devega skrev 2008-02-09 23:28:55 följande:
farför är det viktigt för dig att dina barn är annorlunda än andra barn?
[/citat]
viktigt och viktigt, jag tycker helt enkelt att det är tråkigt att alla har samma.. hur kul är det att skicka sina barn till dagis osch så springer 2-3 andra barn omkring i samma kläder?
en fördel som jag har är tex att jag inte behöver leta efter kläder på dagis, för fröknarna har alltid koll på vart min sons kläder är, JUST pga att han lite annorlunda kläder järfört med övriga... sedan tror jag inte att dom ens vet vad kläderna kostar.. jag menar inte fasen SER du att jeansen ungen har på sig kostar 800kr... så det är INTE ur "status" synpunkt jag har på mina barn dyrare märkeskläder, utan helt enkelt för jag tycker att dom är SÅÅÅ snygga i allmänhet!
Sundance76 skrev 2008-02-09 23:31:39 följande:
[citat]
Jobbar inom skolan och där kan man se alla typer av kläder på barnen. En del har så fina kläder på sig att de inte vågar leka och blir de skitiga så händer det att de säger "Nu blir mamma arg!". Sen finns det de barn som har snygga kläder och leker hej vilt och där blir inga reaktioner. Billigt eller dyrt spelar ingen större roll så länge barnen (även vuxna) har en bra attityd mot alla andra, som kanske inte har de dyra kläderna. Alla har ju olika ekonomiska förutsättningar.
Precis, inte tänker jag förbjuda mina ungar att leka som barn skall göra pga deras kläder... nopp, barn skall vara barn= gräsfläckar,slitage m.m