• Hallonbusken

Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!

Dags för en fortsättning på julibäbisarna upptäckte jag när det inte gick att göra fler inlägg i vår gamla tråd, så här kan vi fortsätta ventilera våra känslor och upplevelser under våra så hett efterlängtade graviditeter!
    Hoppas alla "gamla" hittar hit och nya är givetvis varmt välkomna också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 08:59
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26678168.html

• Svar på tråden Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!
  • kaktusblomma

Hej alla
    Hörni, tänk, vi är över halvägs nu! Jag tycker att det går så FORT! Här sitter man med bilbarnstol, en kofta och dopklänning.... Känns som om man har en del att ta igen. Tänk om det kommer tidigt, gulp. bara för att det är första så "är det ju inte så sannolikt". men jag vet flera av mina vänner som det har blivit så för iallafall.
    Jag känner av bebbe flera flera gånger varje dag, den hickar massor och vänder och vrider på sig, kickar och lever rövare, jag behöver inte oroa mig för att det inte ÄR ngt där inne den saken är säker.
    Är det någon av er som har fått ont i nedersta revbensbågen? För mig känns det som om jag sträckt en muskel riktigt rejält precis vid de understa revbenen, jag undrar om det gör ont för att magen trycker på uppåt/utåt, men är inte det lite tidigt???
    Ha en härlig helg till er alla.
    Kaktus

• Tualisa

Hej allihopa. Här har det hänt lite saker.. trista, lite chockerande saker. HOppas dock att allt kommer sluta bra. Blev inskickat till nyköpings sjukhus i ons när jag tog blodtrycket hos bm. Hon tyckte hjärtljuden lät lite konstiga. När vi kom in dit så gjorde dom ett ul och såg att bebisen hade mindre fostervatten än det borde vara och att den inte vuxit som den skulle. Sist vi var där så var allt bar och det var i mitten av mars. nu var det 33 % tillväxthämning. Dom tror det beror på blodtrycket att moderkakan inte fungerar som den ska. Blev inlagd där ett dygn, ctg kurvor på bebis kollades och allt såg bra ut. Jag fick mer blodtrycksmedicin. SOv inget den natten. Sambon fick stanna iallafall. Dagen efter på ronden så beslutade dom att jag skulle till Uppsala sjukhus eftersom nyköping inteklarar av förtidigt födda barn och dom bedömde det som att vi kommer att få tidigare än väntat utifrån tillväxthämningen... och fostervattnet.. KÄndes inte så bra att åka 15 mil hemifrån och när vi kom dit sa dom att här ska jag stanna nu!! Är inlagt och nu vill dom bara ha mig under kontroll och skjuta på förlossningen så långt det går. Har fått träffa barnläkare från förtidigt födda och dom låter positiva, även fast vi bara är i vecka 25, går in i vecka 26 på måndag. Dom har informerat oss i detalj vad som kommer hända vi förlossningen. Att vi ska ställa in oss redan nu på att det kna hända när som helst.. är så jäkla skraj! sambon kommer att vara den som måste vara med mig dygnet runt nu. Men dom låter positiva så jag måste hålla hoppet uppe.Enligt läkaren så om man kan fördröja det i två veckor till, alltså till vecka 28, så är chanserna nuförtiden lika bra som om du är nästan fullgången... helt otroligt.. just nu mår bebisen bara bra, hjärtljuden är bra. Flödet är bra så nu är de mig dom kontroller. BLodtryck, ul varje dag.. HOppas verkligen att detta går vägen. IMorgon ska vi få gå ner på avd. för förtidigt födda och titta och få information.

VIlle bara berätta.. hoppas ni har det bra ni andra.

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • Cattizzz83

Tualisa: Oj!!! Jag håller alla tummarna för er!!! Hoppas att ni kan få vänta dom 2 veckorna nu! Men som du sa läkarana e helt fantastiska, dom e juh så superduktiga!
    Lycka till! Hoppas du kan uppdatera här lite ibland så vi vet hur det går för er!

• Rolla

Tualisa: Håller tummarna för dig o hoppas verkligen att allt löser sig. Jag blev oxå inlagd förra veckan pga att man trodde att kanske fostervatten hade gått med det vissade sig att livmodertappen har börjat öppna sig redan i v 22 (v23 nu). Jag blev utskriven sen o nu e det bara att ligga i sänge o vila, o knippa ihop ett par veckor så att barnen har i alla fall en chanse.

Lycka till o håll oss uppdaterade. Tänker på dig.

