• tiin

Vi som väntar andra barnet i maj?!

jenny79-

Han är 1.5år nu precis och han har alltid sovit bra innan. Antar att det är nån fas i livet (som vanligt) men det är jobbigt. Känns som om han är otrygg och det gillar inte jag.
    Nu har vi de senaste tre dagarna lagt honom i sin säng sen suttit bredvid på våran tills han somnat och det går hyfsat. Han vaknade efter en timme igen igår men just nu sover han sen 20.45 ikväll och jag hoppas det håller i sig.
    Han vaknar nästan jämnt när vi lägger oss och då får han komma över till oss och sova resten av natten.

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • tiin

Vi bor bara i en tvåa och delar sovrum. Alfons (18mån)  flyttade över till en växasäng för nåra månader sen och det funkade jättebra i två tre veckor. Sen vägrade han ligga kvar. Grinade och krånglade och klättrade ur. Vaknade varje halvtimme och kom ut så nu har vi bytt tillbaka till spjälsängen.
    Halva natten sover han oxå i vår säng för han vaknar alltid.
    Jag tar det som det kommer nu. Han är 1år 9mån när bäbis föds och antingen skaffar vi en till spjälsäng eller så kanske han har förändrats tills dess.
    Det trängsta alternativet är att det blir alla fyra i vår säng men då är det väl så....

Han ska även börja skolas på dagis nu 12 mars så det blir väl mycket att vänja sig vid ändå för honom. Få se hur allt går.

• tiin

Måste fråga om det är fler som är uppsvullna och gasiga i magen?
    Jag har magknip minst en gång om dagen. Känns inge kul, magen har bara krånglat denna grav.

Vi sitter bredvid på våran säng till Alfons somnat. Har verkar vara inne i en mer otrygg period och då känns det bättre att sitta där tills han somnar.

• tiin

Jag har oxå mer problem med foglossning denna gång.
    Förra gången hade jag ischiashugg i benen istället.

Min bm sa att om jag kände av foglossning så här tidigt så skulle jag ta det lugnt.
    Hon vill att jag köper ett foglossningsbälte för 250kr att ha på runt höfterna när man går och står. Sen gå med små steg, inte sitta med benen i kors och sånt. Inte bära tungt och gå i trappor.
    Lätt säger jag, vi bor på övervåningen och har en 1.5 åring!! hehe....
    Men mitt kommer och går. Mycket värre dom dagar jag rört på mig mycket och burit på Alfons. Har inte köpt bältet än för vi har lite dåligt med pengar och jag är rädd att det bara blir liggande.

Vagn har vi däremot köpt. Babytravel syskon brun/beige Precis den jag ville ha. Dom sålde ut -07 så vi slog till nu och den står i kartong i förrådet än.

• tiin

en knodd vore inte fel-

Det är komfort del lux och vi gav 4595kr utan liggdel. Ingen jätterabatt men det är svårt att hitta nåra på blocket. Alla är så långt bort och då blir det frakt istället och jag har ingen lust att köpa den osedd heller.
    Alfons är fortfarande så liten att vi nog kommer ha vagnen ett tag och då känns det bra att få garantierna oxå. Blir det som jag tänkt mig så ska vi ha en nr 3 sen och då har vi redan vagnen
    Jag ska köpa en liggdel beg. lite närmare maj för den använder man ju inte lika länge.

• tiin

Vi har köpt en babytravel (ny dock) men ändå.
    Jag kände att det nog är ett måste med svängbara hjul fram annars blir det för tungt för mig. Vi bor 20 min gångväg från centrum och har bara en bil. Min kille kommer att jobba mer än heltid hela sommaren så jag behöver nog en vagn.
    Alfons är 1.9 år när Pyret kommer så han kommer inte orka gå långa sträckor plus att han är extremt aktiv och överallt så det är skönt att veta att han är i vagnen ibland. Tror inte att han slutat sova middag än heller och då är det ännu skönare med vagnen.

Har inte tänkt så mycket på förlossningen än mer än att jag kom på igår att magen börjar bli stor nu, har lixom glömt bort den ett tag tror jag
    Förra gången gick vattnet direkt och vi åkte in sen tog allt 14 timmar. Skittråkigt var det.
    Den här gången är jag rädd att jag blir hemma för länge istället för att ligga där inne och bara vänta....

• tiin

Jag ska till bm på onsdag och för tre veckor sen låg mitt hb på 126 så det var skönt. Min mage funkar inte alls, dricker laktulos varje dag och det är ändå heltrögt så jag vägrar äta nåt extra med järn vad dom än skulle säga till mig.

Har aldrig hört om glukosbelastning?
    Av vilken anledning görs det?

Namn då: jag tror att det kan vara en flicka och vi funderar på Iris eller Ida och om det blir en pojke så känner jag att det nog blir en Oskar. Det var vanligaste namnet 2005 så våran som föddes 2006 fick heta Alfons istället men jag gillar Oskar.
    Alfons heter Konstantin i andra namn och nästa kille ska heta Maximilian. Andra namnet på tjej vet vi nog inte riktigt än.

• tiin

Var till BM idag.

v.28+3

hjärtljud 144 precis som förra gången
    blodtryck bra
    hon tog inget nytt hb för det för tre veckor sen var bra
    hade inte gått upp ett gram sen tre veckor tillbaka heller så det var skönt tycker jag
    sf 28

ligger +7 kg nu

• tiin

meh-

Usch inte kul. Tänkte på det om jag skulle ligga hemma och inte få gå upp. Med min lilla kille är det smått omöjligt.
    Hoppas att den lilla stannar inne ett tag till iaf så den är mer klar när det är dags!!

• tiin

lillgodingen-

Jag känner igen mig lite i ditt sex snack. Jag får samandragningar och mage som en medicinboll men det gör inte ont. (även om vi inte har det så ofta nu förtiden...)
    Jag längtar till magen är borta och vi flyttat till större och man får ha sängen för oss själva!! Men det dröjer väl

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!