Inlägg från: So nice |Visa alla inlägg
  • So nice

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tjolahopp

• So nice

Bella vi letar för fullt mest närförort norröver Stocksund/Danderyd/Sollentuna södra Täby enbart egentligen för att mina stora barn ska kunna pendla lätt till sin skola (roslagsbanan, tunnelbanans röda linjen).
    Vi har varit på över 10 visningar det alltid något som inte stämmer. Börjar även lessna på att spenderar varje söndag till detta ändamål...
    Nu har vi sett en lägenhet här inne i stan som skulle passa oss bra så vi får se vad som händer huvudsaken är att det blir smidigt för oss alla..
    Kinesiska kalendern har stämt på mig också och enligt den ska jag få en flicka denna gången..
    Det enda jag som kan sägas är att det är massor av saker som är annorlunda med denna graviditet, illamående, nästappa, enorma bröst t.o.m maken har reagerat, dålig hy, risigt hår..fantastika värden!! nupp, järn etc så något är det..ska på UL den 29/2 kan dom se vad det ligger där inne då så vill vi veta annars väntar vi nog..

Behöver man tvillingvagn till en 2-åring eller räcker det med ståbräda? tips någon?

• So nice

TAck datanissan vi funderar nog åt det hållet tyvärr är min man i längsta laget så vi är lite rädda att den ska bli för låg för den går väl inte justera handtaget eller??
    VI har ju ett tag kvar innan vi behöver den men jag gillar också lång promenader dock kommer Lex gå på dagis några timmar per dag så han kommer inte vara med hela tiden..Ja ja vi får se vad det blir..
    Ska strax gå och lägga mig..
    Må så gott kramar
    Bella hur stor var hon lilltjejen?

• So nice

Datanissan tack för tipset det kanske blir en UJ i så fall. min man är 194!!! stackan ligger alltid med fötterna långt utanför sängen... Ja ja...
    Vi ska nog titta på barnvagn i helgen.
    Herre gud jag är ju snart halvägs vart tog denna graviditeten vägen??
    Såg att Bellas lilla dotter växer och frodas bra..
    Kram till er alla

• So nice

Oj vilken aktivitet!!

Kruppbarn har jag haft 3 stycken och visst är det ärftligt..
    Jag hade det som liten.
    Men hittils har min mellankille haft det allra värst det sista anfallet han fick var för 3 år sedan(han har sedan dess varit kruppfri) då bet inte ens kortisonet han fick på danderyd, vi fick ligga inne på observation under 2 dygn med inhalation varje timme, stackarn han var helt slut.
    Lille Lex kämpar för tillfället med sin krupp D satt med honom vid vidöppet fönster i helgen med odengatanstrafik nedanför trevligt!!!
    Med Elias fick jag faktiskt utskrivet kortison men det gör dom ogärna och jag förstår det.
    Kruppen kommer även här som ett brev på posten i samband med förkylning.

Lägenheten ja vi vet inte hur vi ska göra...
    Men den vi tittar på ett byte till en hyresrätt denna är 6:a på 200 kvm på Karlavägen... på så sätt kan vi får loss lite pengar och fortsätta leta hus i lugnare takt..
    Då blir vi inte trångbodda iallefall men som sagt mkt ska stämma och värden ska godkänna bytet o.s.v...
    Men jag för min del skulle tycka det vore jätteskönt att få en större lägenhet med fler rum samt få lite pengar som vi kan sätta undan tills vi hittar det där drömhuset..
    Jag är evigt trött för tillfället att springa runt på visningar varje helg..
    Nu kan vi få ett litet avbrott samt att vi får lite mer tid att tänka..

Tjoppaloppan jo vi diskutera faktiskt att köpa en större eller rättare sagt längre säng men jag hade sett en säng som jag så gärna ville ha så då köpte vi den..Idag har jag faktiskt dåligt samvete....
    Men sovrummet ser ju fint ut(",)

Kaj håller tummarna att du får ordekligt med dricks..
    Framför allt att du får bra nyheter från din doktor.

en vännina till mig fick just reda på under deras utredning för barnlöshet att hon har hamnat i för tidigt klimaterie!!!
    Hon är 35!!! nu provar dom för fullt med IVF men hennes chanser är tyvärr minimala..

Bella det där med snitt och bärande låter inget vidare stackare.

Spirit håller tummarna för er har ni använt er av långtidsodling?

Det blir nog UJ för oss då låter ju helt klart som en bra investering..låter helt klart som en bra investering.

Må så gott
    Kramar

• So nice

Bella lägenhetsbytet om det går igenom blir i så fall bara temporärt vi vill ju till hus men på så viss behöver vi inte känna oss pressade.

Det där med rutiner ja det är inte det lättaste men det lönar sig faktiskt väldigt bra..
    Vi har varit stenhårda med rutiner men det fungerar ypperligt nu.
    Han har napp och ett gosedjur dessa får han endast när han ska sova (natt,middagslur).

