• Hallonbusken

Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!

Dags för en fortsättning på julibäbisarna upptäckte jag när det inte gick att göra fler inlägg i vår gamla tråd, så här kan vi fortsätta ventilera våra känslor och upplevelser under våra så hett efterlängtade graviditeter!
    Hoppas alla "gamla" hittar hit och nya är givetvis varmt välkomna också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 08:59
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m26678168.html

• Svar på tråden Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!
  • Cattizzz83
    AlvaochTor skrev 2008-02-20 11:48:49 följande:
    Ska du oxå gifta dig den 24 maj? hihi.. det ska jag.
    Ja det ska vi! hehe :) Jaha! Jag har hört så många som ska guifta sig den dagen! haha :) En brfa dag!!! hehe :) Med stor mage!!!
  • Chili1

Imorse var det full aktivitet i magen, kändes som h*n buffade så regelbundet tog ett tag men sen förstod jag att h*n hickade!!! Minns att sonen gjorde det ofta i magen. Härlig känsla

Jag ska gå på UL igen 18/3 och kommer sen gå 1 gång var fjärde vecka för att göra tillväxtkontroller. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det, ska bli skönt att få se den lill* men tycker samtidigt det är jobbigt att behöva oroa sig för att något ska vara fel. Får försöka se det som något positivt, att de har så bra koll på en.

Åhh va underbart med bröllop!!! Min sambo är envis säger att vår kärlek inte hänger på två ringar. Men har i dagarna fått reda på att hans bror ska gifta sig så kanske kanske...

• Rolla

Chili... Jag trodde att när man väntar bara 1 barn så får man bara 1 UL sen blir det inga fler. När man ska kolla tillväxten så gör man det genom att mäta magen.. Stämmer inte detta?

Jag pratade med min kompis om detta... hon o jag e i nästan samma vecka o hon har nu varit på sin rutin-ul o skulle inte få gå på fler, men jag som väntar tvillingar skulle gå på UL var fjärde vecka, eftersom man inte kan mäta om båda två växer när man mäter magen utan måste med UL

• Cattizzz83
    Rolla skrev 2008-02-21 09:53:02 följande:
    Chili... Jag trodde att när man väntar bara 1 barn så får man bara 1 UL sen blir det inga fler. När man ska kolla tillväxten så gör man det genom att mäta magen.. Stämmer inte detta?Jag pratade med min kompis om detta... hon o jag e i nästan samma vecka o hon har nu varit på sin rutin-ul o skulle inte få gå på fler, men jag som väntar tvillingar skulle gå på UL var fjärde vecka, eftersom man inte kan mäta om båda två växer när man mäter magen utan måste med UL
    Tror det e olika.. jag har redan gjort 5 ul.. och jag väntar bara en bebis...  och jag ska göra ett till den 5e mars, och sen ska jag på tillväxt UL regelbundet efter v 30, eftersom min dotter va liten när hon föddes, så vill odm ha koll på dennes vikt...

Man känner juh på magen oxå, men det e juh inte särskillt tillförlitligt.. min kompis beräknades ha en bebis på ca 4 kg och när den kom så vägde han precis 3 kg.. så känna på magen e juh supersvårt.. och mäta magen har inte så mycke med vikten o göra.. jag hade en jättestor mage, men ändå vägde Amanda 2500 drygt... alla som såg mig trodde jag väntade 2 eller att det va en bamsebebis.. och jag hade inget fostervatten knappt heller.. så ja.. magen kan nog va stor fast man har en liten bebis...

Chili: Gör som jag, bara tacka och ta emot för varje UL! Du får se din lille knodd!!! När jag väntade Amanda gjordes det 12 UL! hehe :)

Näe nu måste jag ta och ta hand om min sjuka 1åring..
  • Tualisa

jag önskar och hoppas oxå att man får något till UL. Det är ju skönt att få se att allt ser bra ut. Om man är i risk zonene så får man nog det automatiskt.

Lilla knyttet, BF 14 Juli
  • Chili1

Jag går på specmödravården då jag har en reumatisksjukdom, SLE, som kan orsaka tillväxthämning.

Chili: Gör som jag, bara tacka och ta emot för varje UL! Du får se din lille knodd!!! När jag väntade Amanda gjordes det 12 UL! hehe :)

Ska verkligen försöka göra som du säger, tacka och ta emot för varje gång jag får se den lill*! Hoppas snart lilltjejen känner sig bättre.

• Chili1

Jag går på specmödravården då jag har en reumatisksjukdom, SLE, som kan orsaka tillväxthämning.

Ska verkligen försöka göra som du säger, tacka och ta emot för varje gång jag får se den lill*!

• Chili1

oj blev visst lite fel där, sorry!

• Velan

Hos oss får man normalt bara göra ett UL. Men för mig blev ju BF framflyttat två veckor så därför får vi komma tillbaka och göra ett till. Om man ska ha tvillingar får man nog också göra flera för att kolla tillväxten. Men det skiljer sig nog åt mellan landstingen.

Jag har fortfarande inte känt några fosterrörelser men jag tar det med ro. Det kommer nog snart, jag är ju inte lika långt gången som många av er andra heller.

• Hallonbusken

Usch, började blöda lite idag ... Ringde till MVC och de var givetvis inte där så jag blev kopplade till sjukhusets gynmott och fick prata med en underbar BM. Det kom ju bara en liten skvätt och nu är det mest blodiga flytningar och jag har känt Monchichin sparka så h*n lever ju iaf. Men kan inte låta bli att oroa mig. Hoppas det inte blir värre ... Ska på extrakontroll på tisdag.

Svar på tråden Juli-bäbisarnas fortsättningstråd!