• Anonym

rädd för att bo kvar i malmö

Hej, jag är 18 år.. har bott i malmö i 12 år.. Har ALLTID kännt mig trygg här i min egen stad.. Men nu vill jag inte ens gå ute när det är ljust.. självklart gör jag ju det men jag känner mig inte trygg..Skåne överhuvudtaget, jag har alltid kännt så fort jag varit i någon annan stad, sthlm, göteborg, kalmar osv.. Alltid när jag kommit tillbaka till malmö så har jag kännt aaah äääntligen hemma! Nu känner jag också "aaah äntligen hemma" Men.... Jag känner en oroa hela tiden när jag går ute.. Folk blir skjutna från höger till vänster och allting bara är helt fel.. Jag har varit med i utelivet sedan jag var 15 då jag festade med dom som var äldre och det var aldrig så då.. nu är det heeela tiden bränder, skottlosningar, kids som går runt med kniv, ALLTING. Jag kan nämna det mesta och allting händer här.. När min bästa vän blev brutalt ihjälhuggen i sin egen lägenhet av sin nya flickväns ex så började jag undra om denna staden verkligen är frisk? Om alla i denna j*vla staden har fått någon sjukdom som gör att dom blir helt sstörda i huvudet? FÖRLÅT allihopa men jag e jävligt upprörd och jag fattar de inte.. staden som jag har känt mig trygg i i 12 år har förvandlat mig till en osäker och rädd tjej.. vad ska man göra? jag har precis fått nytt jobb jag tänker jobba spara pengar sen drar jag.. helst så långt bort ifrån sverige som möjligt......... ville bara skriva av mig..e så jävla trött på denna staden... tack och hej!

• Svar på tråden rädd för att bo kvar i malmö
  • Anonym (Flyttat)

Jag kommer med från malmö men flytta ifrån för snat 4 år sen pga det som hände mig där nere. Kunde inte gå vidare där efter det.
    Det bästa jag gjort var att flytta

• Anonym (rädd tjej!)

jag bor i Angered(göteborg), samma här. Blev misshandlad ordentligt för 2 år sedan... Välkommen till det NYA kulturberikade sverige säger jag bara...bullshit! Är man inte rasist innan så finns tyvärr risken att man blir det när man bor i en förort.. synd att dom inte blandar mera...

• Anonym (rädd tjej!)

kan även erkänna att jag har burit fällkniv,pepparspray och överfallslarm flera gånger.. jag går inte ens ut på dagen längre..så illa är det..

• Anonym (Mr . X)

Handlar oftast mer om vilka krestar man rör sig, ibland ser man inte så mycket längre än näsan räcker och då kan man uppleva det som du gör ts. Kanske dags att umgås med lite andra människor så ser du att det finns en annan sida av myntet.

Illern i mitt liv - Det var att göra det lätt för sig...

• Anonym (OJOJ)

Har det blivit sá i Malmö?! Jag flyttade frán Sverige för mánga ár sedan och där jag bor nu händer det saker hela tiden. En man blev skjuten med 6 skott utanför vár lägenhetsbyggnad utan att vi hörde nágot. En skar halsen av sin sambo i staden vi bor. Det försvinner barn till höger och vánster, mitt pá blanka dagen. Fruktansvárt. Jag bodde i en förort till Malmö men höll mer till i Lund. Det var faktiskt nágon som blev skjuten pá gágatan mitt i sommaren för nágra ár sedan. Nágon timme innan hade jag varit pá samma café. Det ár inte bara Malmö hör ni,utan hela jávla Europa.

• Anonym (Flyttat)
    Anonym (rädd tjej!) skrev 2008-02-11 00:27:07 följande:
    jag bor i Angered(göteborg), samma här. Blev misshandlad ordentligt för 2 år sedan... Välkommen till det NYA kulturberikade sverige säger jag bara...bullshit! Är man inte rasist innan så finns tyvärr risken att man blir det när man bor i en förort.. synd att dom inte blandar mera...

Var i Angered förra veckan. Då hände inget men sist jag var i november tror jag var det ju en skottlossning där som du kanke vet. Det kunde vara jag och min vän om vi kommit några min tidigare.

Man går fan inte säker någonstans

• Anonym (rädd tjej!)

det är ju vardagsmat tyvärr..och bränder och överfall och våldtäckter ja you name it.. heeela tiden verkligen..SJUKT är vad det är!!
    Anonym (Flyttat) skrev 2008-02-11 00:33:23 följande:

Var i Angered förra veckan. Då hände inget men sist jag var i november tror jag var det ju en skottlossning där som du kanke vet. Det kunde vara jag och min vän om vi kommit några min tidigare.
    Man går fan inte säker någonstans
  • Anonym (Mr . X)

Har vänner i Majorna & Linné (Gbg - centralt, "finare") och där är det inte bättre än i förorterna kan jag lova. Gäng med småungar som håller på med avancerad kriminalitet, så att skylla på invandrarna eller förorterna är lite väl hemmablint.

• Anonym (säkerhet)

Hmmm

Min lillsyrra och hennes bror känner sig jättetrygga i Malmö.Båda är strax över 20. Kusinen till oss är 19 och känner sig trots allt ganska trygg (och det trots att hon blivit rejält misshandlad - men hon befann sig på ett ställe där sånt kunde hända så det var inte så förvånande att det hände)

Själv är jag 30+, bor på norra Rosengård och känner mig trygg. Precis lika trygg som jag skulle göra någon annanstans i alla fall 

• Anonym (rädd tjej!)

säger inte att det enbart är i förorten.. jag vågar inte vara i stan heller kan jag lova.. men när man bor i skiten märker man ju mest av det...skyller inte heller enbart på invandrarna jag tycker bara det är idiotiskt att flytta alla invandrare hit.sätt några i Örgryte och Askim så ska vi se vad som händer.
    Anonym (Mr . X) skrev 2008-02-11 00:39:52 följande:

Har vänner i Majorna & Linné (Gbg - centralt, "finare") och där är det inte bättre än i förorterna kan jag lova. Gäng med småungar som håller på med avancerad kriminalitet, så att skylla på invandrarna eller förorterna är lite väl hemmablint.
Svar på tråden rädd för att bo kvar i malmö