Inlägg från: MyDream |Visa alla inlägg
  • MyDream

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Både jag och min sambo älskar att ha vår son sovandes i vår säng, det är ju så mysigt.
    Han har precis fått en ny stor säng som han än så länge sover middag i men nu är det snart dags att låta honom sova där även på natten. Min sambo lägger alltid sig så sent och det är så trist att krypa ner i en kall tom säng.

När jag vaknade idag kände jag direkt att något kändes annorlunda.
    Jag tror att lill-tjejen glidit längre ner för nu känns det som att jag har ett bowlingklot mellan benen. Vaknade en morgon förra grav och hade samma känsla.
    Nu sparkar hon upp mot revbenen. Tidigare har hon bara kickat ner och mot sidorna.
    Någon som känner igen sig?

• MyDream

Vad kul att vi blir fler som hänger här inne Glad

Idag har jag haft mycket sammandragningar. Jag kan inte gå i lika raskt tempo längre för då blir magen sten hård som en fotboll.
    Nästa vecka är det dags för rutinkontroll (v.30) hos bm. Sen ska vi till köpenhamn igen för ytterligare ett 3D ul, äntligen får vi se lill-tjejen igen.

Någon som har några romantiska planer på alla hjärtans dag????

• MyDream
    jenn79 skrev 2008-02-14 21:40:13 följande:
    Är det bara jag (vi) som ligger bredvid och myser tills de somnat
    Vi ligger alltid bredvid och läser saga, sjunger och myser innan Melvin somnar.
    Ibland i vår säng och ibland i hans säng.
    Det är ett så mysigt avslut på dagen.
  • MyDream
    lillgodingen skrev 2008-02-15 20:33:46 följande:
    Min man jobbar ju borta så det blev tjejmiddag för mig på alla hjärtans dag.Men en överraskning kom kl 16.. blombudet!! jätte fina blommor från mannen som bara ville säga att han inte hade glömt fast han är så långt borta.. Lite gulligt va?
    Det var gulligt av honom!
    Själv så fick jag en brun kartong med ett stort guld hjärta på av min sambo.
    Den var fylld av lyxiga chokladpraliner i alla olika former.  Så underbart goda att dom bara smälter i munnen Glad
  • MyDream

Jag slapp foglossning förra graviditeten men har kännt av foglossning (speciellt runt svanskotan) tidigare i graviditeten, det har kommit och gått.

Sedan i onsdags har jag kännt det som att en nerv kommit i kläm mellan ryggen och rumpan, hugger till i skinkan ibland när jag går och det gör riktigt ont.
    Ska till bm imor, får se vad hon säger.
    Antar att det inte finns så mycket att göra åt det, bara att bita ihop.
    Förlossningen närmar sig, bara 10 veckor kvar!!!

• MyDream

Idag har jag varit hos bm för rutinkontroll v.30
    Alla mina värden var bra, SF-mått 28 cm och vågen visade + 8 kg.
    Lill-tjejens hjärtljud låg på 148 slag/min.

Imorgon är det äntligen dags för 3D-ul igen Glad

• MyDream
    lillgodingen skrev 2008-02-19 13:19:32 följande:
    Vad hade ni andra för sfmått och hjärtslag i vecka 27?ville bara jämföra lite
    V.26 Sf-mått 23 cm, hjärtljud 145 slag/min
    V.30 Sf-mått 28 cm, hjärtljud 148 slag/min
  • MyDream
    dus skrev 2008-02-19 22:15:34 följande:
    Jag har precis så, och BM sa att det är foglossning! Det kan klämma nerver tydligen. Sedan har det kommit mer än det, men det var just detta ont i skinkan-pip-ontet som jag fick först!
     a det är bara att bita ihop för det finns ju inte mycket att göra åt det.
    Vila, ta det lugnt, unvika trappor, mm
    Lätt när man busar med en vild 15 mån från morgon till kväll och bor i ett radhus med 3 våningar Glad
  • MyDream

Idag har vi varit i köpenhamn och gjort 3D-ul igen.
    Lill-tjejen var så fin! Otroligt lik sin strorebror då han låg i magen.
    Hon vägde ca 1500 gram nu i v.30
    Vi fick 60 bilder och undersökningen på dvd.
    När vi hållt på i ca 60 min så gäspade hon stort, tryckte huvudet mot moderkakan och somnade på sin arm Glad

Jag ska försöka hinna lägga upp bilderna under de kommande dagarna för de som är nyfikna.

Godnatt

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!