• astral

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Hoppar genast in i tråden och kan bara återigen konstatera att du Bella är en klippa som fixar med tråden!!!
    Läste ditt meddelande och lovar att sprida ordet om nya tråden vidare!
    Bella, Du frågade om jobbet och det är inte så dramatiskt. Jag har sagt upp mig ocg ska byta jobb. Det är internt inom företaget så inga omvälvande förändringar även om jag hoppas att de nya uppgifterna kommer att passa mig bättre. Jobbet är verkligen någon som jag har gnällt över ända sen jag återvände från mammaledigheten och nu känner jag att det är dags att göra något åt det. Dessvärre så vill min gamla chef ha kvar mig i det längsta så det blir inte förrän i början av maj som jag får byta.
    Läste även det där om att det var fullt på The Little Gym och blev lite förvånad. Det verkar inte särkilt fullt på våran kurs, så ring dom och kolla om ni skulle vara intresserade. Man får ju komma dit och prova gratis för att se om det kan vara något. Det vore ju jättekul om Klara och Charlie kunde göra kullerbyttor ihop

Härhemma är det fortfarande förkylt och lite eländigt. Den här veckan blev vi även drabbade av dagisjour. Klara går på ett föräldrakooperativ vilket innebär att varje förälder får vara med och hjälpa till att laga mat en gång per termin. Dessutom är varje familj bakjour ytterligare tre dagar per termin. Nu är tre av våra sex fröknar sjuka så vi har åkt på jour hela den här veckan. Jag behöver väl inte säga att man skulle kunna utnyttja sina semesterdagar till roligare saker än matlagning, men å adra sidan så tycker ju Klara att det är jättekul att vi är där.

Datanissan, läste ditt inlägg om att har läst Jesper Juul, och visst är det skönt att få sina tankar bekräftade! Men, det är inte enkelt det där tycker jag. Senaste veckan har vi återigen haft en rätt så trotsig tjej härhemma. Jag tror att det bor på att hon är inte helt återställd efter sina infektioner och tröttare än vanligt, men igår fick jag en rikig realitydos när Klara plötsligt skrek åt mig med jättehög och arg röst när hon inte fick som hon ville. Men inte så konstigt kanske att det kommer just när man själv är rejält förkyld och under isen och orkar inte engagera sig lika mycket...

Hoppas att alla har det bra!

• astral

Halloj!
    Bella, Jag förstod inte riktigt, är det inte helt säkert om det blir kejsarsnitt eller inte? Jag trodde att det redan var spikat. Jobbigt med Charlies krupp, det verkar verkligen vara hans akilleshäl!

Datanissa och Sonice- håller med att urban är en väldigt smidig vagn. Va började med en Brio alltså en fyrhjuling och gick sen över till UJ och vilken skillnad! Skulle verkligen ha satsat på UJ från början. Perfekt nör man bor i stan också då den svänger lätt och man kan lätt köra den med ena handen. Dyra men med bra andrahandsvärde.

Jag har nyligen blivit frälst GI människa. Jag har haft mycket svårt att bli av med några envissa kilon som smög sig på när jag slutade amma och nu med GI metoden så går det riktigt bra och fort *glad och nöjd*

Det verkar inte bli något med våran snöresa. Jag hittade ett perfekt boende för oss i en lyxig stugby i Italienska alper. En superlyxig stuga i tre etage med egen relaxavdelning ocg bastu och öppen spis. Dessutom hotellservice med halvpension men fick mycket svårt att övertala maken. Så nu tittar jag lite halvslött på Åre men det tar emot att betala 4000 för bara tågresan!

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~