• Julias mamma

Varför köper du märkeskläder?

Jag var inne på NK och snurrade runt på barnavdelningen...

Där hittade jag en vit body från Burberry (?) för 900 spänn...
    En VIT BODY FÖR 900 SPÄNN...

Vem i h*lvete köper det till sin 2 månaders!!!!!!

Jag skulle säga idioter.....

• Julias mamma

jennie ellie skrev 2008-02-09 23:20:06 följande:

Nej men troligen en som har råd och inte reagerar på det priset alls.Julias mamma skrev 2008-02-09 23:18:10 följande:
    Men då har man så mkt pengar att man inte tittar på prislappen alls...

Otroligt onödigt för just det plagget, när det finns hemlösa barn i Sverige....
  • Julias mamma

Jag har helt klart fördomar om överklassen och tror mig veta att att det visst handlar om status....

Köper man en body eller blöjtrosor från Baby Dior så måste du ju NÄMNA att det att det är det märket, annars ser man det ju inte med alla andra kläder man har över!

Att påstå att det då handlar om kvalité är bara löjligt...
    En bebis växer ur sina plagg på typ 1 mån den första tiden så kläderna behöver inte hålla länge innan det är för litet...

Att en vuxen människa köper Dior kläder är en helt annan femma...Då kan man diskutera kvalité efs man inte växer på samma sätt....

Varför är det så viktigt eller snyggt att ha en vällingflaska med ett Dior märke på?
    Jo, för att det skall synas!!

• Julias mamma
    yubaba skrev 2008-02-12 09:18:42 följande:
    till Julias Mamma..... sen sa vill jag tillagga att Baby Dior har jackor och overaller sa man kan tydligt SE att det ar Baby Dior, min son dricker fran en Baby Dior flaska och suger pa Baby Dior napp!! kult!!Mjukt och val syddad ar kladerna faktiskt.
    Ja, man kan SE att det är Dior...varför är det så viktigt?
    Och om du skulle komma med en overall från PoP eller HM...?

Kallar du en Dior-nappflaska för kult? Hur kan det vara det?
Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?