Inlägg från: Anonym (Mr . X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mr . X)

rädd för att bo kvar i malmö

Handlar oftast mer om vilka krestar man rör sig, ibland ser man inte så mycket längre än näsan räcker och då kan man uppleva det som du gör ts. Kanske dags att umgås med lite andra människor så ser du att det finns en annan sida av myntet.

Illern i mitt liv - Det var att göra det lätt för sig...

• Anonym (Mr . X)

Har vänner i Majorna & Linné (Gbg - centralt, "finare") och där är det inte bättre än i förorterna kan jag lova. Gäng med småungar som håller på med avancerad kriminalitet, så att skylla på invandrarna eller förorterna är lite väl hemmablint.

• Anonym (Mr . X)

Otroligt ignoranta människor som hänvisar sin statistik till Efterlyst. Efterlyst är ett tv-program som tar upp valda delar av dem intressanta brotten som begås (en bråkdel alltså), inte en vetenskaplig forskning. Att hänvisa till Efterlyst ger inte så mycket trovärdighet.

Sen tycker jag att oavsett vem som begår brotten så glömmer man en sak. När man t.ex. skyller på invandrare eller en viss typ av svenskar etc. tänker man då på om det var hönan eller ägget som kom först? De flesta som begår brott upplever något slag av utanförskap, det kan vara pga. annan nationalitet men behöver inte vara så. Frågan är då, om vi inte hade skapat ett samhälle där många invandrare, låginkomsttagare, förortsbor etc. hålls utanför den samhälleliga gemenskapen...hade de då begått brott?

Troligen inte!

Sen glömmer ni alla pampar som förskingrar oräkneliga miljoner varje år...att det förmodligen är 99% svenskar är det ingen som nämner. Tyvärr finns det kriminella i alla samhällsskikt...det som IBLAND skiljer dem från varandra är tillvägagångssättet..men de är alla lika kriminella.

I rest my case...

Svar på tråden rädd för att bo kvar i malmö