Inlägg från: Metropolis Diana |Visa alla inlägg
  • Metropolis Diana

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Min bebis i magen snurrar runt o sparkar överallt!
    Och apropå sjukdomar så har min flicka vart sjuk över två veckor nu och dras fortfarande med en dryg ögoninfektion. Fick ringa jourläkare i helgen för att få ut mer ögondroppar då hennes tog slut. Idag verkade det bättre, hoppas hon kan få gå på dagis imorgon!

Och sömnrutinerna är rätt bra hos oss nu sålänge hon inte är sjuk. Får välling vid sju, busar tills hon blir trött vid åtta. tar mellan en tio minuter till en timme att natta henne och då sitter vi bredvid hennes spjälsäng eller så lägger vi oss i vår säng som är någon meter bort från hennes. Sen har vi en ramsa som vi säger några ggr, vet inte om den hjälper men hon lugnar alltid ner sig iallafall i sängen. Hon får alltid ha napp när hon ska somna.

På morgonen vaknar hon vid ca 5-6 och vill komma över till oss så då lyfter vi över henne till oss och sen mellan 8-9 vaknar hon och sitter o klappar oss så vi ska vakna. Kan man vakna mer underbart eller? En liten glad flicka som pratar o klappar på både mamma o pappa!

Min förhoppning är ändå att hon ska sova hela morgonen hos sig för annars blir det jobbigt med det nya barnet sen o vara fyra i sängen.... varmt om inte annat.

• Metropolis Diana

Jag o min sambo får lite tid för oss själva imorrn när Moa är på dagis mellan 9 o 14. Så det blir allt firande vi gör på alla hjärtans dag i år, kan ju gissa på vad min sambo vill göra med vår egen tid imorrn.... suck... hoppas jag slipper ;)

• Metropolis Diana

Undrar om det är foglossning jag har, trodde det kändes annorlunda för jag har haft nåt liknande som "ung" och då sa man foglossning. Men det jag har nu är inte alls samma sak och låter som det ni beskriver. Känns som mina bäckenbottenmuskler inte klarar av att hålla upp bebisen. Får mer ont ju mer jag rör mig. Har också fått en del hugg i ena benet nu så det är väl den där nerven alla pratar om.

Va drygt...men det kunde vart värre...

• Metropolis Diana

Hej svejs på er, idag är det sol här på landet i Nöbbele. Härligt härligt. :D

Igår hade jag gått 30 veckor så nu känns det som att man borde börja fundera på att besöka bb, packa bb väskan, ordna med barnvakt med mera....hujedamej!

Jag har ett tjej och ett killnamn som jag går o suger på så att säga. Katja Linn Karlsson och Elias Tyson Karlsson. Katja och Elias som tilltalsnamn. Min dotter heter Moa Anna Karlsson.

Tyson fastnade jag för pågrund av att bebisen i magen är superstark och tar stor plats tycker jag. Jag tror ju att det är en pojk.... :)

• Metropolis Diana

Aldrig hört talas om glukosbelastning innan... alltid lär man sig nåt hät på FL.

• Metropolis Diana

Imorrn ska jag in till mvc för kontroll. Usch häromkvällen satte det igång lite värkar, hann få fyra värkar innan jag somnade. Kände igen dem direkt. Efter dem så är allt mycket tyngre och jobbigare. Går i snigelfart och får ont i bäckenbottenmuskulaturen för ingenting nu. Får se vad barnmorskan säger imorgon. Är i vecka 2 nu, vill inte ha någon bebis än och jag vill inte vara sängliggande heller! Så fint väder så jag vill vara ute och idag fick hem två nya hästar hit och de vill jag gärna sköta själv....

Dilemma, borde nog ligga mer till sängs än vad jag gör...

• Metropolis Diana

Hur är det med er allihopa? Idag har jag gått 34 veckor... jisses det börjar verkligen dra ihop sig!

Har ni packat bb-väskan än? vad har ni i den då?

• Metropolis Diana

Jag har haft en del riktiga värkar med som kan hålla i sig halva dagar, fast jag pratade med barnmorskan och hon reagerade inte på det sålänge de försvann vid vila. Men jag har nu på allvar börjat tänka på hur jag vill ha förlossningen, vad vi ska ha med oss och BARNVAKT! framförallt. Men jag har bara inte orkat ta tag i det än.... Moa kom i vecka 37+nån dag så vi får se när denna vill ut....

Har en del foglossningar och ryggont jag får dras med, tur man e arbetslös... eeh!

Nattedax nu, ska bara ta in hästapållarna o natta dem först.

• Metropolis Diana

Ikväll tänkte jag plocka fram bebiskläderna och välja ut nåt fint att ha med till BB. Man börjar ju med det roliga....

Denna gången funderar jag på att skita i att ligga kvar på BB utan åka hem så fort som möjligt. Man sover nog bättre hemma än på sjukhus. När jag fick Moa fick jag dela rum med tre andra mammor första natten och en annan mamma natten efter sen gav jag upp och åkte hem.

Man behöver väl inte ha med sig så mycket än mer till själva förlossningen och bebiskläder...eller? Om man tänker skita i BB alltså?

Hmm... planera planera...

Tips mottages gärna... har glömt det mesta sen jag fick Moa....

• Metropolis Diana

ja hur var det nu med det, hade vi inte en lista med allas BF datum och tidigare barn? vart tog den vägen?

Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!