• mixX

Varför köper du märkeskläder?

Men dom flesta använder ju ändå sina kläder för kort tid för att märka av den "fina kvalitén".

Personligen gillar jag inte märkeskläder där märket syns. När jag köper märkeskläder (sällan!) är det alltid kläder där märket inte syns (På sin höjd något litet märke på armen/nacken(ryggen) etc.. Känns som att man skryter att man har pengar om man har märkeskläder med synligt märke. Och det tycker jag verkligen INTE om!

Men det är mina högst personliga åsikter. Vet mååååånga som på något sätt "ser upp till" personer med märkeskläder..

• mixX

bebe längtan skrev 2008-02-09 23:10:13 följande:

när det gäller jeans så finns det absolut inga snygga under minst 1000kr!väskor och skor vi tjejer bör oxå lägga pengar på...skillnaden är enorm!och när det gäller barn, så köper jag dyra kläder och skor till min äldre son, han behöver inte så mycket, och de varar faktiskt längre!det kan hända att han har på sig grejer värda över 6-7000kr(jeans, skor, tröja, kallingar, etc)yngre killen som är bara 8 får ofta bara dyra jeans och skor, 600-800kr, det övriga brukar jag fynda på reansen mixar vi så klart med hm, jc, osv...vi har normala inkomster och inga bidrag...faktum är att dyra kläder håller bättre tvätt efter tvätt...och sitter bättrespeciellt jeans på våra tjejrumpor, eller snarare mammarumpor
    Vad gäller jeans håller jag absolut med dig. Väldigt svårt att hitta några som sitter snyggt om de inte är lite dyrare. Tacka vet jag cheap monday =D Fram för fler sådana märken!! *ler*

Fast när man kommer till barn.. Njae jag vet inte.. Jag brydde mig inte så mycket om vad jag hade på mig när jag var 8-9.. Kunde gärna ha jeans som satt fult med massa gräsfläckar =D Haha..
  • mixX

jennie ellie skrev 2008-02-09 23:11:54 följande:

Nej det här var ingen tråd för mig känner jag, ska man behöva skämmas för att man inte handlar på de vanliga tråkiga kjedjorna.
    Näe men alla är ju olika! Och tycker olika..
    Finns jättemånga fina, mindre, och hyffsat billiga affärer som har annorlunda och snygga kläder. Så man behöver inte handla på "de tråkiga kedjorna". Det gör inte jag iaf!
  • mixX

jennie ellie skrev 2008-02-09 23:18:44 följande:

Min stil ändras då inte och jag förstår inte alls de som inte lägger pengar på kläder. Varför tycker du det inte är viktigt att se snygg ut i dyra märkeskläder? Varför njuter du inte av känslan att krypa in i en härlig tröja för 7000? Varför känner du dig inte extra snygg och fin av det?
    Igen, alla är vi ju olika. Jag kan verkligen inte njuta av att krypa in i en tröja som kostat 7000. Skulle bara må dåligt och ha dåligt samvete att ja lagt ner så mycket på en tröja. Dock så skulle ja utan problem ha råd att köpa en massa märkeskläder, det är inte det. Bara det att jag prioriterar andra saker i mitt liv.

För övrigt känner jag mig oftast väldigt snygg i mina kläder trots att de inte kostat så mycket =)
  • mixX
    AnnaGBG skrev 2008-02-09 23:35:32 följande:
    Jag citerar mig själv då jag fortfarande undrar om summan för den dyra tröjan verkligen kommer bättre behövande till hjälp bara för att man handlar en billig....?
    Det är väl olika från person till person. Jag anser att mina pengar kommer till bättre användning iaf. Kanske inte till bättre behövande..

Själv har jag fått en otrolig chans från mina farföräldrar som gjort att jag har en stabil ekonomisk grund att stå på och slipper tänka på allt vad gäller pengar. Hade dom slösat bort sina pengar på märkeskläder o. dyl. hade jag inte fått denna möjlighet. Jag skulle väldigt gärna kunna ge mina framtida barn samma möjlighet och det skulle inte gå om jag skulle "slösa bort" alla mina pengar på (enligt mig) onödiga saker.

Men som sagt.. Alla är vi ju olika =D
Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?