• Fe73

Design & Kreativitets Tråden 1

Trolle lilaorange.jpgMassa olika färgkombinationer på Trollescarfs klara!
    Känner att jag kopierar mycket nu...bara för jag precis kommit på att man kan det :)

E/Brollie: Har börjat använda väskan jag köpt av dig en hel del...det blir snyggt med nya bruna solisar ;)
    Fin blogg förresten...kanske man skulle starta sig en blogg men hinner jag med det undrar jag.

Ha en trevlig helg.
  • Fe73

När jag kollade upp att göra en hemsida så pratade jag med folk som skulle ha 40 000 vilket var insane...man kan säkert göra sin sida själv och ha ett webhotell men jag använder ORK-web där en kille gjort min hemsida men jag kommer inte ihåg kostnaden ca 1500 per sida tror jag det var.

• Fe73

Men wow...du är redan kändis i mina kretsar. Jag har ett gäng där flera st har köpt dessa smycken...säljer du via nån annan hemsida också?
    Jag tänkte också jag skulle beställt nåt med Anton på (min son).

Kul det måste gå bra för dig?

• Fe73

Godmorgon,

Jo visst är det fler som gör namnsmycken men inte riktigt lika fina som du ;)
    I min krets har de flesta det avlånga hänget med barnens namn på..grymt fina iallafall.
    Får ta mig en titt på kommande hemsidan...

Sötis: Några nyheter hos dig?
    (Går in o kollar)

Ha en bra dag

• Fe73

Oj hej här har hänt en del...

LIS: Vilken underbar omlotttröja!

Sötis: Sidan ser jättebra ut...att du hinner allt!

Skall säga dig att jag känner precis likadant ibland. Jag har perioder jag vill göra allt och perioder jag inte gör nått.
    Där kan det ju bli tufft om man skulle få massa beställningar vilket jag fick på mina stickade sjalar...om man stickar tills händerna i ömma. Om jag skall sälja nu så vill ja göra och om man tycker om det så köper man för då har man inga krav på sig.

Roxy: Om du inte säljer i stort kommersiellt syfte så är det nog ingen fara.
    Annars kan du ringa till bolagsverket/registreringsverket o kolla det kanske.

Är det 3 månader en tråd ligger och sen måste man förnya?

• Fe73

Hej och välkommen husmusen,

Vilka fina kort..verkligen jättefina. Hur får du till så fin text?

Nu har det börjat rulla med scarfsen här men jag är så sugen på att jobba mer med tryck och färger!

Jag letade i mina anteckningar men såg inte vart det bästa stället var att köpa mer färg.
    Kan Sötis eller Brollie hjälpa mig??? ;)

Sötis: Testat att göra några surfshorts?

• Fe73

LIS: Jag har jobbat med mode i flera år och startade ett eget litet designföretag för ett par år sedan men det är trögt...jag fick fixa jobb på annat håll och har det vid sidan om.

Jag vet att man kan handla garn på nätet men har glömt nu...hm

Jag har hittat och beställt färg + pigment...roligare att göra färger själv...Zenit-konst måste man skriva till.

Brollie: Fortsätter med mina barnkläder tills vidare..man kan få göra så barnsliga roliga mönster då.

• Fe73

Hej Kreativa,

Igår fick jag mina färger/pigment så jag kan blanda mina egna kulörer..kul..för jag var lite trött på samma samma av de vi fick med oss från kursen.

Satte igång och gjorde nya scarfar...nytt mönster är på G. Jag känner mig faktiskt trött i kroppen idag efter allt klipp o tryckade...typiskt att lilleman måste vakna före 6.

• Fe73

Absolut Sötis...vilken tröja vill Ida ha...Tshirt el  LÄ?

Vad glad jag blir.

• Fe73

Bea: Du verkar ha många besökare på din blogg...du kanske kunde tjäna pengs på att ta in reklam...

• Fe73

Välkommen Pucken,

Jättefina o.roliga dockor...vad gör du med allt du tillverkar.
    Säljer?

Hälsn Frida

• Fe73

Hej Karisa o välkommen,

Nej stickar inte pulsvärmare och har inga mönster. Sålde i min sommarbutik förra året.

Hälsn Frida

• Fe73
    SÖTIS: Har inte hittat några vita lä tröjor men har köpt en jättesöt med puffärm...du får se hur det blir men jag fortsätter kolla efter LÄ..Har du sett?
  • Fe73

Hej tråden,

Jag måste erkänna att jag ligger i lä när jag ser Er kreativitet sprudla. Jag hinner inte ens kolla allt..jag får börja sitta uppe längre på kvällarna.
    JÄTTEFINT e allt...jag skulle vilja ha allt i min butik...om jag nu skall ha den,måste kolla av vissa saker innan.

Sötis U: TACK Anton kommer bli coolast i Fkil i sommar i dem shortsen.
    Jag har gjort klart tröjan men men men såg precis att det hamnat lite gult på ärmen så jag måste börja om...kan lova att den blir klar i veckan iallafall.
    Fråga: Vill du att jag skriver puss med guld eller skall jag låta den vara utan text enligt bild?
    Sötis pussfisktröja.jpg OCH PASS OPP nu byter vi tråden till Design o K nr 2 då 3 månader redan gått. Hoppas alla hänger med vidare.

Svar på tråden Design & Kreativitets Tråden 1