• ninnie65

AVA riga!

Vid första besöket får man prata med läkaren och koordinatorn. Man har också med sig provsvar på HIV & Hepatittest. Sedan får man önska utseende på donatorn. Sedan åker man hem och väntar. En väntan som inte alls blev så lång som jag trodde.

Har fortfarande inte mailat och "tackat ja" till donatorn. Måste smälta detta någon dag!

• ninnie65

Hallå!

Jag ska ta nedregleringssprutan på långfredagen! Så då är det igång.

Fast har blivit orolig, min gyn skulle maila in recept på medicinen i onsdags då jag var där. Pratade då bara med en undersköterska men hon sa att det skulle ske samma dag. Och så åkte jag till apoteket igår och det fanns ingen inringt!! Panik!! Bara medicinen hinner beställas till skärtorsdag nu, antar att den inte finns inne på vårt LILLA apotek. Ska till gyn på måndag igen.

Primrose...hoppas allt går bra för dig!

Längtansmamman...detsamma önskar jag dig!!

KRAM

• ninnie65

Skriver min fråga här också!

Har ni andra tagit inj Procren 3.75 mg som nedregleringsspruta?

Har ni tagit den intramuskulärt eller subcutant?

Mitt Apotek hade ingen aning!!

Kan maila AVA men frågar er här först. Snart är det dags!!

Ninnie

• ninnie65

Respberry81: Tack för svar! Denna gången blir det ingen koll av TNF-Alfa för mig heller. Gyn här ville knappt veta av den frågan då jag tog upp den.

Primrose: Lycka till med UL. Förstår din oro men hoppas allt ser bra ut. Ta det lugnt och njut.

Jag fick lite ångest idag, för vi har inte kört med skydd. Glömde bort det men har kommit på att allt förstörs väl om man blir gravid! Å andra sidan varför skulle jag bli gravid just i denna cykel om det inte hänt på mer än ett år. Så detta är första månaden på fem år som jag hoppas att jag INTE prickat in ett gammalt ägg.

• ninnie65

Hej alla!

Måste bara säga att mitt förtroende för AVA-Riga vuxit lite den senaste tiden. De svarar snabbt på mail, är trevliga och tillmötesgående.

Min donator tog alla blodtester och STI-tester 23 januari fick jag reda på och nu undrade jag om dessa tester tas om innan ET och det svarade Lena att det görs. Börjar känna mig ganska lugn och börjar lita mer på dem. Tilläggas bör att jag nog skulle vara lika misstänksam mot vilken klinik som helst tror jag. Så det är skönt att det går mot rätt håll.

Spännande att vara på G!

• ninnie65

Primrose och Längtansmamman: Hoppas allt fortlöper BRA för er.

Tänker på er!!

Kram Ninnie

• ninnie65

Ingen aning om det bara är vi!! Bättre för oss, ingen konkurrens om donatorerna!! :)

Hoppas, hoppas vi lyckas!!

• ninnie65

Primrose: Ja nu är det snart dags för mig. Hur går det för dig? Superbra hoppas jag. Funkar inte denna ÄD, ska jag satsa en tid på egna försök igen! Fast det verkar hopplöst, men du inger lite hopp. Det känns ändå skönt att vara på G med ÄD.

Töjet: Lycka till!

Raspberry: Jaaa, hoppas vi lyckas alla tre!

• ninnie65

Raspberry81: Har AVA-klinkerna någon chef tror du? Någon som står över alla klinikerna. Eller är alla sina egna? De bodre ju ha någon gemensam statistik för att jämföra de olika AVA-klinikerna. Tycker de borde vara väldigt öppna med detta.

Det närmar sig för mig och jag hoppas det ska kännas bra när jag åker till Riga igen kanske om två veckor.

• ninnie65

Rapberry81: Jag tycker inte heller det vore svårt att få någon form av statistik, de måste väl dokumentera sin verksamhet? Jag gissar att de jämför den AVA emellan också, i alla fall så borde de det tycker jag. För att lära av varandra.

Tycker som sagt att de varit trevliga nu sedan jag varit där och är på G. Men jag har ju då inte heller ställt några svåra frågor!

Kanske man kan ska kontakta Dr Ralph Arshorn som Sleepingbeauty nämnde? Han borde ju vara mån om statistik.

• ninnie65

Töjet: Lycka till imorgon! För du far väl då? Då är du ca två veckor före mig.

• ninnie65

Töjet: Trist att det blivit uppskjutet. Vet du hur det gått för din donator? Jag har blivit lovad att få reda på hur det går för min donator fem-sex dagar innan planerat ET. Jag ska på mitt andra VUL på tisdag. Hoppas du får besked imorgon. Lycka till!

Svar på tråden AVA riga!