Vi som väntar andra barnet i maj?!
Min bebis i magen snurrar runt o sparkar överallt!
Och apropå sjukdomar så har min flicka vart sjuk över två veckor nu och dras fortfarande med en dryg ögoninfektion. Fick ringa jourläkare i helgen för att få ut mer ögondroppar då hennes tog slut. Idag verkade det bättre, hoppas hon kan få gå på dagis imorgon!
Och sömnrutinerna är rätt bra hos oss nu sålänge hon inte är sjuk. Får välling vid sju, busar tills hon blir trött vid åtta. tar mellan en tio minuter till en timme att natta henne och då sitter vi bredvid hennes spjälsäng eller så lägger vi oss i vår säng som är någon meter bort från hennes. Sen har vi en ramsa som vi säger några ggr, vet inte om den hjälper men hon lugnar alltid ner sig iallafall i sängen. Hon får alltid ha napp när hon ska somna.
På morgonen vaknar hon vid ca 5-6 och vill komma över till oss så då lyfter vi över henne till oss och sen mellan 8-9 vaknar hon och sitter o klappar oss så vi ska vakna. Kan man vakna mer underbart eller? En liten glad flicka som pratar o klappar på både mamma o pappa!
Min förhoppning är ändå att hon ska sova hela morgonen hos sig för annars blir det jobbigt med det nya barnet sen o vara fyra i sängen.... varmt om inte annat.