• 1juni

    Lunginflammation , farligt?????

    Fick idag reda på att jag har lunginflammation, troligen en lättare.
    Hade snabbsänka på 53, är det högt tycker ni? Läkaren tyckte det var på gränsen att sätta in pencillin men jag fick kåvepenin iallafall.
    Är det farligt med lunginflammation???Har ingen feber bara jättesnorig och hostig.

  • Svar på tråden Lunginflammation , farligt?????
  • ludenben

    nja det beror väl på vad du har för jobb... kontor går säkert  bra

  • 1juni

    jobbar i en butik men det är inte så ansträngande längre nu när det bara handlar om 3 timmar + att jag tar det väldigt lugnt själv o allt i min takt nu efter jag blev gravid

  • 1juni

    tack så mkt för svaren!!Är lite hypokondrisk så det känns skönt att få lite lugnande besked så jag kan försöka förstå att det inte är ngn fara

  • Pippirulls

    Jag har haft samma som dig men min snabbsänka låg på 60 då jag fick kåvepenin...10 dagar efteråt så tyckte jag att jag inte mådde nå bättre så en ny snabbsänka togs och den låg på 66...så ännu en kur med en ny pencillinsort som heter Amimox..Är bättre nu...Tycker jag iaf...Kollade snabbsänka igen förra veckan för att se att pencillinet har tagit och då låg det på 9...Har oxå haft hosta och varit och är fortfarande snorig...

  • 1juni

    Pippirulls : Var du sjukskriven under tiden???
    Jag tänkte ju gå o jobba på onsdag men det kanske inte är så smart. Läkaren nämnde inget om jobb och jag glömde bort o fråga

  • Pippirulls
    1juni skrev 2008-02-11 22:01:59 följande:
    Pippirulls : Var du sjukskriven under tiden???Jag tänkte ju gå o jobba på onsdag men det kanske inte är så smart. Läkaren nämnde inget om jobb och jag glömde bort o fråga
    Jag hade precis gått hem från jobbet för jag skulle ha FP på min snart 3åriga son...Är nu hemma med HSP...
  • Pippirulls

    Jag blev alltså inte sjukskriven... men skulle nog ha blivit det om jag inte hade tagit ut FP

  • 1juni

    jaha oki,jag är redan halvt sjukskriven för ichias o så, jobbar bara 3 timmar så det borde ju funka då

  • 1juni

    Kan man fortfarande ha host fast lunginflammationen har gått bort??
    Jag har nu ätit medecin i 3 dagar o mår bättre men jag har fortfarande kvar hostan. Kan man hosta länge??

  • 1juni

    Kan man fortfarande ha host fast lunginflammationen har gått bort??
    Jag har nu ätit medecin i 3 dagar o mår bättre men jag har fortfarande kvar hostan. Kan man hosta länge??

Svar på tråden Lunginflammation , farligt?????