Biverkningar kopparspiral
Vill höra om det finns någon med biverkningar av kopparspiral och isåfall vilka?
jag har följande : ökad mens, liten blödning 1 vecka innan riktiga mensen kommer,blodstrimmig flytning vid äl,
Vill höra om det finns någon med biverkningar av kopparspiral och isåfall vilka?
jag har följande : ökad mens, liten blödning 1 vecka innan riktiga mensen kommer,blodstrimmig flytning vid äl,
jo de va ju tur men fick veta när ja va där att de faktiskt kan hända..dom hade vart med om det förut!
De visste ja ju faktiskt inte..skulle nog aldrig satt in den om ja visste de!!
jag fick gå till en privatgyn för att ungdomsmottagningen inte ville sätta in en på mig då jag inte varit gravid, fick betala 1000 spänn och det gjorde ont som fan, men jag ångrar det inte en sekund.
har kortare mens och slipper allt vad syntetiska hormoner heter. värk har jag, men det hade jag med piller också.
jag får blodblandad flytning dagen före mens, men det är inte så farligt det heller.
jag kommer absolut att sätta in en ny när det har gått fem år (är inne på halvtid nu)
fick reda på nu efter operationen att barnmorskan satt den fel istället för att sätta den i livmodern hade hon tryckt den rakt igenom livmodershalsväggen och la den ovanpå livmodern...hmm..trodde att dom som sätter spiral kunde sina saker..
Usch ja man litar ju på personalen att dom kan sin grej
Nu har jag iaf tagit ut spiralen och mår jättebra igen
Jag har inte haft några biverkningar, kanske mer mensverk men det är klart värt de.. jag och de där förbannade trådarna! Höll på å bli galen där ett tag...
Jag har/hade aldrig heller fött barn när jag satte in min kopparspiral, och de var faktiskt bm på ungdomsmottagningen som föreslog att vi skulle göra det...
De konstiga var att jag for till ungdomsmottagningen för ett dagen efter piller (nej vi använder de inte som prev medel!) och hon sa att en spiral är som ett dagen efter piller om man sätter in den 5 dagar efter samlag..
Någon som hört de förr? Hade no idea och kände mig lite förvirrad.. (dock hade jag redan planer på spiral väntade bara på mensens ankomst)