• ConcreteAngel

Ni som äter Levaxin!

Hej! Jag har precis fått reda på att jag har en underfunktion av sköldkörteln,och jag antar att det är därför jag haft problm att bli gravid och att mina mf beror på detta.
    Jag antar att jag kommer få levaxin då jag ska tillbaka till läkaren.
    Någon som har erfarenheter av Levaxin???
    Har ni blivit gravida?
    Berätta.... positiva erfarenheter och negativa.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-14 09:06
    Nu har jag fått mitt andra provsvar och det visade på underfunktion även det, så nu ska jag få en kallelse av min husläkare.
    Hoppas jag slipper ta fler prover utan kan få medicin på en gång... Gud vad jag är nervös... jag vet inte vad det handlar om egentligen för mig och min kropp...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:46
    Vad roligt att så många vill vara med!!!
    Vi kan ta hjälp av varandra.
    Själv har jag fått levaxin 50mg om dagen och ska ta nya prover månd v 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 18:33
    Mina första värden:
    TSH 14
    T4 7

Mina andra värden:
    TSH 12
    T4 9

Mina tredje värden efter 6 v levaxin 50mg:
    TSH 2,5
    T4 13
    Anti TPO 301

Helt "rätt" enl min vårdcentral...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-01 14:43
    Referensvärden.

TSH. 0.3-4.2
    Fritt T4 12-22
    Fritt T3: 1.3-3.1

• Svar på tråden Ni som äter Levaxin!
  • Vädur 78

Hur länge har du ätit Levaxin då? Det är nog först efter ett års knaprande som jag verklgien känner att min kropp mår bättre och fungerar bättre. Så ibland kan det ju ta tid...men du kanske har ätit länge?

• TrollBoll

Sån positivsim gillar jag! Kram

Vädur 78 skrev 2008-05-07 06:58:38 följande:
    Trollboll:Men men vi kommer att plussa i år
  • Vädur 78

Fått svar på mina prover som jag tog i tisdag:

TSH:0,99
    T4: 13,8
    T3:3,7

Mycket närma 1 nuGlad

• Betina

Hej hallå!

Slänger in mina värden här, fick resultat på dem igår och levaxin 25 utskrivet.

TSH: 8
    T4: 13

Om det då ska vara som det står på alla trådar i skk forum, så är det ju inte direkt konstigt att jag inte blir gravid utan vidare.

Min mamma, moster och mormor har problem med sin sköldkörtel på olika sätt. Och nu i oktober fick jag en bunke knepiga symptom (trodde ju jag var redo för hispan!) och därför fick jag tagit några omgångar blodprover och tadaa: sköldkörtelproblem. Underproduktion efter en inflammation (!).

Skitkörtel :P

• Betina

produktion... kanske ska vara funktion? :P

• princezz

opererade bort min sköldkörtel år 2000 pga av giftstruma och ätit levaxin sen dess (125 mg)

blev utan problem gravid 2008 och för ett par månadersedan var ja på vårdcentralen för å kolla om mina värden låg bra till för att skaffa ett syskon och jag låg enl. läkaren bra. och visst hade han rätt eftersom ja plussade i början av januari...

min läkare sa att kvinnor som vill bli gravida ska ligga aningen högt i värdena? mitt tips är att följa upp era värden på vc och tala om för läkaren att ni planerar graviditet så han tar hänsyn till det i värdena"

LYCKA TILL!

• Lyckoprinsessan
    princezz skrev 2012-01-24 14:13:53 följande:
    opererade bort min sköldkörtel år 2000 pga av giftstruma och ätit levaxin sen dess (125 mg)

blev utan problem gravid 2008 och för ett par månadersedan var ja på vårdcentralen för å kolla om mina värden låg bra till för att skaffa ett syskon och jag låg enl. läkaren bra. och visst hade han rätt eftersom ja plussade i början av januari...

min läkare sa att kvinnor som vill bli gravida ska ligga aningen högt i värdena? mitt tips är att följa upp era värden på vc och tala om för läkaren att ni planerar graviditet så han tar hänsyn till det i värdena"

LYCKA TILL!
    Tvärt om ska man väl ligga lägre...
  • Lyckoprinsessan

I alla fall när det gäller TSH, jag blev gravid när jag lyckats sänka mitt värde

• princezz

nått åt hållen ska man ligga åt iaf,,å inte ligga perfekt :P hade för mig att man skulle ligga aningen högt men kan vart tvärtom =)

Svar på tråden Ni som äter Levaxin!