• Raspberry81

AVA riga!

Nepp! I Sverige är det visst 6 ggr. Utomlands kan du ju bara tänka dig.....)

De beskrev henne (eftersom jag var helt urflippad i dagarna över smittorisker) att hon är en utav våra "old donors".

Jag har skrivit igen (stackarna blir BOMBADE av mig) och undrar i fall hon donerat till flera i Stockholmsområdet. Intressant om man får hjärtattack imorgon när man läser svaret.

• Raspberry81

Min sambo vill nästan dra och hämta hem äggen. Han litar inte för fem öre på AVA. Men den med hetast temperament= jag, vinner tyvärr alltid.

Men tjejer visste ni att man exportera och importera embryon förresten? Jag kontaktade den där surrogatmamme-verkstaden i Ukraina och de sa sig kunna importera in våra embryon från ava. Haha, min stackars man skulle få fnatt. Han skulle sitta med behållaren i sitt knä och sedan ligga och vakta äggen tills de blev inplanterade, varpå surrogatmamman inte skulle få nysa utan lov. Skämt åsido! Surrogatverksamhet skulle aldrig våra nerver räcka till för.

• Raspberry81

Vi fick svar dagen efter han lämnat sperma.

Ärligt talat tror jag ibland de säger att sperman är lite slö, eftersom de vill göra sin himla microinjektion som tydligen kostar 10 000 extra. Min man har ju lyckats göra sina förra tjej på smällen med p-piller (om det inte var brevbäraren).

ninnie65 skrev 2008-02-19 22:54:46 följande:
    En sak till, min man lämnade ju sperma. Hur lång tid tar det att få svar på om de kan frysa den och kvalitén? Sedan IVF vet vi att sperman är bra, ska bli spännande att höra AVA:s svar!Egentligen borde man ju få svar dagen efter tycker jag. De sa att de skulle kolla den samma dag.Fy vad man är utlämnad när det gäller sådana här livsviktiga saker!
  • Raspberry81

Ngn sa att priserna höjts i Lettland pga inflation av valutan.

Ninnie; Sa de ngt om hur de fryser in äggen. Jag fick de infrysta 2 och 2 vilket innebär 3 försök till för oss. Varför inte 1 och 1 så vi får 6 försök?

Min man hade sagt nej till 2 embryon och ändå fryste de äggen 2 och 2. Är inte det jäkligt lustigt?
    När insättningsdagen kom hade jag ett val att välja insättning av 1 (de hade sparat 2 färska för att fråga mig), och det andra skulle frysas. Men eftersom alla andra var frysta 2 och 2 redan, hade de ju bestämt för oss kan man säga. vi SA att vi ville ha insättning 1 ägg vid första besöket, när frågan kom upp.

• Raspberry81

Ja Längtansmamman det håller jag med om.....att det finns både bra och mindre bra aspekter i hur många gånger man brukar en donator. Som du skriver vet man ju om hon kommer leverera, om det blivit barn utav hennes celler och hur hon reagerar på medicinering. Men det finns mindre bra saker med det oxå, tex att man kan ha halvsyskon till sitt barn i samma stad. man får verkligen hoppas att de strategiskt placerar ut hennes celler i olika områden, stater osv. Kanske har de tjejern du har kontakt med fött mitt kommande barns halvsyskon. Det är lite läbbigt när man börjar tänka efter. Kanske kommer jag och Ninnie föda barn utav samma donator, som är halvsyskon. Det är inte kul om de kan donera FÖR frekvent, för ofta. Det är ju bra för oss och därför är man lite splittrad. Ja vad ska man tycka egentligen.....jag vet inte. Jag tror det bästa är att inte tänka för mycket. Det är därför vi har blivit paranoidklubben...hehe))

• Raspberry81

Till mig sa de att 54% blir gravida vid ett första försök, därför har man undrat varför man skulle behöva tillhöra de procenten som inte blev det. Men är chansen 35% känner man sig inte fullt lika "Kalle Anka".

Jag tror att det kan ta en 3-4 försök innan det blir graviditet. Det finns väl en spansk klinik som ger en viss % av potten tillbaka om man inte blir gravid inom 3 försök. Känns som 3 är en slags magisk gräns, att har det inte funkat, kanske man bör undersöka vad som är fel. Man tycker ju att ALLA skulle kunna bli gravida med hjälp 2008! Men Nej.....

• Raspberry81

Tjaaa!

Jag tror inte de tycker om mitt temperament därborta nu.

Skrev i lite barsk ton att jag vill faktiskt veta hur mng ggr hon donerat och när de gjorde hiv-test och om hon ska donera igen.

Fick tillbaka till svar att sådan info kan vi inte ge.

Jag flög fullkomligen i taket och ringde dit och klagade!

Fick tillbaka ett email med all info av klinikchefen som jag begärt. Tror de där tjejerna som jobbar där bara "lallar runt" med oss för att vi ska vara lugna. Det är kanske mina kommande barn det handlar om!

Det visade sig att hon donerade bara andra gången och att hon var redo att donera en gång till. Blodtesterna gjordes i oktober (OBS! notera) Jag gjorde mitt försök i januari!!!

Eftersom hon nu börjat behandlats för en tredje donation har hon gjort blodtester igen. Puhhhhh! Trodde hjärtat skulle stanna när jag läste oktober. Hjälp vad mkt som kan hända på 3 månader!

• Raspberry81

Hej Ninnie65 och alla andra!

Jag kände att jag bara måste fråga om detta. Tror de "hästarna" hos oss är på Grönbete eller vad?

Får se om de planterar in "luft" för 10 000 nästa gång....haha! Jag är inte poppis där kan jag säga. Kanske ska ta med min "vakthund" nästa ggn? Tror ni man kan se äggen i mikroskopet innan de plantera in ägget?

Tack att du ställde min fråga!

• Raspberry81

Spencer: Tack för de orden. Jag är som en speedad kulspruta ibland. Lurendrejeri hatar jag, och speciellt då man hanterar oss som bilhandlare och inte inser att det finns känslor inblandade!

Donatorn vi fick var visserligen 31, men även hon 170cm 60kg (precis som jag!), blond, universitetsutbildning och 1 barn. Men vad hon arbetade med fick jag inte veta! Det har väl med skyddande av deras identitet att göra.

• Raspberry81

Bilhandlare heter det inte....bilspekulanter? De kan nog mer betraktas som bilhandlare i hur de lägger fram information:

- Här har Ni en ny modell med yttre och inre fräschör, samt alla tillägg man kan önska sig.

Men detta med universitetsutbildning, kan det vara en kortare kurs som förvandlas till universitetsutbildning månntro? Vi sa verkligen : Utbildning spelar ingen roll! Utbildning har inte alltid med IQ att göra om man bor i en fd sovjetstat. möjligheter till utbildning, bakgrund osv

Jag har inget emot att de "matchar" donatorerna med oss. Men man hade blivit mindre misstänksam och de till exempel sa: Tyvärr har vi inte lyckats matcha dig perfekt med ngn donator, men vi har ett par förslag. Annars väntar vi ett tag till.

Nu hade min donator bruna ögon, och det har inte jag. Därför kändes det lite ärligare för Oss än det ni upplevt. Masha skrev att hon inte lyckats matcha mina ögon, att det kan ta extra tid. Men eftersom min man har bruna, tänkte vi att barnet antagligen ändå blir brunögt....

Det kanske blir en del kulturkrockar ibland. De vill ge 100% matchning, medan vi hellre vill höra sanningen och kunna göra ett val.

Svar på tråden AVA riga!