• Lilith74

Barnvagnsfärg

Halloj!

Här kommer en lite fånig fråga... vi ska köpa en Emmaljunga Duo Kombi. Jag tycker att den beiga varianten är snygg, men kanske en aning opraktisk eftersom den kommer att bli smutsig snabbare. Maken tycker den mörkblå. Men jag tycker att ALLA har mörkblå vagn och jag vill ha något lite fräschare och ovanligare.
    Vad säger ni, ångrar man sig om man köper en ljus vagn och får den nedstänkt och med hundtassavtryck efter en månad?

• Svar på tråden Barnvagnsfärg
  • Cookie83

Håller med ang mörkblå vagnar etc. ALLA har nu samma färg nu förtiden och man vill väl synas när man äntligen ska gå där med bebben eller?

Blir inte Svarta/Mörka vagnar sol blekta och fula ganska fort?

• Trojka

Inte för att svarta/mörka vagnar bleknar och blir fula (har två svarta och en svart/lila själv), men det är rätt mycket svenssonvarning över dom. Oftast går ju alla tygdelar att ta lös och tvätta så kör du på den ljusa!

• Bobline

Jag tror att det går på ett ut med smutsen, de mörka färgerna så syns t.ex välling bra om man spiller medans den inte syns på ljusa vagnar så lätt, det beror på vad man spiller.
    Kör du på den ljusa. Vi har en ljus o trivs väldigt bra med den.

• Malena79

JHag har köpt en svart vagn, men har köpt en svart och röd åkpåse så den blir lite färggladare. Funderar på att köpa en röd skötväska OXÅ

• Veladis

Jag har en gamma brio från tidigt åttiotal som jag fick gratis för två år sedan, ståendes i källaren sedan dottern växte ur den. en riktig, gammal hederlig liggvagn, med träbotten. Tyget, blå-grått vattenavstötande, börjar dock se solkigt och tråkigt ut. Till nästa barn ska jag klä om den, i KNALLRÖTT! Blir jättefint, som en så´n där dockvagn man hade när man vara liten, och så syns man jättebra i trafiken...
    Det är en faktor som borde vara tungt vägande vid färgval, tycker jag...

• cillidi

beiga är ju jätte snygga tycker jag!!!svarta och blåa är lite tråkiga.hade själv en svart innan och den var jätte fin och litr origienell eftersom den hade ett mönster av pingviner men nu har jag en beige knorr vagn och tycker den är jätte fin just medden ljusa färgen.men rött är oxå riktigt snyggt!!!

• Sandra G

Jag skulle inte köpt en ljus vagn, tycker att det verkar mycket opraktiskt. Kommer säkert att bli smutsig och förstörd direkt.

• Maria B

Jag har en beige Teutonia. Är jättenöjd med att jag valde en beige, tvekade av samma anledning som du. Tycker att min vagn "sticker ut" mot alla mörka vagnar och iallafall Teutonias tyg är jättelätt att torka av och inga problem att hålla rent alls.

• snart tre

Här är en som beställt en knallröd Bugaboo. Känns roligt med en färg som inte är så vanlig.
    Tycker inte du ska tänka på att din beiga vagn kan bli smutsig - även svarta/blå vagnar kan se rejält smutsiga ut om fel saker hamnar på dem. Det går nog inte att undvika.

• Trojka

En till sak jag kom på. Lera syns enormt mycket mer på mörka vagnar än det gör på ljusare.

//Linda, ägare till tre mörka vagnar.

Svar på tråden Barnvagnsfärg