Rolla skrev 2008-02-21 09:53:02 följande:
Chili... Jag trodde att när man väntar bara 1 barn så får man bara 1 UL sen blir det inga fler. När man ska kolla tillväxten så gör man det genom att mäta magen.. Stämmer inte detta?Jag pratade med min kompis om detta... hon o jag e i nästan samma vecka o hon har nu varit på sin rutin-ul o skulle inte få gå på fler, men jag som väntar tvillingar skulle gå på UL var fjärde vecka, eftersom man inte kan mäta om båda två växer när man mäter magen utan måste med UL
Tror det e olika.. jag har redan gjort 5 ul.. och jag väntar bara en bebis... och jag ska göra ett till den 5e mars, och sen ska jag på tillväxt UL regelbundet efter v 30, eftersom min dotter va liten när hon föddes, så vill odm ha koll på dennes vikt...
Man känner juh på magen oxå, men det e juh inte särskillt tillförlitligt.. min kompis beräknades ha en bebis på ca 4 kg och när den kom så vägde han precis 3 kg.. så känna på magen e juh supersvårt.. och mäta magen har inte så mycke med vikten o göra.. jag hade en jättestor mage, men ändå vägde Amanda 2500 drygt... alla som såg mig trodde jag väntade 2 eller att det va en bamsebebis.. och jag hade inget fostervatten knappt heller.. så ja.. magen kan nog va stor fast man har en liten bebis...
Chili: Gör som jag, bara tacka och ta emot för varje UL! Du får se din lille knodd!!! När jag väntade Amanda gjordes det 12 UL! hehe :)
Näe nu måste jag ta och ta hand om min sjuka 1åring..