~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
Hejsan!
Mina smaa kottar sover soett efter en alldeles foer sen kvaell igaar naer vi var paa vinmiddag..... drack 1-2 glas och betalar idag med huvudvaerk.... kaenslig vaerre. Menyn var fantastisk och jag hann med baada huvudraetterna innan jag var tvungen att aaka hem eftersom Wilde vaegrade ta flaska och skrek i oever en timme. Vi skulle naturligtvis ha traenat honom.. vilket vi i all flyttyra gloemde.... saa nu blir det traening tills fredag daa vi har vinmiddag nr 2. Vi anmaelde oss till dessa foer naagra maanader sedan daa 4 maanaders bebis verkade stort (!, knaeppis oss, va?) och igen visade Wilde sin enormt starka personlighet. Han var lugn som en filbunke naer jag kom in genom doerren men naer jag tittade paa honom foer att faa mitt vanliga leende saa tittade han bort! Uff, vad hemskt! Faar se hur det blir paa fredag men sedan blir det nog en laang stund innan jag laemnar honom med barnvakt kvaellstid eftersom han daa vanligtvis aer mer gnoelig. Stackars lilleman och stckars Thor som blev alldeles upproerd av allt skrikande.
Nu har vi faatt iordning Thors nyinkoepta sang. Vi koepte IKEAs resaarmadrass paa 135 m bred. Visste ni foerresten att IKEAS madrasser haer i Kanada bara aer 189 cm laanga? Om Thor blir laengre aen 175 cm saa kommer hans foetter faa sticka ut! Men den dagen den sorgen. Foer tillfaellet och flera aar framaat saa raecker den.
Tjoppaloppan - eftersom du visar ditt stora intresse foer vaart "dressing room" saa ska jag foersoeka saetta in bilder paa det, speciellt foer dig kaera vaen!
Vi har fortfarande inte bestaemt vilket foeretag vi ska anvaenda, det aer pinsamt dyrt och hade det varit jag saa hade det blivit IKEA. Men eftersom R oftast aer kvinnan i vaart foerhaallande saa blir det ngt baettre och mer exklusivt.
So nice, foer oss skulle staabraeda inte fungera. Thor aelskar att jagas och springer oftast aat fel haall. Det aer foer mycket trafik runt oss foer att kaenna oss saekra med det altenrativet. Saa jag har dubbelvagn vilket raeddar mitt foerstaand eftersom det bara aer daer jag lyckas laegga baada samtidigt paa eftermiddagen.
Bella och Tjoppaloppan - laeser vad ni skriver om dagis och maaste saega att jag aer grymt avundsjuk paa den moejligheten. Istaellet blir det alldeles foer mycket TV foer Thor eftersom jag inte hinner ge honom saa mycket uppmaerksamhet. Han vill inte heller goera saker med mig paa samma saett naer jag sitter med Wilde. Maerkte det igaar naer Wilde sov sitt fm pass och Thor och jag lekte. Ploestligt pratade han med mig, ville laesa och mysa paa ett saett som han bara gjorde innan Wilde foeddes. Saa nu vill jag komma paa ngt saett att faa lite egentid med Thor. Jag har barnvakt paa torsdagar men stannar oftast hemma eftersom det aer haer jag foersoeker faa naagot gjort. Men naer det lugnar sig haer saa ska jag foersoeka laemna Wilde med barnvakten naagra timmar (om det nu gaar) och goera ngt med Thor ensam. Nej dagis verkar underbart om de kaenner sig trygga daer med personal och andra barn. Efter att ha jobbat ett aar paa dagis aa vet jag att det inte aer foer alla barn men jag gick sjaelv paa dagis och aelskade det saa jag saknar moejligheten foer Thor. Men han ska faa boerja sin foerskola i september 2 timmar om dagen vilket jag tror blir toppen. Letar nu nanny att anstaella i september och boerjar inse att jag kan ha en au pair lagligt hos oss. Skulle vara toppen med en svensk tjej som kunde komma oever saa att Thor och Wilde faar svenska automatiskt. Men saa taenker jag att daa maaste jag byta varje aar ch att det kanske hade varit baettre att faa en filipinsk nanny som vill stanna hos oss naagra aar. Har en paa gaang som aer kusin till en vaeninnas nanny. Hon bor just nu i Hong Kong daer hon aer nanny aat ett ungt par med en son paa tvaa aar. Tidigare bodde hon i Dubai daer hon var enda nanny aat en familj med 11 barn. Imponerande, va! En saadan kvinna kan bli en enorm avlastning foer ngn som mig som kaenner sig otroligt oevervaeldigad just nu.
Tjoppaloppan - kan du ge tips paa vilka CD skivor du lyssnar paa foer barn. Jag har faatt en Ipod saa jag taenkte ladda ner fraan naetet.
Ha en haerlig kvaell!