• Trinity78

Har du en motionscykel, CrossTrainer el liknande hemma och vad tycker du om den?

Jag funderar på att köpa nån form av träningsredskap men jag vet inte vad. Jag vill ha något som inte kräver för mycket koordinationsförmåga som som man kan köra när man tittar på teven eller liknande.

Jag behöver lite tips och råd, tack 

Gravity always wins
  • Svar på tråden Har du en motionscykel, CrossTrainer el liknande hemma och vad tycker du om den?
  • keno

Träningscykel går utmärkt att hänga tvätt på! Cykla på den vet jag inte, har aldrig provat.

• Trinity78
    keno skrev 2008-02-10 22:03:21 följande:
    Träningscykel går utmärkt att hänga tvätt på! Cykla på den vet jag inte, har aldrig provat.
    Gravity always wins
  • Lantani

Lånar tråden lite ts. Har funderat på att köpa en crosstrainer och undrar om den på rusta fungerar okej? Finns det olika program?

• Rettis

Har en från Intersport och säger precis som Wätten!! Har haft en motionscykel, men den lät så förskräckligt och var tråkig så vi köpte den här istället och har inte ångrat mig en sekund!!

• Jenny81

Rekommenderar orbitrek, underbar! Så jobbig, men attans vad den tar!

• IlsaBlackWidow

Jag har en Orbitrek som jag sliter ut, den är tamigfan fantastisk för en som har svårt med att komma igång. Själv klarar jag inte av motionscyklar och stepmaskiner men min vän Orbi är både roligare och bränner mer än de andra... så jag spelar in ett par avsnitt såpopera som jag passar på att fnissa mig igenom under träningspasset.

• Trinity78

Vilken CrossTrainer ska man köpa? Det verkar finnas en hel djungel av märken och versioner. Jag såg en på TV-shop för 1800kr och en på Team Sportia för 3000kr. Vad är det för skillnad?

To fail is to successfully learn what doesn't work
  • nicke nyfiken76
    Trinity78 skrev 2008-02-29 07:22:00 följande:
    Vilken CrossTrainer ska man köpa? Det verkar finnas en hel djungel av märken och versioner. Jag såg en på TV-shop för 1800kr och en på Team Sportia för 3000kr. Vad är det för skillnad?
    Jag vet en skillnad: den från sportaffären är garanterat mycket tystare än den från tv-shop.
  • Katt123

Lånar också tråden! Är Orbitrek tyst? Skulle helst vilja träna på morgonen. Flyttar nu från villa till lägenhet så helt plötsligt måste man ju tänka på grannarna!

• nicke nyfiken76
    Katt123 skrev 2008-02-29 15:00:13 följande:
    Lånar också tråden! Är Orbitrek tyst? Skulle helst vilja träna på morgonen. Flyttar nu från villa till lägenhet så helt plötsligt måste man ju tänka på grannarna!
    Har en sån. Och jag tycker inte att den är speciellt tyst. Men jag tror inte att den låter så mycket att grannarna kommer att störas.
  • Katt123

Tack! Jag får släpa över min mammas och testa! Så slippe rjag köpa i onödan!

• MoonFlight
    Lantani skrev 2008-02-11 09:48:45 följande:
    Lånar tråden lite ts. Har funderat på att köpa en crosstrainer och undrar om den på rusta fungerar okej? Finns det olika program?
    Den är bra att träna på och gick ner en hel del i början. Sedan började den låta (ett raspigt ljud) och det visade sig att en av glidgrejerna om man säger så går på hjul och någonting åkte mot innerkanten och började skava av metallen och det var därför det lät. Bytte skenan och nu har den nya börjat låta likadant. Väääldigt irriterande. Tyckte dessutom att den tog mer på högerben än vänster. Väntar på att min nya som jag beställt från Clas Olsson ska komma (2500 kr och med vad jag tror är program).
    Hoppas verkligen att den är bättre och inte låter.
  • Samasa

Har en ortbitrek elite och den är TYST och jättebra!! min orbitrek platinum (som numera är såld) var däremot ganska högljudd..

• 88298

Jag har en crosstrainer från Team Sportia (2500 och den tycker jag fungerar jättebra!! Går tyst och fint med massa olika program man kan välja :)

Men den främsta anledningen till varför jag köpte en från team sportia är att OM det skulle börja krångla, el liknande, så har dom en verkstad så dom fixar det. Skönt att veta att man har lite stöd bakom sig, köper man nått för 2000:- så vill man ju ogärna att det ska börja krångla, och man vill väl ännu mindre att man ska behöva fixa det själv!

Värt varenda krona :)

Svar på tråden Har du en motionscykel, CrossTrainer el liknande hemma och vad tycker du om den?