Inlägg från: Ankan77 |Visa alla inlägg
  • Ankan77

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Usch ja, d är svårt med sovandet tycker jag. Vår tjej sov väldigt oroligt när hon var liten. Har alltid ätit mkt om nätterna. Försökte köra 5 min metoden när hon var mindre, men d funkade inte alls... Vi pallade inte med det. Utan hon har oftast sovit i vår säng.

Nu är hon 3 och sover inne hos oss i perioder fortf. Brukar gå rätt bra att hon somnar i sin egen säng om man sitter på en stol vid sängen tills hon somnar.
    Men sen blir hon ju sjuk hela tiden o då får hon sova i vår...

Kärleken förändrar allt...
  • Ankan77

Mmm, visst är d jobbigt o ha dem i sängen!! Emma ligger som ett plåster bakom ryggen på mig, så jag ligger längst ut på kanten... Får ont överallt, och man sover ju inte så bra ändå nu, när man måste upp på toa hela tden. Så, får väl ta ett par nätters dust så hon somnar och sover hela natten i sin säng ist

• Ankan77

Inget romantiskt inplanerat här heller på alla hjärtans dag...
    Sambon jobbar kväll, och sen åker han till Malmö och jag & Emma till Göteborg fre-sön.
    Så vi får väl ta d i nästa vecka istället

Såg att ni skev om magbilder. Måste börja fota lite känner jag. Har varit grymt dålig på d!

• Ankan77
    Nennis1 skrev 2008-02-13 12:42:26 följande:
    Jag har också varit extremt dålig på att fota denna gång =( Vi har faktiskt bara tagit en bild och det var i förrgår och det bara för att kom på att vi glömt bort det. Med första barnet fotade vi allt hela tiden...Hoppas att ni mår bra allihop... Jag är toktrött, men kan ändå inte sova =( Jobbigt!80 dagar kvar =)
    Usch, d är så jobbigt när man inte kan sova! Jag har d precis likadant, toktrött men jättesvårt att sova ändå... Är uppe på toa flera gånger, el så snarkar någon, el så har jag ont i fogarna el ryggen o känner av d varje gång jag ska vända på mig.

Men visst, alla säger att jag ser sååå pigg o frisk ut, d är ju skönt att man inte ser ut som en zombie iallafall
  • Ankan77

Hur gammal är Olivia?

Vi bytte till Emma när hon var 2. Bytte med en gång, hade inte nya sängen uppställd ngnstans. Hon tyckte d var jättekul med en stor säng, hon blev ju stor tjej då

Sen köpte vi en sänghimmel oxå, kanske ett halvår senare. Så hon fick sova i sin "koja" d var oxå jättespännande!

• Ankan77
    cameron skrev 2008-02-14 10:26:43 följande:
    Ankan77: Olivia är nu 21 månader. Skönt att höra att ert byte gick så bra. Vi har faktiskt inhandlat en sänghimmel men den hade jag tänkt använda till bebisens säng. Kanske blir Olivia avundsjuk och vill ha en också. Hm... Fick ni er dotter att ligga kvar i stora sängen direkt eller blev det trassligt med läggningen (med spring upp och ner) under den första tiden?
    Jag har suttit på en stol bredvid sängen tills hon har somnat faktiskt. Men d har funkat bra, hon har trots allt somnat i sin egen säng, och sovit där större delen av natten. Vaknar hon så ropar hon efter oss. Ibland räcker det att gå in och sätta sig på stolen en stund, och ibland har hon velat komma över till vår säng. 

Hon har varit sjuk rätt mkt och då har hon sovit i vår säng i perioder...
  • Ankan77

Vi ligger oxå bredvid o myser om hon somnar i vår säng
    Sover hon i sin egen sitter jag bredvid.

• Ankan77

Tycker inte ni andra att tiden bara rusar iväg??
    Känns inte som jag hinner med alls, redan tredje trimestern , går in i v 28 imorgon!

Hur känner ni inför förlossningen?

Jag hade tok-panik förra gången när d gjorde så ont... Bara gastade rakt ut..
    Hoppas att jag kan lära mig att slappna av och flyta med på ett annat sätt denna gången!

Vet inte om d hjälper med vattenjympa. Men har iaf anmält mig och börjar på lördag
    Den skulle iaf innehålla en avslappningsdel, så där borde man ju få en del tips.

Kan tillägga att jag inte förberett mig ngnting inför förlossningen förra gången heller.
    Ska nog läsa på lite om psykoprofylax (heter d så?) oxå.

• Ankan77

Vi ska köpa åkbräda till vår dotter, hon blir nästan 3,5 när lill-räkan kommer.
    Resonerar som så att d är bättre hon står på brädan än att jag ska bära runt henne när hon blir trött i benen

• Ankan77

Bruden1:
    Näe, d är svårt...
    Vi har faktiskt funderat på o ev köpa en billig syskonvagn just för att min sambo jobbar mkt. Och ibland vill jag gå hem till kompisar o grilla o så på sommarkvällarna...
    E brukar somna då, och då är d smidigt o rulla hem henne i en vagn. Men nu på senaste tiden funderar jag starkt på o skippa syskonvagn just därför att hon blir faktiskt 3,5 och skulle d va så kan säkert våra kompisar hjälpa mig hem med barnen..

Hur långt kan ni tänka er att köra för att titta/köpa en vagn? Jag bor i Karlskrona, och det brukar finnas rätt mkt vagnar ute på blocket här i blekinge tycker jag :)

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!