AVA riga!
I "magfettet" fick jag den.......men det står nog i beskrivningen. Titta på www.fass.se
Lycka till nu! Vi kommer nog åka dit i maj igen, som det ser ut nu. Men jag får inte tnf-alfa NÅGONSTANS så jag får se om jag vågar igen!
I "magfettet" fick jag den.......men det står nog i beskrivningen. Titta på www.fass.se
Lycka till nu! Vi kommer nog åka dit i maj igen, som det ser ut nu. Men jag får inte tnf-alfa NÅGONSTANS så jag får se om jag vågar igen!
Primrose: Allt bra fortfarande? Får checka av ibland med dig, så glad att det finns hopp här i världen för oss alla!
Jag vill bara berätta att vi undrade här i efterskott hur mkt donatorn blev betald för detta (just för att vi tycker de kvinnor som gör detta SKA ha betalt) De sa att vi var en av få vars donator faktiskt gjorde det helt gratis 3ggr! Min hjärta gjorde en liten kullerbytta när jag fick veta det! De hade berättat om oss, mitt problem och vilka vi var. Och donatorn hade valt att donera till OSS!
Hur mng är på G till AVA Riga i vår? "Bara" jag & Ninnie65? Inte så bara iof
Den 14:e det är snart det
Och Ninnie65 ska dit i april hon med.
Hoppas verkligen alla tre blir på smällen.
Primrose börjar du bli tjock runt magen nu?
Magen ska bli rund o go´. Det har jag bestämt för alla oss!
Det var hemskt att inse hur ledsen min kropp gjorde mig & mannen sist. Vaknade en natt av att han låg och klappa på min mage som om han tänkte: Kom igen nu och väx där inne!
Urgulligt men hjärtskärande att se sin man gråta för första gången (tror jag....jo det borde jag minnas) när det blev minus. Därför är jag lite aktsam denna ggn. Vill inte se honom gråta igen.
Urgulligt att han klappade magen.....inte att han grinade. Blev felformulerat.
Oj jag vet inte vad jag ska svara......
Hade jag varit i er sits hade jag undersökt mina möjligheter mer grundligt än vad vi gjorde. Det finns de kliniker som har ett system som ger en viss % av pengarna tillbaka om man inte blir gravid inom 3 försök. Men där behöver man hosta upp runt 100 000 i en klumpsumma vilket kan vara lite knepigt. I spanien vet jag att det finns en sådan klinik.
Jag har ju bett om 2007 års statistik i Riga ( förra fredagen) men inte hört ett knyst denna vecka......så nej jag känner mig inte nöjd.
Ninnie65: Ja det finns en övre chef, men jag tycker inte det borde vara så svårt att skicka ett kompendium i ett dokument via internet eller post. Det måste ju finnas uppföljningar i verksamheten för att ens kunna påstå att 53-53% blir gravida vid första insättningen. Och det är den informationen jag efterlyser. Att de sedan inte bara skickar över ett kompendium direkt tolkar jag som att det inte finns ngn. Det borde iaf finnas kvartalsrapporter. Det känns bra när man är där, det lovar jag. Det är därför man blir väldigt fundersam över vidare bemötande. Jag känner mig som en löpandeband-produkt som bara ska lägga ut mer & mer pengar utan att få ett enda tips på vägen. Ska man betala för det tipset med? Det känns girigt. Och den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket.
Jag tror alla kliniker styrs från Finland eller Sverige, men jag är inte säker. De har ngt slags samarbete iaf.
Vet du om man kan flytta över sina ägg från Riga till ex Åbo, och fortsätta sina behandlingar där?
Är ekonomin mellan alla kliniker gemensam, dvs utvärderas ekonomi och resultat av ALLA kliniker i Finland av en styrelse?
Ja det är just detdär med transport som jag funderade över: Man undrar om äggen klarar det. Man kan ju höra med de om/hur de gör detta. Tänker att man ju transporterar andra organ, men det sker väl under annan sorts uppsikt.
Men har man inte rätt att veta det i Aktiebolag? Jag tänker närmast på om de är börsnoterade....
De är ju väldigt trevliga nu, men kanske inte när man börjar gräva lite djupare
Jag vet inte tjejer, jag kan ju inte vara överparanoid heller. Men jo just nu är jag nog det