Inlägg från: MyDream |Visa alla inlägg
  • MyDream

Vi som väntar andra barnet i maj?!

cici top skrev 2008-02-20 22:45:31 följande:
    Svar på #93Är det dyrt????
    Menar du 3D ultraljud?
    I köpenhamn betalar du 1300-1600 svenska kr beroende på hur mycket bilder/tid du önskar.
  • MyDream
    lillgodingen skrev 2008-02-22 21:41:19 följande:
    Hej hej. Hur mår ni alla?Någon som bestämt sig för namn till sin bebis? :) Vi är nog ganska överens!
    Vi har bestämt oss för att lillasyster ska heta Julia!
    Vad har ni bestämt er för?

Gällande syskonvagn så kommer Melvin vara 17 mån när lillasyster kommer, så syskonvagn är ett måste för oss. Jag har redan bytt ut min UJ singel mot en Phil&teds sport som jag använder som singelvagn till lillasyster kommer då åker syskonsitsen på.
    Vi har även beställt en UJ syskonvagn som kommer i mitten av april.
    P&T kommer jag använda när jag är i stan och åker spårvagn/buss.
    UJ är tänkt för min dagliga promenader.
  • MyDream

Mitt hb låg på 150 vid inskrivning och hade sjunkit till 125 när jag var hos bm v.30 så jag slipper knapra järntabletter den här gången. Skönt för jag tyckte dom var så äckliga..

• MyDream

Nu har jag lagt upp lite bilder från 3D-ul på lill-tjejen i mitt galleri om någon är nyfiken Glad

• MyDream
    meh skrev 2008-02-28 18:48:01 följande:
    Hej hopp, det här har hänt mitt senaste dygn:Fick åka in med taxi till förlossningen natten till idag pga kraftiga sammandragningar, är i v 26+0. När jag kom in var livmodertappen mogen och jag fick bricanyl, kortison för barnet och satt på dropp vid halv 4 och den tog dom bort först nu på em vid 17-tiden. Varit här hela dagen och blir kvar över natten och kanske längre. Ska få en till kortisonspruta runt halv 4 i natt för att skynda på utvecklingen av bebisens lungor.Ett tag funderade dom på om dom skulle flyga mig till Umeå, så jag fått varit där under obesrvation, men efter att ha haft dom sista sammandragningarna vid 7-tiden i morse, så var livmodertappen tillbaka till normalt och då beslöt läkaren att jag skulle få stanna kvar här och ta ett tag i taget. Får jag tillbaka sammandragningarna i natt, nu när dom tagit bort droppet, blir det troligen Umeå nästa. När jag kommer härifrån är det heltidssjukskrivning som gäller med förbud att gå mer än till och från toaletten. Kommer alltså få tillbringa sista månaderna liggandes och lite sittandes i säng eller soffa , kommer klättra på väggarna efter en helg
    Oj då, vilket intensivt dygn för dig och familjen.
    Hoppas att det lugnat ner sig och att du får komma hem snart.
  • MyDream
    Ankan77 skrev 2008-03-02 12:55:14 följande:
    meh: Vad jobbar du med? Hoppas verkligen liten stannar kvar i magen några veckor till!Hur är det med alla annars? Här är d bra, fast foglossningen har blivit värre... Så drygt, vill ju göra en massa saker, men orkar nästan inget. Blev iaf något bättre efter gårdagens vattenjympa Idag har jag passat på att åka o handla innan sambon skulle börja jobba, skönt o komma iväg själv en runda
    Jag mår toppen Glad

Min foglossning och nerven som var i kläm är helt borta så jag är överlycklig över att kunna röra mig som vanligt. Men jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag är höggravid och att jag ska bli tvåbarnsmamma om 8 veckor.
  • MyDream
    meh skrev 2008-02-29 14:31:38 följande:
    Hemma igen, såååå skönt Allt var lungt under natten, så läkaren sjukskrev mig "bara" i 2 veckor, då allt såg ut precis som det ska nu, sedan får mvc-läkaren besluta om det ska bli längre eller på deltid, om det inte händer ngt igen under dom första 2 veckorna.Har blivit ordinerad vila, men behöver inte hålla mig helt sängliggande, vilket känns skönt. Läkaren trodde att jag ev har haft en liten uvi, vilket man tydligen kan få under en graviditet utan att man känner av ngn symtom. I så fall är risken för att det blir ngt mer liten, vilket jag hoppas på.Tack för alla tankar och kramar
    Skönt för dig att vara hemma igen. Passa på att ta det lugnt och rå om dig själv under tiden du är sjukskriven. Vi håller våra tummar för att bebben vill stanna kvar i din mage några veckor till.
  • MyDream
    majflickan skrev 2008-03-03 08:01:50 följande:
    å vad jag har sovit dåligt inatt. Anton kom in till oss kl 2 sen tog det tid innan jag somnade igen. vid halv 4 vaknar jag med kramp i vaden=( O efter det kan jag inte alls sova bra.Har haft lite småkänningar till kramp det sista men inte blvit mer än så. Hoppas det inte e något som fortsätter. Ja hatar det verkligen.
    Kramp i vaden gör ju så förbaskat ont ju!!! Jag hade det rätt ofta förra graviditeten och har fått det 2-3 gånger denna graviditeten. Jag har hört att man ska äta bananer, sen om det är någon sanning i att det hjälper vågar jag inte svara på Glad
  • MyDream

Jag mår jättebra! Var hos bm i torsdag och alla mina värden är toppen.
    sf-mått 31 cm i vecka 33
    lill-tjejens hjärtljud låg på 155 slag/min och hon var redan fixerad Glad

Jag har skrivit en lista på vad jag ska ha med mig i bb-väskan men jag har inte packat den än men det lär jag nog göra ganska snart.
    Skönt att ha den redo i god tid, vill inte glömma något när det väl startar.

• MyDream

Jag har tänkt att om allt går som det ska med förlossningen ska jag åka hem efter några timmar på BB. Jag kommer att vilja äta, ta en dusch och kanske sova någon timme sen vill jag hem. Förra gången fick jag ett eget rum så min sambo kunde ligga kvar över natten. Vi stannade bara en dag. Borta bra men hemma bäst.
    Jag kommer att sakna min son för mycket för att vara borta längre...

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!