• devega

Varför köper du märkeskläder?

Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?

• Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?
  • jennie ellie

För att vi tycker att kläderna är snygga och att de klär oss. Känner sig snygg i dyra kläder dessutom

• devega

varför känner du/ni er snygga i dyra kläder?

jennie ellie skrev 2008-02-09 22:52:22 följande:

För att vi tycker att kläderna är snygga och att de klär oss. Känner sig snygg i dyra kläder dessutom
  • jennie ellie

För att de är dyra och av bra/fin kvalitet dessutom snygga

devega skrev 2008-02-09 22:54:36 följande:
    varför känner du/ni er snygga i dyra kläder?jennie ellie skrev 2008-02-09 22:52:22 följande:
  • devega

men vad kommer främst, att de är dyra eller att de har bra kvalité? (för det är ju faktiskt så att allt som är dyrt är inte bättre i kvalité.)

får jag fråga vad det är för märken ni föredrar?

• Dino78

Jag har intve märkeskläder men jag känner en tjej som baraköper sånt till sina barn. Hennes anledning är helt enkelt för att hon har råd. Status. Det ska synas att dom har det gott ställt. Hon har det självklart bara på sig själv med.
    Jag tycker inte det är bättre kvalitet bara för att det är ett känt märke. Inte heller tycker jag kläderna är snyggare.
    Men hon jag talar om här gör det alltså för att det ska synas. Och sen såklart för att hon tycker kläderna är fina med såklart. Kvaliteten är säkert bra, men inte alltid bättre. Bara för att är köpt på Hm för 100:- behöver det inte betyda att det är dåligt.

DIF i själ och hjärta
  • MaddeMamman

för att stila för andra som också köper märkeskläder.. Jag köper inte märkeskläder ofta men om jag hittar något på rea köper jag det även om jag kan hitta likvärdigt på tex hm, bara för att få märket.

• AnnaGBG

PÅ tal om att känna sig snygg i dyra kläder, det är ju en väl uttänkt strategi. Att vi skall associera vissa märken med en viss livsstil eller känsla.

Det gäller ju även ketchup, telefonbolag och drycker.

• jennie ellie

För att de är stil på kläderna, håller form och färg tills de är urväxta.
    GANT, RL, Tommy H, Bb, Lacoste, Pepe jeans mm

devega skrev 2008-02-09 22:57:44 följande:
    men vad kommer främst, att de är dyra eller att de har bra kvalité? (för det är ju faktiskt så att allt som är dyrt är inte bättre i kvalité.)får jag fråga vad det är för märken ni föredrar?
  • MaddeMamman

Dyra kläder köper man om man har råd, har man pengar är man framgångsrik och att vara framgångsrik ger status. Det ger en känslan av att vara lite mer framgångsrik... för det vill ju alla vara.

• mixX

Men dom flesta använder ju ändå sina kläder för kort tid för att märka av den "fina kvalitén".

Personligen gillar jag inte märkeskläder där märket syns. När jag köper märkeskläder (sällan!) är det alltid kläder där märket inte syns (På sin höjd något litet märke på armen/nacken(ryggen) etc.. Känns som att man skryter att man har pengar om man har märkeskläder med synligt märke. Och det tycker jag verkligen INTE om!

Men det är mina högst personliga åsikter. Vet mååååånga som på något sätt "ser upp till" personer med märkeskläder..

Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?