• ninnie65

AVA riga!

Ska till AVA Riga nästa vecka. Någon mer som varit där? Har kontakt med en tjej men vill prata med flera. Är lite stressad då jag både hört gott och lite sämre om dem. Och lite dyrt är det också, vet inte om vi har råd med mer än en behandling. Jag har kollat upp andra kliniker också men min man vill just nu inte fara runt i Europa utan vill satsa på AVA Riga som vi planerat. Kanske kan vi starta en AVA- tråd? Någon som vill?

Kram Ninnie

• Svar på tråden AVA riga!
  • töjet
    Svar på #128
    jag skall dit 14/4 för ET ( i alla fall är det planerat så)
    Raspberry81 skrev 2008-04-05 13:13:35 följande:
    Hur mng är på G till AVA Riga i vår? "Bara" jag & Ninnie65? Inte så bara iof
  • Raspberry81

Den 14:e det är snart det

Och Ninnie65 ska dit i april hon med.

Hoppas verkligen alla tre blir på smällen.

Primrose börjar du bli tjock runt magen nu?

• ninnie65

Primrose: Ja nu är det snart dags för mig. Hur går det för dig? Superbra hoppas jag. Funkar inte denna ÄD, ska jag satsa en tid på egna försök igen! Fast det verkar hopplöst, men du inger lite hopp. Det känns ändå skönt att vara på G med ÄD.

Töjet: Lycka till!

Raspberry: Jaaa, hoppas vi lyckas alla tre!

• Primrose

Ja, verkligen, jag håller tummarna för er alla tre!!!

Jag har ju nu, förstås, skrivit till Riga och sagt att vi inte kommer - Lena var glad och positiv till att vi lyckats själva, så det var trevligt. Jag skrev dock att vi ville hålla dörren öppen - just in case. Jag kontaktade också en klinik i Tjeckien i Januari som jag fortfarande har som ett alternativ om det inte skulle fungera hela vägen nu.

Men - allt känns bra ännu så länge. Så det är bara att hoppas!

Raspberry: Litet rundare om magen kanske - men framför allt har jag gått upp 5-6kg sedan jag började med IVF:erna och slutade jobba med fitness i höstas! Så min kropp ser inte ut som den brukar ändå och nästan alla kläder är för små! Nåväl, om jag blir rundare nu, pga en bebis, spelar det ju ingen roll. Det är som det ska vara. Jag har redan köpt en rymlig men söt klänning och fler ska det bli.

• Raspberry81

Magen ska bli rund o go´. Det har jag bestämt för alla oss!

Det var hemskt att inse hur ledsen min kropp gjorde mig & mannen sist. Vaknade en natt av att han låg och klappa på min mage som om han tänkte: Kom igen nu och väx där inne!

Urgulligt men hjärtskärande att se sin man gråta för första gången (tror jag....jo det borde jag minnas) när det blev minus. Därför är jag lite aktsam denna ggn. Vill inte se honom gråta igen.

• Raspberry81

Urgulligt att han klappade magen.....inte att han grinade. Blev felformulerat.

• Primrose

Ja, det är svårt för våra män också, det kan man inte glömma.  Min man vågar fortfarande knappt prata om det - i rädsla att det inte kommer att fungera den här gången heller. Men snart hoppas jag att vi kan känna oss litet tryggare.

Nu håller jag tummarna att allt ska gå bra för er i Riga!Glad

• Igor

Planerar att åka till AVA Riga nästa fredag. Vad anser ni om den kliniken. Ska vi avboka eller???

• Raspberry81

Oj jag vet inte vad jag ska svara......

Hade jag varit i er sits hade jag undersökt mina möjligheter mer grundligt än vad vi gjorde. Det finns de kliniker som har ett system som ger en viss % av pengarna tillbaka om man inte blir gravid inom 3 försök. Men där behöver man hosta upp runt 100 000 i en klumpsumma vilket kan vara lite knepigt. I spanien vet jag att det finns en sådan klinik.

Jag har ju bett om 2007 års statistik i Riga ( förra fredagen) men inte hört ett knyst denna vecka......så nej jag känner mig inte nöjd.

• ninnie65

Raspberry81: Har AVA-klinkerna någon chef tror du? Någon som står över alla klinikerna. Eller är alla sina egna? De bodre ju ha någon gemensam statistik för att jämföra de olika AVA-klinikerna. Tycker de borde vara väldigt öppna med detta.

Det närmar sig för mig och jag hoppas det ska kännas bra när jag åker till Riga igen kanske om två veckor.

Svar på tråden AVA riga!