Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

rädd för att bo kvar i malmö

Jag bor i en förort i Malmö, en av de "sämre" med många invandrare och tydligen händer det mycket skit just här, tex skjutningar, knivöverfall mm. MEN ska jag vara ärlig så har jag själv aldrig sett något speciellt hända. Det enda jag vet är det jag läser i tidningarna, vilket jag tror är fallet för många av er som är rädda också.

De som utsätts för allvarliga brott här är nästan ALLTID i krimminella kretsar. Det handlar om hämndaktioner, knarkaffärer som gått fel, gängkrig överlag. Så umgås man i de kretsarna, ja då kan jag förstå att man är orolig. Men inte annars. Jag har ALDRIG hört talas om någon vanlig svensson har blivit skjuten på öppen gata i Malmö utan något motiv. I 99,9% känner förövaren skytten!

Sen finns det såklart rån och våldtäckter där vem som helst kan drabbas, men ärligt talat tror jag inte det är så mycket mer vanligt i Malmö än någon annanstans. Jag känner ingen som blivit utsatt för sådant.

• Anonym (Sara)
    Anonym skrev 2008-02-10 18:44:54 följande:
    Anonym (Malmötjej) skrev 2008-02-10 14:00:35 följande:och hur gammal är du? det är stor skillnad på hur gammal man är och jo just nu känns det som att folk blir skjutna från höger till vänster, en kompis blev skjuten förra helgen och han hade en dotter på 4 år..dom bara körde förbi och skjöt hur tryggt är det då att gå ute på gatan tycker du? omfg
    Nu känner jag också till killen som blev skjuten. Han blev inte alls skjuten av någon bara sådär utan vidare, allting grundar sig i kriminella uppgörelser, han hade själv en kriminell bakgrund.

Och tjejen som blev knuffad från en balkong, ja det var hennes egen familj som gjorde det. Inget som jag känner att jag någonsin riskerar att utsättas för.

Visst är det fortfarande hemskt att allt detta händer runt omkring oss, och det påverkar ju en även om man inte själv drabbas. Men man behöver inte vara rädd för sitt liv om man inte själv är aktiv inom de kriminella kretsarna
  • Anonym (Sara)
    Anonym skrev 2008-02-11 16:35:17 följande:
    Om inte 99,9& är invandrare som gör alla brotten, varför säger dem på efterlyst varenda vecka då att;. mörk man, pratar svenska med brytning- utländsk härkomstosv
    Skojar du eller? tror du själv på att svenskarna bara står för 0,01% av alla brotten? Källa på det tack!
Svar på tråden rädd för att bo kvar i malmö