Inlägg från: Nathalie70 |Visa alla inlägg
  • Nathalie70

Min 1-åring blöder från snoppen

Hej.

Min 1-åring har vid två tillfällen den senaste veckan blödit från snoppen. Det verkar inte komma från urinen eftersom det är mindre, rätt så väl definierade en - två fläckar i blöjan samt att han verkar vara öm på snoppen. Vi har dock inte sett något sår.

Första gången vi såg blod i blöjan hade vi åkt bil en längre sträcka så eventuellt kan det ha berott på att bältet hade tryckt mot hans underliv och att kisset i blöjan hade orskat en hud/slemhinneirritaion. Nu ikväll såg vi dock ett par blodfläckar igen i blöjan (utan någon särskild anledning) och är oroliga för vad det kan vara. Är det någon som har varit med om något liknande och vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Min 1-åring blöder från snoppen
  • Nathalie70

Kissemjao, när börjar förhuden träs tillbaka? Hände detta din son även när han bara var ca 1 år gammal?

• Nathalie70

Pratade med sjukvårdsrådgivningen igår kväll och de trodde att det berodde på en irritation under förhuden. Han är dock inte speciellt röd längst ut på snoppen. Hur har det sett ut på din son när han har varit irriterad under förhuden kissemjao?

• Nathalie70

Min son råkade ut för detta två gånger under samma vecka. På BVC trodde man att det berodde på att det var en liten infektion under förhuden eller att det hade skavt lite (vi såg dock inget synligt sår). Nu får han bada både morgon och kväll (på morgonen får han bara sitta och spola och leka med duschslangen) för att hålla rent och detta verkar ha hjälpt eftersom vi inte har sett något mer blod.

Svar på tråden Min 1-åring blöder från snoppen