• Hallonbusken

Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!

Dags för en fortsättning på julibäbisarna upptäckte jag när det inte gick att göra fler inlägg i vår gamla tråd, så här kan vi fortsätta ventilera våra känslor och upplevelser under våra så hett efterlängtade graviditeter!
    Hoppas alla "gamla" hittar hit och nya är givetvis varmt välkomna också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 08:59
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26678168.html

• Svar på tråden Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!
  • kaktusblomma

Tualisa - skönt att få rapport och höra att det är stabilt för er även om det är skakigt rent psykiskt (vilket är förståeligt...)

Ja jäklarns, du Hallon vad rätt du har med ditt inlägg om 12 veckor kvar! Tänkvärt. Känns skönt att vi köpt barnvagn nu (beg blocket Emmaljunga City Cross). 12 veckor på försommaren går ju i ett huj!...

• Rolla

Fattar inte att vi alla har kommit så långt redan... nu e d verkligen inte mycket kvar... tiden får gärna fortsätta gå fort... inte mig emot.

• LiseM

Rolla - man mäter inte sf (magen) när man väntar tvillingar, visar det sig. Måtten 'stämmer inte' och man tycker tydligen inte man kan dra vettiga slutsatser från magens storlek. Sa dom till mig i alla fall.

Idag går jag in i 25:e veckan. Om lite mindre än fyra veckor åker vi hem till Sverige för att invänta födseln. Jag tänker på Tualisa som väntar på sjukhuset redan. Måste vara skönt och jobbigt på en och samma gång, tänker jag. Skönt för att du vet att du är i goda händer och att de hela tiden håller koll på vad som händer.

• Rolla

Idag va jag på köns ul.... två flickor blir det...
    idag går jag in i v 25. barnen vägde 600gr o 660gr. Allt var bra tack o lov.

• Cattizzz83

Naw 2 flickor! Va roligt!!!

Idag har jag vatt hos läkaren, blev sjuksriven 50% för min foglossning fram till den 16 maj.. sen får vi ta ställning till det igen.. Sen ska jag juh söka havandekskapspenning...
    Får hoppas att detta funkar ett tag..

• Hallonbusken

Grattis till flickorna Rolla! Och skönt att allt var ok!!
    Tualisa: Skönt att höra att allt går åt rätt håll! Tänker på dig!
    Cattizz: Hur kändes det med akupunkturen? *nyfiken*
    LiseM: DU har säkert nämnt det innan i tråden men glömska jag ... I vilket land bor du nu? Är det stor skillnad på mödravård jämfört med i Svea Rike tycker du? *står med intervjublocket i handen*

kaktusblomma skrev 2008-04-08 09:55:19 följande:
    12 veckor på försommaren går ju i ett huj!...
    Ja, det gör ju det! Jag kommer inte att hinna med allt som jag vill hinna med ... Vissa dagar orkar jag inte mkt efter jobb precis. BM undrade om jag sökt HP men jag har ju inget jobb med tunga lyft eller kemikalier eller så, så då lär jag väl inte få det heller? Ska utvärdera efter denna vecka, ev blir det sjukskrivning vissa procent. Träffar sjukgymnast på mån, se om han kan göra nåt åt nerverna i kläm och så får jag passa på att ta blodtrycket, var lite högre nu än innan.
  • Cattizzz83

Hallonbusken: Akupunkturen va jättebra!!! Det hjälpte en del! Har fortfrande ont, men det e klart bättre! Det har tatt bort det värsta.. ska dit igen på måndag.. dom hade inte så mycke tider... typiskt.. men men..

Jag ska söka HP nu oxå.. när min underbara chef blir klar att skriva papperna... Men just nu e jag sjukskriven 50% till den 16e maj.. ganska skönt det...

• Chili1

Jag har inte gjort något könsultraljud men är rätt övertygad om att det är en liten kille som kickar på i magen. Det var likadant när jag väntade sonen, gick runt och kallade magen för Jesper, sen när han kom ut visade det sig att det inte var ngn Jesper då var det lite panik...vad ska han heta då!? Det löste sig till slut. Mina grav är så lika vad det gäller hjärtljud, SF mått o.dyl så lite är det nog därför jag tror det är en pojk till.

• Tualisa

Hej tjejor! är så glad idag. Vi har gjort tillväxt UL  idag på morgonen. När vi kom in för två ve ckor sen så var det -33% tillväxthämning. Och dom mäter bara varannan vecka eftersom det är så svårt att mäta när dom är så små. Nu efter två veckors vila, har bebbe gått upp till 660 gram och idag var det 25% tillväxthämning . Läkaren sa att det är viktigt att jag fortsätter vila och äta regelbundet och att vilan + att dom fåttner mitt blodtryck så rejält dessa veckor har bidragit till att bebis vuxit bättre och fått mer näring.. ååå härligt! Ctg kurva såg oxå bra ut idag. SÅ vi ska njuta hela dagen lång. Fick en ny liten UL bild av lilla knyttet, så söt h*n är.

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • Rolla

tualisa:
    Jag va i v24+0
    då va tv 1: 666gr o Tv2: 600gr. Bm sa att dem va lite små men inget farligt. att i v24+0 så ska d ligga på 682gr.

Svar på tråden Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!