Arbetar du som städare?
Jag skulle vilja veta mer om det, berätta gärna lite!
Är du anställd i en städfirma eller jobbar du egen företagare?
Jag skulle vilja veta mer om det, berätta gärna lite!
Är du anställd i en städfirma eller jobbar du egen företagare?
Ingen som har det yrket?
Min mamma är städerska och hon jobbar innom kommunen. Hon har städat i en herrans massa år och tycker att dte är ett bra och fritt yrke, okej kanske inte världens roligaste men man går dit, gör sitt jobb och sedan går hem Oftast är det tidig morgon som gäller då man städar men å andra sidan får man sluta så mkt tidigare på dan oxå
Tack för ditt svar
Jobbar hon hemma hos folk eller på kontor?
vet du vad lönen ligger på ungefär?
Jag har jobbat som städerska på flera ställen. Skolor och kontor. Jag tycker faktiskt att det är ett helt OK arbete. Visst så är väl inte lönen nått att hurra för men man slutar tidigt på dan och har hela eftermiddagen hemma...
Hon städar på en dagis och tjänar 18000:-/mån före skatt. Är ju ganska dåligt med tanke på att hon jobbat där sedan 87 men men
miew:
Vad var det du fick städa? Jobbade du i nån städfirma? När på dagen kan man räkna att man börjar?
min mamma börjar iallafall 6
Jag är vikarie. Börjar varannan dag 6:30 och varannan dag 06:00.
Trivs inte med stressen och kraven på perfektion. Har så mycket under en dag att jag inte hinner med att ta mina fulla raster. Är det nått som inte går som planerat så spricker hela dagen och man hinner inte med det man ska. Så har man dessa kontrollanter som små hjärnspöken hängande efter sig...
Kort och gott: Du ska städa fort som bara den, men det ska vara kliniskt rent. Du sliter ut kroppen men får inte betlat för det.
Nej inget yrke jag rekomenderar. Det är hårt och slitsamt. Det är inte "bara att städa"...