Bilhandlare heter det inte....bilspekulanter? De kan nog mer betraktas som bilhandlare i hur de lägger fram information:
- Här har Ni en ny modell med yttre och inre fräschör, samt alla tillägg man kan önska sig.
Men detta med universitetsutbildning, kan det vara en kortare kurs som förvandlas till universitetsutbildning månntro? Vi sa verkligen : Utbildning spelar ingen roll! Utbildning har inte alltid med IQ att göra om man bor i en fd sovjetstat. möjligheter till utbildning, bakgrund osv
Jag har inget emot att de "matchar" donatorerna med oss. Men man hade blivit mindre misstänksam och de till exempel sa: Tyvärr har vi inte lyckats matcha dig perfekt med ngn donator, men vi har ett par förslag. Annars väntar vi ett tag till.
Nu hade min donator bruna ögon, och det har inte jag. Därför kändes det lite ärligare för Oss än det ni upplevt. Masha skrev att hon inte lyckats matcha mina ögon, att det kan ta extra tid. Men eftersom min man har bruna, tänkte vi att barnet antagligen ändå blir brunögt....
Det kanske blir en del kulturkrockar ibland. De vill ge 100% matchning, medan vi hellre vill höra sanningen och kunna göra ett val.