• 1juni

Lunginflammation , farligt?????

Fick idag reda på att jag har lunginflammation, troligen en lättare.
    Hade snabbsänka på 53, är det högt tycker ni? Läkaren tyckte det var på gränsen att sätta in pencillin men jag fick kåvepenin iallafall.
    Är det farligt med lunginflammation???Har ingen feber bara jättesnorig och hostig.

• Svar på tråden Lunginflammation , farligt?????
  • 1juni

Kan man fortfarande ha host fast lunginflammationen har gått bort??
    Jag har nu ätit medecin i 3 dagar o mår bättre men jag har fortfarande kvar hostan. Kan man hosta länge??

• 1juni

Kan man fortfarande ha host fast lunginflammationen har gått bort??
    Jag har nu ätit medecin i 3 dagar o mår bättre men jag har fortfarande kvar hostan. Kan man hosta länge??

• NK80

Har precis haft lunginflammation, hade snabbsänka på 104 - Kåvepenin hjälpte inte ett skit så jag fick antibiotika istället - var sjukskriven i två veckor. Så nej - det du har är inte farligt.

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80
    1juni skrev 2008-02-13 20:46:26 följande:
    Kan man fortfarande ha host fast lunginflammationen har gått bort??Jag har nu ätit medecin i 3 dagar o mår bättre men jag har fortfarande kvar hostan. Kan man hosta länge??
    och ja man kan ha hosta eftråt Min sluta rätt nyligen (äntligen!)
  • Fragile Angel

När jag hade luginflammation får två år sedan var min sänka på 310, febern på 40 grader i 1,5 vecka. Jag kunde knappt andas, inte syresätta mig själv.. Jag var jättesjuk, fick byta antibiotika tre gånger innan jag blev bra.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fragile Angel
    1juni skrev 2008-02-13 20:46:02 följande:
    Kan man fortfarande ha host fast lunginflammationen har gått bort??Jag har nu ätit medecin i 3 dagar o mår bättre men jag har fortfarande kvar hostan. Kan man hosta länge??
    Jag hostade i 1,5 månader efteråt. Riktigt drygt faktiskt.
  • NK80

Som du säkert ser så finns det många olika stadier i lunginflammation, den du har just nu är inte farlig. Som alla andra sagt - ta det lugnt och vila och om du känner dig minsta sämre eller att din hälsa inte blivit bättre så gå tillbaka till vc och kolla upp dig igen

• 1juni

Tack så kt för svaren!!!
    Ska gå till vc imorrn o fråga om dom kan ta en snabbsänka på ig så jag vet om det har blivit bra nu eller inte

• Fragile Angel
    1juni skrev 2008-02-13 21:03:00 följande:
    Tack så kt för svaren!!!Ska gå till vc imorrn o fråga om dom kan ta en snabbsänka på ig så jag vet om det har blivit bra nu eller inte
    Jag fick röntga lungorna två gånger efter tillfrisknandet.
  • Jan H

Lunginflammation kan vara allvarligt, har du dåligt allmäntillstånd kan det vara dödligt. Att inte ta det på allvar är brist på respekt. Hosta ska man inte ha mer än max 3 dgr, då är det något fel. En röntgen av lungorna är då nödvändigt. Hostan är tecken på att något inte är bra... Det kan bli lungsäcksinflammation, inte alls roligt.

• Fragile Angel
    Jan H skrev 2008-02-13 21:14:51 följande:
    Lunginflammation kan vara allvarligt, har du dåligt allmäntillstånd kan det vara dödligt. Att inte ta det på allvar är brist på respekt. Hosta ska man inte ha mer än max 3 dgr, då är det något fel. En röntgen av lungorna är då nödvändigt. Hostan är tecken på att något inte är bra... Det kan bli lungsäcksinflammation, inte alls roligt.
    Min doktor sa att hosta upp till tre månader är inte ovanligt, och det är ofarligt.
  • Jan H

Det sa dom till min mor på VC också. Men läkaren på onkologen sa att den läkaren skulle anmälas. Hostar man mer än 3 dgr är det fel. Min mamma hade cancer

Fragile Angel skrev 2008-02-13 21:19:46 följande:

Min doktor sa att hosta upp till tre månader är inte ovanligt, och det är ofarligt.
  • 1juni

Har oxå hört att hostan kan sitta i längre!!!!!!!!!!!
    En vanlig förkylningshosta kan ju inte bara sitta i 3 dagar!!!!!!!

• Pippirulls
    1juni skrev 2008-02-13 21:56:31 följande:
    Har oxå hört att hostan kan sitta i längre!!!!!!!!!!!En vanlig förkylningshosta kan ju inte bara sitta i 3 dagar!!!!!!!
    Håller med att en vanlig förkylningshosta inte sitter i bara 3 dagar. Har man varit på läkarbesök och blivit undersökt så vet man ju att en förkylningshosta sitter i en längre tid. Finns bra hostmedicin mot det oxå...
  • Janssonkatten

Jan H skrev 2008-02-13 21:14:51 följande:

Inte roligt alls vill jag lova. Sitter just nu och äter penicillin, pronaxen och morfin i en härlig kombination. Har haft fruktansvärt ont!
  • Sallisen

Det KAN ju bli allvarligt, men har man en bra grundhälsa brukar det ju gå bra.

Förra året fick jag lunginflammation akut och blev inlagd, sänkan låg på 180.... då var man bra mör, vill jag lova!

Svar på tråden Lunginflammation , farligt?????