Inlägg från: Ankan77 |Visa alla inlägg
  • Ankan77

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Nu har jag en fråga ang sjukskrivning igen..

Ska till läkaren för bedömning imorn, men förmodligen blir d 25% sjukskrivning.
    Men, hur gör man sen? Misstänker att man får ngt läkarintyg som ska skickas in till försäkringskassan. Men ska jag jobba som jag brukar fram till dess att f-kassan tagit ngt beslut, eller?

Hoppas ngn kan hjälpa mig svara

Kärleken förändrar allt...
  • Ankan77
    meh skrev 2008-03-10 14:33:57 följande:
    Du börjar jobba efter läkarintyget från det datumet som läkaren skriver på intyget, troligen i morgon eller dagen därpå. Försäkringskassan ska inte ha intyget förrän 15 dagar in i sjukskrivningen och det brukar vara arbetsgivaren som skickar in och anmäler det.
    Tack, du är min sjukskrivnings-guru
  • Ankan77

För mig funkade d såhär: En kopia på sjukskrivningsintyget till löner + att jag fick skicka original-pappret till Försäkringskassan. Sen sa de att jag kan laborera med mina timmar hur jag vill, bara d stämmer varje månad med antal procent. Men, meh är nog bättre på o svara på din fråga än vad jag är Jag väntar med spänning på hennes svar!

• Ankan77

O jag stormtrivdes oxå på BB. D var precis som o bo på hotell.
    Sambon o jag fick eget rum och maten var super, så d var bara bra.
    Enda jag störde mig på var att de kom in o "störde" eller rättare sagt presenterade sig så fort d kom ett nytt skift med barnmorskor, så d knackade på dörren typ varje gång vi sov kändes d som. Men, men, d var ju bara att somna om sen

Denna gången lär jag få ligga kvar själv med tanke på att d är barn nr 2. Och då vill jag nog inte stanna lika länge...

• Ankan77

Jag har oxå varit hos BM idag.

Sf 30 i v 31
    blodtrycket var 140/60
    hb 112 (tyckte d var bra att d gått upp lite).

Däremot låg bebbens hjärtljud alldeles för högt, förmodligen pga jag är genomförkyld, hostar snart ihjäl mig och har feber...

Ska dit imorgon igen för kontroll innan helgen.

• Ankan77
    BF-lista

hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född _04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född -05
  • Ankan77

tiin:
    Jag vet inte heller vad man ska skriva i ett sånt brev.. Jag känner nog att jag kan tala om d direkt istället, vad jag vill ha för bedövningar, att jag inte vill bli dubbelundersökt av studenter osv..

• Ankan77

Jag hade inte skrivit ngt förra gången heller, men visst, några stolpar kan man ju alltid skriva ner. Om inte annars så för sambons skull

• Ankan77
    majflickan skrev 2008-03-30 20:33:40 följande:
    Min bebis rör sig oxå jättemycket. Särskilt uppe vid revbenen på högersida där känner jag ofta att det putar ut och ner o vänster höft. Som ibland gör jätteont. Men verkar som den lagt sig "tillrätta" lite så eftersom det alltid/oftast e just där jag känner. Tyvärr känns det väldigt obehagligt ibland men ja försöker se det posetivt med att det rör sig. Men ja kan inte minnas att Anton rörde sig så mycket när jag väntade honom.
    Min rör sig oxå en hel del, och alltid är d på högersidan vid revbenen som den sprattlar loss. Men ligger iofs med ryggen på vänster sida och fossingarna på höger

Ibland får den till en fullträff, men annars tycker jag bara d är mysigt o känna när den rör sig.
  • Ankan77

Metropolis Diana: Wiiii, va spännande! Tänk om du har en liten bebis o sniffa på redan till helgen!!!

Jag hoppas min stannar ett tag till så jag hinner förbereda mig mentalt för förlossningen Håller på o läsa Gudrun Abascals bok; Att föda. Tycker den är himla bra faktiskt!

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!