• Trinity78

Har du en motionscykel, CrossTrainer el liknande hemma och vad tycker du om den?

Jag funderar på att köpa nån form av träningsredskap men jag vet inte vad. Jag vill ha något som inte kräver för mycket koordinationsförmåga som som man kan köra när man tittar på teven eller liknande.

Jag behöver lite tips och råd, tack 

Gravity always wins
  • Svar på tråden Har du en motionscykel, CrossTrainer el liknande hemma och vad tycker du om den?
  • jenni82

jag har en orbitrek och jag tycker den är skitbra.
    enda problemet är väl att den lätt blir stående. men det är ju en disciplinfråga
    som träning är den grym!
    har aldrig haft sån grym träningsvärk i mitt liv.

• Champagne
    Jag är en sån som man måste tejpa fast på en cykel eftersom jag har noll koordinationsförmåga. Men jag har köpt en crosstrainer och är jättenöjd. Tyvärr är det några veckor sen jag använde den, men tränade minst 5 dagar i veckan innan. 30 minuter åt gången. Det märktes rätt mycket på konditionen, inte så mycket på vikten tyvärr.
  • Champagne

Vad jag har förstått det så är det liknande maskiner, men Orbitrek® är ett märke på en crosstrainer.

Alltså, tex Rollerblades är ju ett märke på inlines

• nicke nyfiken76

Grand Cru skrev 2008-02-10 17:04:42 följande:

Vad jag har förstått det så är det liknande maskiner, men Orbitrek® är ett märke på en crosstrainer.
    Alltså, tex Rollerblades är ju ett märke på inlines
    Aha! Tack för upplysningen.
  • Trinity78
    Grand Cru skrev 2008-02-10 16:43:34 följande:
    Jag är en sån som man måste tejpa fast på en cykel eftersom jag har noll koordinationsförmåga.
    Det låter precis som mig!
    Gravity always wins
  • Champagne
    Trinity78 skrev 2008-02-10 17:29:21 följande:
    Det låter precis som mig!
    Min kompis drog med mig på aerobics en gång, hon sa att "alla kan", jag protesterade men hon gav sig inte. När vi gick därifrån efter passet, så sa hon... -Nä, alla kan nog inte.

Jag gillar crosstrainern för det är samma rörelser hela tiden, och man har nåt att hålla i. Jag har en med dator, där man ställer in ålder, vikt, kön, längd, väljer program och tid. Det är bra, för då fuskar man inte Man kan se kaloriförbrukning och så brygger den kaffe nä skämtar bara. Jag köpte min på team sportia förresten, de hade nån rea, så jag gav 3000 för den tror jag.
  • Solian

Jag har en vanlig motionscykel hemma. Jättebra, man kan motionera utan att behöva skaffa barnvakt. Det står vid TV:n och man kan lika gärna sätta sig på den och trampa lite istället för att sjunka ner i soffan. Och man kan inte köra med ursäkten att det är dåligt väder ute, nu kan jag träna utan att behöva gå ur huset. En riktigt bra investering (fast den var inte så dyr...)

• Trinity78
    Grand Cru skrev 2008-02-10 17:34:30 följande:
    Min kompis drog med mig på aerobics en gång, hon sa att "alla kan", jag protesterade men hon gav sig inte. När vi gick därifrån efter passet, så sa hon... -Nä, alla kan nog inte.
    Är vi tvillingar? Jag och en kompis gick på aerobics när vi var 16-17 nånting. Vi försökte hänga med så gott vi kunde och tyckte att vi var rätt duktiga. En dag hamnade vi i omklädningsrummet efter passet samtidigt som instruktören. Hon frågade om vi var nya eftersom hon hade märkt på passet att vi hade lite svårt att hänga med. Nej, sa vi. Vi har varit med hela terminen... Instruktören blev tomatröd i ansiktet och pep ut ur omklädningsrummet väldigt snabbt.
    Grand Cru skrev 2008-02-10 17:34:30 följande:
    Jag gillar crosstrainern för det är samma rörelser hela tiden, och man har nåt att hålla i. Jag har en med dator, där man ställer in ålder, vikt, kön, längd, väljer program och tid. Det är bra, för då fuskar man inte Man kan se kaloriförbrukning och så brygger den kaffe nä skämtar bara. Jag köpte min på team sportia förresten, de hade nån rea, så jag gav 3000 för den tror jag.
    Det låter ju kanonbra! Jag ska nog önska mig en sån i 30-årspresent.
    Gravity always wins
  • Wätten

Hej!
    Jag har en crosstrainer från Intersport. Jag tycker den är jätte bra. Har den står i vardagsrummet och står på den framför tvn, helt perfekt. Den tar verkligen, man ställer in vilket program man vill köra eller om man kör manuellt. Den mäter puls, steg, tid och så. Helt perfekt motionsredskap och ha hemma. Och mycket roligare än en motionscykel.

Svar på tråden Har du en motionscykel, CrossTrainer el liknande hemma och vad tycker du om den?