Arbetar du som städare?
Jag skulle vilja veta mer om det, berätta gärna lite!
Är du anställd i en städfirma eller jobbar du egen företagare?
Jag skulle vilja veta mer om det, berätta gärna lite!
Är du anställd i en städfirma eller jobbar du egen företagare?
Allt som i trasiga axlar, i vissa fall hälsovådligt då man hanterar och kanske andas in farliga kemikalier eller står på höga stegar, ett monotont arbete, låg lön?
Jag förstår att många tycker att det är skönt med ett städjobb, som nån sa: man gör sitt jobb och går hem, jag har trivts med mitt sommarjobb som lokalvårdare, men är det verkligen något man vill göra alla sina år fram till pensionen?
sakoline:
Smaken är ju som baken, vissa kanske älskar att städa och väljer ett sådant jobb också? Jag älskar att städa och skulle kunna tänka mig att arbeta inom städ också, därav min tråd här...vill veta mer om det. Egentligen behöver jag inte jobba.
Så gjorde vi här iallafall. Dagis var ju roligast att städa med alla små barn som ville hjälpa till och var nyfikna på allt!
Jag tror ingen drömmer om att jobba som lokalvårdare, gjorde inte jag iallafall och ingen av dom jag jobbade med.
Men får man fast jobb, tackar man ju inte nej till det idag när det är så svårt och få ett fast jobb. Inte jag iallafall! Isåfall är man dum tycker jag. Fast nu är jag arbetslös, jobbade som Lokalvårdare i 7 mån. Och trivdes super bra!
Idag finns inga falriga kemikalier i rengörings medlen som man använder som Lokalvårdare.
Dom flesta är miljövänliga och ingen fara vid inandning heller!
Och många tjänar bra! Det är inte dåligt betalt.
Jag fick mitt igenom farfars tant som är städledare på kommunen.
Jobbar man varje dag föresten eller brukar det vara några enstaka dagar i veckan om man är lokalvårdare?
När jag jobbade som det jobbade jag mån-fre 06.30-15.00
Men jag vet att det finns dom som jobbar bara kanske 8 timmar i veckan och så också, finns massa olika tider och så man kan jobba. Men jag jobbade åt våran kommun med ett stort gäng andra "kärringar" och vi städade, skolor, dagis, biblotek och lite korridorer och så på älderboenden.
Har jobbat som lokalvårdare på hotell och kommunalt på olika daghem. Nu jobbar jag i hemtjänsten samt i en matsal där äldre äter, och även där förekommer städning.
Vad ligger lönen på ungefär då?