• Maddish

Skulle du köpa en klänning till din pojke om han hade velat ha en?

Förklara gärna varför du svarat som du gjort.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-07 10:28
    Och hade han fått ha den på sig mer än bara hemma..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa en klänning till din pojke om han hade velat ha en?
  • Moomin
    Agamemnon skrev 2008-02-07 12:15:44 följande:
    Jag undrar... Ni som sätter på era pojkar klänningar (eller skulle göra det om de bad er), skulle ni med samma självklarhet sätta på era söner en baddräkt eller bikini om de ville det?
    Om han ville ha baddräkt så varför inte?

Om jag får bestämma tycker jag att varken små flickor eller pojkar skall ha baddräkt eller bikini. Det är mycket härligare för barn att bada nakna. Och i annat fall finns de massa fina badbyxor i glada färger som passar både pojkar och flickor. Varför skall en treåring ha bikinitopp?
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Zai

Absolut! Skulle nån av mina pojkar vilja ha baddräkt eller bikini skulle dom få ha det också.

• Qywez

Ja, men skulle väl egentligen inte "köpa" en åt honom, men han använde gärna syrrans, när han fick chansen .
    Han älskade att sova i nattlinne, önskade sig dockor och dockvagn, något som jag däremot "köpte" till honom, tom, barbies har han fått i födelsedagspresent, hihi. Fast så där lungt och gulligt har han väl aldrig lekt med dom, men han har älskat dom .
    När han däremot ville ha klänning till dagis, så vart det stopp, jag övertalade honom att använda dagis utklädningskläder istället .

• chess1979

nix

♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • myskatt
    Moomin skrev 2008-02-07 12:20:16 följande:
    Om han ville ha baddräkt så varför inte? Om jag får bestämma tycker jag att varken små flickor eller pojkar skall ha baddräkt eller bikini. Det är mycket härligare för barn att bada nakna. Och i annat fall finns de massa fina badbyxor i glada färger som passar både pojkar och flickor. Varför skall en treåring ha bikinitopp?
    Håller med. Baddräkt är himla opraktiskt när man iaf inte har nåt som behöver täckas.
    Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • nicke nyfiken76

Ni som svarar NEJ. Varför får inte era pojkar ha klänning? Vad är det som är så hemskt med det? Jag förtår inte det. Kan någon förklara för mig?

• Röding
    Svar på #2
    virren skrev 2008-02-07 10:30:40 följande:
    Har inga barn nu ( förutom den i magen ;) ) Men kan svara endå att det skulle jag inte ha gjort. Jag kanske är jätte gammaldags och tycker att tjejer ska vara tjejer och killar ska vara killar.På nått sätt skulle det kännas fel .. ( och det är endas vad jag tycker)..men men :D
    Ja, en tjej är en tjej och en kille är en kille. Hur menar du att det skulle förändras för att en kille bär en klänning?

(Glöm inte bort att byxor för några årtionden endast ansågs vara ett plagg för män)
  • Alvira

Ja, självklart skulle han få en klänning om han ville ha det.

Svar på tråden Skulle du köpa en klänning till din pojke om han hade velat ha en?