Varför köper du märkeskläder?
För att vi tycker att kläderna är snygga och att de klär oss. Känner sig snygg i dyra kläder dessutom
För att vi tycker att kläderna är snygga och att de klär oss. Känner sig snygg i dyra kläder dessutom
För att de är dyra och av bra/fin kvalitet dessutom snygga
För att de är stil på kläderna, håller form och färg tills de är urväxta.
GANT, RL, Tommy H, Bb, Lacoste, Pepe jeans mm
Och det innebär då att man inte kan både ha märkeskläder och moral eller?
Nej det här var ingen tråd för mig känner jag, ska man behöva skämmas för att man inte handlar på de vanliga tråkiga kjedjorna.
Ja och om du lär barnet att kläder inte får kosta mer än max 500 kr tröjan så är ju det ett lika illa beteende.
Min stil ändras då inte och jag förstår inte alls de som inte lägger pengar på kläder. Varför tycker du det inte är viktigt att se snygg ut i dyra märkeskläder? Varför njuter du inte av känslan att krypa in i en härlig tröja för 7000? Varför känner du dig inte extra snygg och fin av det?
Nej men troligen en som har råd och inte reagerar på det priset alls.
Julias mamma skrev 2008-02-09 23:18:10 följande:
Vad är det som säger att det är bättre med att köpa billiga kläder? Varför ska jag uppfostra mitt barn till att endast handla billiga kläder när ingen annan i familjen gör det?
Nu skrev jag 7000 och det går inte att jämföra med en för 50 kr. Väklgörenhet?.... Givetvis har barnet ett fondspar redan som det sparas på varje månad. Bättre för vem då? Är det sätt som du spenderar på rätt enligt dig och det som jag gör fel?