• Velan

Tualisa: Oj, vad fort det kan gå! Men skönt att ni kommit under bra vård. Hoppas nu att allt går bra.

Själv känns det låååångt borta att föda. Det enda vi har köpt är barnvagn och det är fortfarande mycket ogjort i huset men jag känner ingen större stress. Tvärtom känns det för tidigt att köpa kläder och babysaker. Men vi måste nog börja snart för veckorna rusar verkligen fram nu!

• Chili1

Tualisa: Styrkekramar till dig! Va skönt ändå att ni verkar vara väl omhändertagna. Tänker på er!

Själv köpte jag en mjuklift i helgen. Har beslutat mig för att sonens barnvagn får duga, är en vändbar Brio sittvagn. Blev riktigt bra med liften i. Börjar känna att jag vill fixa med så mycket som möjligt nu medan jag känner mig någorlunda pigg. Är sjukskriven 100% sen några veckor tillbaka och börjar så smått komma tillbaka efter att ha mått piss. Jag har iom min sjukdom högre risk för att få förtidigt, något som man ständigt oroar sig för. Var på tillväxtkontroll + koll av bebisens hjärta för 2 veckor sedan och då såg allt bra ut, ska tillbaka igen 22 april.

• Beautiful86

oj hoppas det går bra tualisa håller tummarna för dig! Själv har jag precis kommit hem idag från sjukhuset.
    Åkte in underdagen i lördags o har varit där sen dess! fick sånna smärtor när ja gick på toan hemma! trodde jag hade fått urininfektion..men så va det inte,fick sånna värkar som att jag skulle föda,åkte in och dom kolla mina värkar o fosterljud,o värkarna höjdes på aparaten,blev jätte orolig,och dom hitta röda blodproppar i urinet, så dom fick göra ultraljud på njuren o bebisen. så det va njursten jag hade. så jag har legat där o fått på morfin sprutor!,för tabletterna verkade inte på mig ,och igår kräktes jag så ont jag hade ,det va då stenen kom ut,så nu e allt bra med mig! äntligen hemmma,så jag ska bara ta det lungt nu :) dom har lyssnat på hjärtat flera gånger om dan,och gjort ultraljud! o barnet mådde fint:)

hur mår ni alla andra me era graviditet? Åh jag längtar tills på nästa mÅndag,då jag ska göra köns ultraljud =)

Ha det bra allihopa!

• Hallonbusken

Hej på er alla! Oj vad det har hänt grejer här!
    Skickar styrkekramar till dig, Tualisa och hoppas bebis kommer så sent som möjligt!! Hoppas du har ork och möjlighet att höra av dig då och då! Tänker på dig!
    Samma för dig, Rolla - knip ihop så twinsen får stanna så länge det bara går! Och Beautiful86, ta det lugnt nu så det inte händer mera!!
    Själv ska jag in på koll i em, har förmodligen en nerv i kläm i korsryggen - känseln är borta i ena benet. Vad sjutton kan man göra åt det undrar jag? BM var inte glad åt det hela utan pushade på så att jag skulle få en läkartid idag.
    Har tillbringat en vecka i Polen med jobbet, sambon var med så det var nästan som om det vore privat. Mestadels fint väder, lite tid för shopping och så förstås - äta gott! Men skönt att vara hemma igen. Skulle gärna ha gått hem från jobbet redan och bara tagit hand om mig själv men det är två månader kvar tills semestern ...

• Tualisa

Hej! allt bra idag oxå. Går in i vecka 26 idag och bebis mår bra. Flödet i navelsträngen är "bra" ej förändrat och lika fostervatten. Men det bästa är att mina blodprover är fina, inget protein i urin, bra blodvärden. Blodtrycket är lite upp och ner men inga tecken på havandeskapsförgiftning ännu ohc det kan ju göra så att det fördröjer förlossningen lite iallafall... Många undersökningar blir det varje dag. Bebben är helt vild där inne som tur är, så jag känner h*n. Läkarna tar en dag i taget och hoppas nu att det kna hålla sig ett tag. Känns bara så tungt att jag ine kommer att få åka hem något alls, sambon kommr ikväll och ska nog stanna två veckor nu iallafall.. får vi sen sen vad som händer. Varje dag är en lycka! Skönt att jag mår bra iallafall.

Hoppas ni andra har det bra!

• Rolla

Beautiful... jag ska på kön ul nästa onsdag... så nu får vi hoppas att nästa vecka kommer SNART!

Tualisa: Skönt att allt e "bra" o att bebisen stannar ett tag till.

Svar på tråden Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!