• tiin

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Kan vara bra att låna en sjal först, dels för att känna om man gillar modellen och så måste barnet vilja sitta i den över huvudtaget.
    Jag har inte använt min jättemycket men har kompisar som är riktiga sjalmänniskor.
    Tror däremot att det kan vara bra på barn nr 2. Nu har man ju inte lika mycket tid till båda.

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • tiin

Var till BM igår.

sf 33 tror jag det var (v.35+1)
    hjärtljud bara 128, lågt mot vad det brukar vara
    blodtryck 117/72
    62 kg (samma som sist och är alltså +8 kg just nu precis som med Alfons)

Allt var bra och två veckor till nästa besök som jag hoppas blir det sista.

Sitter här och har precis deklarerat och är sååå glad över dom 6000kr jag ska få tillbaka Dom kommer lägligt till vagnsköpet och bilservicen!!

• tiin

glömde skriva att Pyret är fixerat nu oxå men jag känner inget som helst tryck nedåt, fast det gjorde jag aldrig med Alfons heller.

• tiin

Är lite less idag. Har inte mått riktigt bra på hela dagen. Inte sugen på nåt, mår lite illa och mest små irriterad. Annars brukar jag dricka både te och kaffe men idag inget. Så trött på magen, nu är den ovanför revbenen och allt känns bara trångt.
    Kan det inte vara över snart....
    Min lilla älskling sover iaf nu så jag få ha soffan för mig själv och funderar på att inta sängen snart jag oxå.
    Fick lov att klaga lite när jag är själv hemma....

• tiin

hannamamma-

Jag förstår ändå inte hur du menar med fingertestet.
    Om jag sitter rak i ryggen och lägger handen under ena bröstet, eller? då putar magen direkt ut... Får då inte plats med nåra fingrar alls om det är så du menar?!
    Har ändå små bröst oxå, A el liten B kupa.

• tiin

lindauzz-

Va skönt att vi är två

• tiin

När jag väntade Alfons låg hans hjärtljud nästan alltid över 150.
    Denna gång har dom legat stadigt på 144 och nu sist 128 bara så jag vet inte alls vad det blir. Har en känsla på tjej men ändå inte. Var så stensäkra på en pojk sist att det inte kunde vara nåt annat...
    Jag har ju inte mått på samma sätt heller denna gång. Legat inne två ggr och spytt som en gris fram till v.16 och så var det inte alls sist, plus en massa andra små saker som är annorlunda nu så ma börjar ju fundera.

Idag är det 11 dagar till Alfons föddes, alltså 38+1 och jag hoppas hoppas verkligen att den här vill komma då oxå (senast) det är 5 maj
    Är så trött på magen nu. Tycker bara att den är ivägen och gör saker jobbigare.

Tycker det borde vara fler som ploppar ut sina barn nu snart!

• tiin

Haft en riktigt trevlig dag idag.
    Var ute och cyklade hela familjen i föremiddags sen åkte sambon till jobbet och Alfons sov. Sen gick vi till en kompis och fikade och hamnade kvar på mat. Hem och tog ett bad och välling och nu sover han sen kl 20. Såå skönt, får en föraning om hur sommaren kommer att bli

För mig får denna lilla komma ut när som helst nu. Tycker bara att magen är ivägen och är så nyfiken på vad som finns där inne.

Ska till bm på måndag och hoppas att det blir sista gången.
    Måste fråga er andra om ni gjort urinprov??
    Förra gången tog dom det var och varannan gång tycker jag och är ju i 36+4 nu och har fortfarande inte gjort ett enda. Måste fråga på måndag om hon glömt det?!

• tiin

annry-

Har du inte ett enkelt regnskydd som du haft tillförra vagnen?
    Då kan du trä det över liggdelen och använda sittskyddet till resten, du trär på sittskyddet under liggdelen fick jag tips om på babyproffsen idag.
    Tänkte inte lägga ut fler hundra på olika skydd, köper nog ett när det väl regnar.
    Myggnät till dubbel måste jag skaffa iaf.

