• AlexandraLuleå

Varför köper du märkeskläder?

jag köper det för att jag gillar att mina barn har annorlunda kläder jämfört med dom flesta andra, nu handlar jag inte BARA tec mini rodini,molo,kavig,småfol osv.. kan lika gärna handla tex rabdino kläder...

Jag gör det för att jag tycker det är roligt, jag har råd med det, och för att barnen fortfarande är såpass små, sen när dom närmar sig 10-åldern så får jag se upp men den dagen den sorgen... skulle det knipa så får jag väll fortsätta köpa märkeskläder, men min barn skall få lära sig att det är INTE gratis... dom ska inte bara få allt dom pekar på...

• AlexandraLuleå

precis, så länge som mat har pengar på banken, mat i frysen, alla räkningar är betalada osv, varför ska man INTE kunna lägga pengar på tex kläder till barnen?

gäller även mig själv med, köper gärna en hel del snygga dyra jeans, och mixar med lite billigare toppar, men jeansen köper jag inte för märkets skull, utan för att jag har grymt svårt att hitta jeans som passar mig så bra som dom dyrare gör!

bebe längtan skrev 2008-02-09 23:26:54 följande:

du har stor poäng där....min äldre kille måste sköta sig i skolan, hjälpa till hemma, osv...jag tycker han förtjänar och få det han vill i den mån jag kan unna honom det
  • AlexandraLuleå
    devega skrev 2008-02-09 23:28:55 följande:
    farför är det viktigt för dig att dina barn är annorlunda än andra barn?
    [/citat]

viktigt och viktigt, jag tycker helt enkelt att det är tråkigt att alla har samma.. hur kul är det att skicka sina barn till dagis osch så springer 2-3 andra barn omkring i samma kläder?

en fördel som jag har är tex att jag inte behöver leta efter kläder på dagis, för fröknarna har alltid koll på vart min sons kläder är, JUST pga att han lite annorlunda kläder järfört med övriga... sedan tror jag inte att dom ens vet vad kläderna kostar.. jag menar inte fasen SER du att jeansen ungen har på sig kostar 800kr... så det är INTE ur "status" synpunkt jag har på mina barn dyrare märkeskläder, utan helt enkelt för jag tycker att dom är SÅÅÅ snygga i allmänhet!
    Sundance76 skrev 2008-02-09 23:31:39 följande:
    [citat]
    Jobbar inom skolan och där kan man se alla typer av kläder på barnen. En del har så fina kläder på sig att de inte vågar leka och blir de skitiga så händer det att de säger "Nu blir mamma arg!". Sen finns det de barn som har snygga kläder och leker hej vilt och där blir inga reaktioner. Billigt eller dyrt spelar ingen större roll så länge barnen (även vuxna) har en bra attityd mot alla andra, som kanske inte har de dyra kläderna. Alla har ju olika ekonomiska förutsättningar.
    Precis, inte tänker jag förbjuda mina ungar att leka som barn skall göra pga deras kläder... nopp, barn skall vara barn= gräsfläckar,slitage m.m
  • AlexandraLuleå

Vad ska man räkna som märkeskläder egentligen? är en jacka för 500 en märkesjacka, eller en jacka för tusen osv?

tex ett par jeans på h&m 250kr, ett par jeans från molo 500kr, ett par jeans från prappy 899kr eller ett par från diesel för 1195kr...

anses det som att enbart jeansen från diesel är märkesplagg? eller räknas inte dom heller som märkesplagg?

vart går den osynliga gränsen? *kul att veta*

• AlexandraLuleå

nej men i regel så är det ju priset som avgör har jag märkt...

Flamma skrev 2008-02-12 13:54:34 följande:
    Alexandra: Det undrar jag åxå!!! Men det är ju knappast priset som är avgörande...
  • AlexandraLuleå

förstår vad du menar

Flamma skrev 2008-02-12 14:00:20 följande:
    Ja, tyvärr är det ju så, ju dyrare desto bättre... Eller inte! Men så är det när det gäller allt! Tycker det råder väldigt stor hysteri överallt när det gäller barn. Ganska skrämmande att det är sådant elittänkade med ens egetbarn - OBS! Helgonförklarar mej absolut inte!!!
Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?