• Lilith74

Barnvagnsfärg

Halloj!

Här kommer en lite fånig fråga... vi ska köpa en Emmaljunga Duo Kombi. Jag tycker att den beiga varianten är snygg, men kanske en aning opraktisk eftersom den kommer att bli smutsig snabbare. Maken tycker den mörkblå. Men jag tycker att ALLA har mörkblå vagn och jag vill ha något lite fräschare och ovanligare.
    Vad säger ni, ångrar man sig om man köper en ljus vagn och får den nedstänkt och med hundtassavtryck efter en månad?

• Svar på tråden Barnvagnsfärg
  • Helene OSV

Hur GÖR ni för att smutsa ner era vagnar???
    Jag har aldrig behövt tvätta min (svart och grå)
    Ok om det är skitkasst väder men då tar man ju på regnskyddet!
    Det enda som blir skitigt är ju däcken och varukorgen (om man har en i tyg) och det spolar man ju snabbt av i duschen.

Jag ryser när jag ser ungar som sitter i vagnen och tex äter glass eller dricker saft! HUU! (som när nån röker i bilen ungefär!)

• Trojka

Med en tvååring som ömsom vill gå och ömsom åka vagn så blir det lätt lite geggigt i vagnen, inte HELA vagnen naturligtvis men sitsen.
    Och det händer att det äts både glass och dricks festis.

• Trojka

Och bilarna som sprättar upp vägskit ska jag inte ens gå in på...

• Lilith74

helen - äter inte barn ständigt i vagnen? Det trodde jag? Glass, saft, välling, bananer... Hur undviker man det?

Klart att man kan ha på regnskyddet och skydda vagnen, kanske blir de inte så smutsiga. Jag lutar mer och mer åt den beiga!

• Helene OSV

Nä, Olivia äter aldrig i vagnen! Varför skulle hon det? Ska vi äta när vi är ute så sätter vi oss nånstans på en bänk eller nåt. En vattenmugg kan hon ha i vagnen ibland men det blir ju inte smutsigt av vatten!
    (sen dricker hon varken saft eller välling och äter hon glass så ger jag henne lite på sked, skulle aldrig falla mig in att ge henne en hel glass)

• Lallan

Har den beiga smarten och den har i alla fall klarat sig bra i snart 8 månader. Den är dock strategiskt rutig på kanter och liknande och tittar man närmare på rutorna så ser man ju att den är smutsig men inte annars. Den är ju dessutom tvättbar och det mesta går bara att torka bort. Är helnöjd med mitt val av färg ändå har vi en stor hund som jag är ute med i ur o skur men som sagt det finns regnskydd att skydda med.

• Lilith74

Helene, ok, jg tänkte kanske på lite större, typ 3-4-åringar. men visst kan man sitta på en bänk, det är ju trevligare än att kasta i sig i vagnen.

Det är den beiga smarten jag också tänkt mig, Lallan, Smart Duo Kombi. jag tycker att den är ursnygg. det finns en som ser vit ut också men den är nog för känslig.

• S med 2

Om jag kan råda dig så köp INTE en ljus vagn...spec. inte om du ska ha den som sittvagn oxå. Vi köpte en champnage färgar Brio flex till tjejjan och den blir smuttsig med engång..inte kul. Vi kollar oxå på Emmaljunga edge el classik nu och för oss lutar det såklart åt en mörk vagn...typ platina el royal black.

Lycka till med valet.

• S med 2

De duo vagnar vi har när våra varit bebisar har varit mörka och de såg alltid fräscha o fina ut. Den stora har en svart softy och den klädseln är heller aldrig skitig. Efter alla mörka vagnar ville vi ha en ljus snygg vagn...hmm gör jag inte om. Barn sitter trots allt en hel del i sina vangar och under sommaren blir det ju gärna en o annan glass mm....(vår lilla är 2 nu), smutsiga händer..osv.osv...

• Mandi74

Jag har en marinblå/beige rutig vagn och jag tycker att på det mörka tyget syns fläckarna fortare..och det är ju lätt att plocka bort och tvätta om det skulle behövas..men många gpnger funkar det med en trasa för att torka bort smutsen..

Svar på tråden Barnvagnsfärg