rädd för att bo kvar i malmö
Hej, jag är 18 år.. har bott i malmö i 12 år.. Har ALLTID kännt mig trygg här i min egen stad.. Men nu vill jag inte ens gå ute när det är ljust.. självklart gör jag ju det men jag känner mig inte trygg..Skåne överhuvudtaget, jag har alltid kännt så fort jag varit i någon annan stad, sthlm, göteborg, kalmar osv.. Alltid när jag kommit tillbaka till malmö så har jag kännt aaah äääntligen hemma! Nu känner jag också "aaah äntligen hemma" Men.... Jag känner en oroa hela tiden när jag går ute.. Folk blir skjutna från höger till vänster och allting bara är helt fel.. Jag har varit med i utelivet sedan jag var 15 då jag festade med dom som var äldre och det var aldrig så då.. nu är det heeela tiden bränder, skottlosningar, kids som går runt med kniv, ALLTING. Jag kan nämna det mesta och allting händer här.. När min bästa vän blev brutalt ihjälhuggen i sin egen lägenhet av sin nya flickväns ex så började jag undra om denna staden verkligen är frisk? Om alla i denna j*vla staden har fått någon sjukdom som gör att dom blir helt sstörda i huvudet? FÖRLÅT allihopa men jag e jävligt upprörd och jag fattar de inte.. staden som jag har känt mig trygg i i 12 år har förvandlat mig till en osäker och rädd tjej.. vad ska man göra? jag har precis fått nytt jobb jag tänker jobba spara pengar sen drar jag.. helst så långt bort ifrån sverige som möjligt......... ville bara skriva av mig..e så jävla trött på denna staden... tack och hej!