• Bebisönskan

Ni som äter Levaxin!

Jag har också underfunktion av sköldkörteln samt pco.

TrollBoll: jag såg att du också väntar på svar på blodprov efter att ha ätit levaxin i en månad. Jag har väntat i 1½ v på svar nu och imorgon ringer jag nog och frågar hur lång tid det brukar ta. Eller vet du det? Undra om de skriver brev eller ringer. Det brukar tydligen ta ett tag att ställa in dosen, men man kan ju inte låta bli att hoppas att det ska gå snabbt.

Äter du också 50mg? Jag har inte heller kännt av några direkta symptom (mer än att jag alltid har varit lite trött av mig) och inga tydliga biverkningar. Däremot har det känts som vagt mensvärksmolande i några veckor nu. Undra vad det är? Du skrev att underfunktion av sköldkörteln och pco:n hänger ihop. Vet du hur? Jag har för mig att jag har hört att de inte gör det.

• Bebisönskan

Nu har jag ringt SU för att jag tyckte det tog lång tid att få svar på mitt blodprov. Sköterskan sa att det kommit men att läkaren inte hinner titta på det förän nästa vecka. Det tycker jag är lång tid, då har jag väntat i 3 v på svar, jag behöver ju veta om jag ska höja dosen eller inte.

Iaf hade det sänkts från 9 till 2 så det är ju bra, men vad jag har hört bör man ligga ännu lägre om man vill bli gravid. Eller? Lite oroande att läsa att det kan ta så lång tid att ställa in dosen rätt. Då krävs det kanske några månader för att vara säker på att man ligger på rätt nivå.

• Bebisönskan

Jag fick reda på att mitt värde (THS?) har sjunkit från 9 till 2, fick dock inga besked om jag skulle öka eller ha samma dos levaxin (jag äter 50mg nu). Tycker det känns otroligt jobbigt att det kan ta så lång tid att ställa in dosen så den är stabilt bra. Men vad har man för alternativ än att kämpa vidare?

De här andra värderna vi skriver om, vad är de? Mäter man alltid det ihop med THS? Undra varför jag inte fått reda på de svaren isf?

• Bebisönskan

Jag går otåligt och väntar på att min läkare ska meddela om jag ska höja dosen eller inte, ringde sköterskan och fick reda på att min värden sänkts från 9 till 2. Vad jag förstår ska det vara under 2 om man vill bli gravid, så jag antar att jag behöver öka dosen lite.

De sa till mig att det brukar ta mellan 1-3 månader att ställa in dosen rätt, men jag har förstått att det tar vädigt mycket längre tid för en del. Är det någon här som vet hur vanligt det är att det går på 3 månader? Och hur länge de vill att värdet ska vara stabilt innan man börjar med IVF?

• Bebisönskan

Vädur78: Åh, ditt svar gav mig lite lugn och hopp. Så nu ska jag hoppas på det, att jag ändå skulle fortsätta med sama dos.

• Bebisönskan

Trollboll: Jag har bara tagit ett prov, efter fyra veckor, sedan jag började med levaxin och nu väntar jag på svar på det (har gått tre veckor nu).

Funderar lite på det ni andra skriver om att värderna kan pendla så. Vad beror det på egentligen? Varför kan värderna variera så?Och ni som varit med om att det höjts och känt av det. Hur känner ni det? Hur mår ni då?

• Bebisönskan

Någon här som äter levaxin och gått på IVF-kliniken? Jag undrar hur länge de vill att man ska ha normala värden innan man gör IVF. Någon som vet?

Svar på tråden Ni som äter Levaxin!