• Testarosa

Tips på kvällsmat

Har börjat tröttna på den gamla vanliga mackan till kvällsmat! För att få bra fungerande rutiner innan mitt andra barn kommer så har vi börjat att äta kvällsmat kl. 17.30, lagom innan bolibompa börjar som min son på 2½ år mer än gärna ser på men det känns ju lite roligare å kunna variera kvällsmaten lite, så...någon som har några tips på annat än macka?

• Svar på tråden Tips på kvällsmat
  • La Lola

Fikar ni bara?

Varför äter ni inte middag?

• Testarosa

Jo ibland har det blivit middag, ibland pannkaka...har min son gått hela dagen på dagis orkar han oftast inte äta så mycket mat, för det gör han på dagis, så då brukar det bli något lättare. Men gärna tips på lättlagat mat också

• La Lola
    Testarosa skrev 2008-02-10 11:45:37 följande:
     Jo ibland har det blivit middag, ibland pannkaka...har min son gått hela dagen på dagis orkar han oftast inte äta så mycket mat, för det gör han på dagis, så då brukar det bli något lättare. Men gärna tips på lättlagat mat också
    Oj..här äter vi alltid riktig mat.
    Lunchen står man sig ju inte på särskilt länge.....

Vi käkar tex makaroner o korv, fisk o potatis, lasagne, spaghetti o köttfärsås, köttbullar o potatis o sås (och grönsaker oxå såklart)......
  • Whilda

Till kvällsmat så gillar barnen pizzabullar,
    gott och enkelt att göra.
    Brukar göra en dubbelsats och sedan frysa in och tina upp sedan eftersom. ´
    Finns massa roliga recept på pizzabullar på nätet.

( Middagen äter vi runt fyra och kvällsmaten efter bollibompa.

• La Lola

Vi fikar på kvällen oxå innan läggdags....

Macka, fil o flingor o sånt....

• Testarosa
    Svar på #3
    La Lola skrev 2008-02-10 11:48:38 följande:
    Oj..här äter vi alltid riktig mat. Lunchen står man sig ju inte på särskilt länge.....
    Jag behöver inga påhopp om vad vi äter och inte äter till kvällsmat! Min son går å lägger sig efter bolibompa, så när vi äter runt 17.30 så är det hans kvällsmat, och så brukar han få någon frukt till bolibompa. Att vi inte alltid äter middag till kvällsmat är ju vårat beslut. Jag gjorde denna tråden för att få tips om kvällsmat, inte tips om hurvida vi ska äta "middag" eller macka.
  • maddeo

Nej få påhopp för att man ber om lite tips verkar ju allt bra onödigt.. e själv uppväxt me "bara" mackor på vardagskvällarna, å inget fel me de Lite tips ja... som nån sa så pizzabullar e ju smidigt att ha i frysen, plättar/pannkakor, crepes, hemmagjorda piroger(oxå smidigt att ha i frysen), lite matigare mackor me t ex köttbullar eller nån röra på, nyponsoppa/blåbärssoppa till mackan eller vanlig soppa.. ja de va väl de ja kom på just nu.

• La Lola
    Testarosa skrev 2008-02-10 12:09:56 följande:
    Svar på #3Jag behöver inga påhopp om vad vi äter och inte äter till kvällsmat! Min son går å lägger sig efter bolibompa, så när vi äter runt 17.30 så är det hans kvällsmat, och så brukar han få någon frukt till bolibompa. Att vi inte alltid äter middag till kvällsmat är ju vårat beslut. Jag gjorde denna tråden för att få tips om kvällsmat, inte tips om hurvida vi ska äta "middag" eller macka.
    Påhopp?
    Vart ser du något påhopp?
    Märkligt......
    Jag blev förvånad bara.
  • kariba

Jag brukar tex göra pizza dubbel sats så det blir 3 långpannor och frysa in i bitar. Amerikanska pannkakor är smidigt.
    Jag brukar också ha lasagnebitar i frysen. Annars är gratänger bra, kassler, korv, färs, fisk.

• ika nisse

Hej hej.. jag brukar också äta middag vid halv sex med min son och vi äter nästan alltid något lättare för han är inte stor i maten och min man är egen företagare så han är inte hemma förrän vid 21.. jag brukar göra tunnbrödsrullar med lite olika pålägg, tex äggröra, laxröra och makrill finns att köpa färdigt så man slipper stå och göra det.
    oliwer älskar risi frutti så jag brukar köpa färdig risgrynsgröt och blanda i lite vispad grädde och vaniljsocker och så har vi jordgubbssylt till det smaskens... smakar precis som den man köper.. kram

Svar på tråden Tips på kvällsmat