• Lilith74

Barnvagnsfärg

Halloj!

Här kommer en lite fånig fråga... vi ska köpa en Emmaljunga Duo Kombi. Jag tycker att den beiga varianten är snygg, men kanske en aning opraktisk eftersom den kommer att bli smutsig snabbare. Maken tycker den mörkblå. Men jag tycker att ALLA har mörkblå vagn och jag vill ha något lite fräschare och ovanligare.
    Vad säger ni, ångrar man sig om man köper en ljus vagn och får den nedstänkt och med hundtassavtryck efter en månad?

• Svar på tråden Barnvagnsfärg
  • Lallan

Vi har den ljusare varianten av smarten. Den mörkare är inte alls speciellt ljus i mina ögon och den tror jag absolut inte att det kommer bli några problem med. Har bild i mitt galleri på min vagn om du bara sett den på hemsidan.

• Helene OSV

Lilith74: Oj, en till sak jag fullkomligt ryyyser av! 3-4-åringar i vagn! Har de dessutom en glass i näven och alldeles kladdiga så måste jag bara titta bort! Huuuuu!

• Lilith74

Ok Helene låter som om du har en del nojjor...
    Tänker nog definitivt ha 3-åring i sittvagn...

• Lillia

ÅÅÅ skulle ja köpa vagn nu skulle de blir Emmaljungas som är svart å vinrööööd.....Ja myser varje gång ja ser den=)

• Trojka

Helene o Olivia:

Vad är det för fel på treåring i vagn? Ibland har man ju faktiskt bråttom...

Nej, jag har ingen treåring själv (ännu) men kan tänka mig.

• Helene OSV

Trojka:
    Jag tycker nog att en treåring är stor nog att gå själv!
    Min 1½-åring går själv jättemycket, vagnen används mest till matkassarna faktiskt!
    Det enda svåra är att få henne att gå åt rätt håll Men varför ska man stressa?

• Trojka

Helena o Olivia:

Våran 2åring (snart) går väldigt mycket själv han med, och Nej man ska inte stressa. Men ibland är det faktiskt bråttom, och jag kan tänka mig att det kan bli så även när han blir äldre så då får han fint sitta i vagn! Kan tillägga att vi inte har bil.

• mammatilltindra

Jag har en ljus vagn. Emmaljunga 04, färgen Greyhound och vi har använt den i 7 månader och den har inga fläckar eller något. Fastän vi har hund med leriga tassar

• Helena75

Helene o Olivia: jag tycker ditt inlägg är riktigt tråkigt. Om en familj anser att deras 3 åring ska/vill/måste sitta i vagn är det deras ensak.
    Att du ryser när du ser en treåring i vagn kan du inte varit med om mycket om du ryser av ngt sådant. Jag ryser faktiskt litegrann när jag tänker på att ngt så banalt får dig att rysa om jag ska vara ärlig.....

• Lilith74

Ja nog kan en 3-åring både åka vagn och dricka vatten eller äta frukt i vagnen utan att det är något konstigt med det.

Jag tror att det blir det beiga vagnen, alltså Emmaljunga Smart Duo Kombi. Den är sååååå snygg.. Räknade barnvagnar på stan igår (inte i Sverige) och av 100 vagnar var en röd (EN!!!) och resten mörkblå eller svarta. Kul med en annan färg tycker jag!!

Lilith

• Tullan

Vi hade en Beige/beige brun Brio Duo till Jonathan.
    Det var inga problem alls, det är så bra tyg på dem nu för tiden, så det var bara att torka av fläckarna, det kan ju lätt bli ett par när man skall in och ur bilen hela tiden...
    Jag håller med dig, ALLA har blå...

• Norrlandsmorsan

Du kan ju köpa en vagn som du lätt kan torka av om du vill ha en ljus vagn om inte annat...

Jag har haft alla sorters färger på mina barns vagnar och har köpt ny till alla barnen (4 st ) alltifrån mörkblå till storblommig och ljuslila ....

Oftast ledsnar man på vagnen då lill bebisen börjar gå och vill ha nån annan så mina har egentligen inte hunnir skita ner vagnarna så mycket ...

Svar på tråden Barnvagnsfärg