Jag har hela tiden trott att bäbis hoppar på min blåsa men idag börjar jag fundera om det inte ilar i bäckenet istället. Det var värre och kraftigare än bara en liten urinblåsa, jag var dess utom inte kissnödig. Får svårare och svårare att gå och röra mig nu...

• tiin

BM imorse. v.37+1

Sf 35
    viktuppgång från 54kg till 62kg. Har legat still där nu i 6 veckor!
    hjärtljud 144
    hb 113
    blodtryck 126/77
    fixerad bäbis, hon frågade om jag känt på huvudet. Gjorde det då och det är ju sjukt, ligger ett runt litet huvud precis under huden, ovanför bäckenbenet.
    BM trodde inte att det är långt kvar nu, hoppas hoppas Jag vill verkligen ha ut den här nu.

• tiin

aprilbaby-

200g i veckan sa min BM i måndags och jag har ju inte gått upp ett gram på 6 veckor nu så bäbis måste ju antagligen ta av mig istället?!!
    Vill att den ska komma ut nuuuuu.....

Hur har i andra klarat er från bristningar?
    Jag fick inga förra gången och ännu inga nu heller... Är så glad!

• tiin

bruden1-

Vi bor bara i en tvåa så det finns bara ett sovrum. Jag har gjort iordning klädkammaren till Alfons men det är dåligt med ventilation så där är bara leksakerna.
    Vi fick ju honom att börja sova i växa säng i början av året men efter en månad började det krångla så mycket så nu är han tillbaka i spjälsängen.
    Jag tror vi fortsätter så och bäbis kommer att få ligga i växasängen till en början.

Jag har oxå funderat på hur det ska bli i vår säng för båda barnen måste ju ligga mellan oss annars kan dom ju trilla i golvet. Vi kan dessutom inte ställa vår säng mot nån vägg för sovrummet är inte så stort och lättplanerat.
    Alfons har en förmåga att vilja ligga på mig när vi sover oxå och det blir ju ännu svårare när bäbis kommer.
    Jag tror vi bara väntar och ser vad som händer. Funkar inget så skaffar vi en till spjälsäng så får bäbis sova där på nätterna. Man får väl helt enkelt lägga tillbaka när man ammat även om det är sbårt ibland....

• tiin

grattis grattis mydream!!!
    Jag vill oxå

• tiin

Var uppe 06.30 imorse så efter frukost satte jag igång.
    Har dammsugit, torkat alla golv, skurat badrummet och bytt i våra sängar. Än känner jag ingenting men min sambo har lovat att vi kan testa ha lite sex nu i helgen. Jag vill prova om det funkar..... Jag är nog mer sugen än han men men!
    Nu ska jag och Alfons snart äta lunch sen tror jag det blir en cykeltur om inte det börjar regna. Jag vill ha ut den här bäbisen nu....

• tiin

Idag som dom senaste tre dagarna har jag haft väldigt många sd.
    Dom gör inte det minsta ont men magen blir stenhård.
    Är det nån fara att ha det eller är det bara förberedelser i magen?
    Jag har inte varit den som berättat och frågat min bm om så mycket utan tar det som det är. Kom på nu att man kanske skulle disskuterat det med henne?!

• tiin

Idag cyklade vi en slinga på säkert 7 km jag, min sambo och Alfons bakpå min cykel. Både slätt och uppför men jag blev bara trött i kroppen.
    Det här har bestämt sig för att vara i magen ett tag till. Jag som hoppats slippa gå till bm på måndag igen.

Jag tycker nästan att flytningarna minskat de senaste dagarna istället.
    Har oxå sett nåt geleigt men genomskinligt. Slempropp?!!?
    Jag är nästan säker på att jag såg slemproppen med Alfons och veckan efter är han född så det är väl bara att vänta och se.
    Jag längtar ur snart!!

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!