! Sådant kakel vill jag ha... Just nu har vi sjösten i beige, terakotta och grönt i ett rörigt mönster som de förra ägarna satte in -04 (i övrigt är köket helt ok förutom att vi vill bya till porslinsho). Alla som besöker oss säger "OOH vilket fint kakel, sånt är dyrt!" men vi gillar det inte alls. Släkten kommer att tro vi är galna när vi byter !
    tackar!
    knyttis skrev 2008-02-15 08:15:38 följande:
    Kikar in! Ville meddela att jag fortfarande lever och tänker på er! Min datapaus/nedskärning har varit välbehövlig och skön.Nu kan jag berätta varför jag behövde den!Efter ett bra tag så väntar vi nu äntligen syskon till William. Med ryggbesvären och illamåendet fanns ingen ork till annat än jobb, hem och familj men nu känns de som de börjar lätta lite! Jipiii! Så nu kommer ni nog se mer av mig!Tack för rara inlägg i min GB!
    Men oo vad roligt, stort GRATTIS!!
    pofsan skrev 2008-02-15 12:05:39 följande:
    Jag letar efter vita sängbord, har någon tips på vart jag kan hitta det?Modellen har inte så stor betydelse, skulle funka med snygga pallar men de får inte vara blanka och inte för låga.Har tittat på Bruka men de känns inte riktigt bra, Indiska har 2 modeller och det ena (inte skåpet) skulle nog passa bra (finns tyvärr inte på hemsidan) men jag tänkte ifall ni har fler tips.Ni som tänkte sy överdrag till symaskinen, gör de vändbara så kan ni ändra färg efter humör
    www.mobelgrossen.se om du har nära till gbg.. våra kommer därifrån.
  • juliah

pofsan, TUR att du sa det. Jag hade inte ens tänkt tanken *trög*, tack snälla för tipset!

Jag skulle inet handla ngt annat än mat, blev visst en kanna också...usch så slösaktig jag är!

Nu ska vi ut i det fantastiska vädret!

• mimmamum

Grattis knyttis, så fantastiskt!

Hänger inte riktigt med på allt ni skriver, är förkyld och kräktes dessutom igår, usch usch!

MM, vilket härligt projekt! Det finns inget bättre än att få organisera och rensa! Skrattande Vaxduk låter väldigt mysigt!

lasse, håller med MM, ditt kök är underbart!

juliah, svårt att låta bli, men kannan kanske inte var så dyr iaf?!

Jag sitter och drömmer mig bort i IKEAs kökskatalog för ett framtida hus. Velar lite angående bänkskiva, gillar den vita stenen, någon som har den? Fast den nya vita i akryl verkar också spännande och det var inte den som var högblank utan den i laminat!

• mimmamum

Har nog glömt att gratta dig Mia, till pläden! Jättefin! Är den vit eller natur?

Svar på tråden Vita hem del 7