Han somnar själv vid 19:30 varje kväll sover fram till 06:30.
    Det är så skönt att få den där "vuxentiden"..
    Lex ska också få gå på dagis mer än 15 timmar känner även jag att den lille ska få "egen tid" visst det är verkligen lyxigt men varför inte..

En av mina bästa vänninor bor i USA och dom har verkligen mkt fin där borta.
    Tror även att UJ syskonvagn kostar runt 6000 jämfört med 10000 här.
    Tyvärr blir tullkostanden för dyr för att det ska vara värt att köpa den över nätet.

Bäbisar på tvären är inget vidare håller tummarna att ni sliper vändförsök.
    Må så gott

• So nice

Håller tummarna för ditt vändförsök.
    Har bara 2 referenser båda gick tyvärr inte så bra!
    Vändningen lyckades inte utan det blev snitt för dom båda.

På tal om ute i naturen..
    Vår familj rör oss ofta ute varje helg blir det långpromenader helst i något liknade natur område som ex Haga eller Djurgården.
    Då vi befinner oss hos svägeskan blir det långpromenader runt Edsviken. Min familj kommer från Västergötland och jag är uppvuxen i Skövde. MEd en farmor som var kårchef för scouterna så var man givetvis en trogen scout..Det har verkligen satt sina spår..
    Älskar att vara ute i skog och natur.
    Tror att man längtar ännu mer efter naturen då man bor mitt inne i stan.

• So nice

Spririt hejar på dig har flera vänninor som går igenom samma procedur och det om något är riktigt kämpigt!!!

Bella, bella!! stackare du verkar ha ahft det tufft med C KS..
    En tjej i min mammagrupp hade akut snittas och hon var också svullen i 2 månader efteråt.

Datanissan du verkar ha haft det väldigt lätt!! Är också nyfiken på varför det blev KS denna gången också.

Min förlossningar har varit relativt lätta så jag hoppas att även denna blir bra.

UL idag det stämmer allt såg bra ut och jag blev flyttad några dagar framåt
    BF 3/8 men jag har aldrig gått tiden ut med någon av mina barn så det blir nog inte det den här gången heller!!
    Lex fick jag i v.37 .

Och så den stora nyheten den blir nog en FLICKA !!!!
    Dom ksn ju aldrig säga till 100% men hon tyckte att hon såg tre streck..
    Är överlycklig!!!

Kajsan hoppas hoppas hoppas att detta blir ditt år..
    Även spirit och fröja..

Må så gott nu ska här njutas..

ps mitt järnvärde är nere på 102 inte undra på att jag känt mig trött...

• So nice

Marle
    Småbarnsåren är tuffa och till saken hör att man aldrig vet hur man kommer att bli som förälder.
    Helt plötsligt finns det en ny varelse som man känner sådan enorm kärlek till något man aldrig tidigare upplevt.

Jag har ett sprucket förhållande bakom mig med 2 barn.
    Den seperationen gick relativt lätt och jag inte ångrat mig det minsta.Men då var jag väldigt ung och det var han också.

Nuvarande förhållande är inte heller en dans på rosor alla dagar ,ibland kan man verkligen undra varför man är tillsammans.
    Tycker dock att man ska tänka på att det är oftast inte bättre någon annanstans och känner man ändå att man har samma värderingar, likvärdiga mål så är det väldigt mkt värt.

Är kärleken borta då finns det tyvärr ingen återvändo.
    Men finns den där om än så svag så kanske man inte ska kasta in handuken ännu. Sätt ett sista datum där ni verkligen tar ett beslut och ge det hela sedan en ärlig chans fram till dess..

Jag har varit ensam med mina 2 äldsta barn och det har varit jobbigt. Men det har gått bra och idag är dom 2 fantastiska tonåringar så visst gjorde jag rätt och visst finns det lyckliga slut även vid en seperation..

Vilket val du än gör så lycka till.

• So nice

Men marle känner du så starkt att ni inte passar ihop längre så lämna honom då. Tiden går ju och den får man ju aldrig tillbaks eller hur.
    Datanissan det är väl inte mer än rätt att han ska ta hand om sina pojkar ibland och inte behöver han ha guldstjärnor för det.

Jag blev väldigt sjuk när mina stora barn var 6 och 4 år så pass sjuk att jag fick spenderar en tid på sjukhuset, under tiden tog deras pappa han om dom och alla inklusive mina föräldrar prisade honom för detta...
    Helt vansinnigt! Han "hjälpte" mig några veckor medans jag var sjuk det är väl hans ansvar eller!!! Är nog lite bitter med tanke på att han endast har tagit barnen varannan helg (knappt det ibland)Menar inte att klanka ner på dig Datanissan känner bara att vi ibland är lite för snälla mot våra män.

Tjoppaloppan
    Samma sak här han måste väl också ta sitt ansvar inför kommander förlossning eller hade också blivit sur över det..

Bella stackars dig vad du får vara med om mkt..
    Stressad liten tjej är ju inte bra..Vilken vecka är du i när du snittas?

• So nice

Grattis Spirit håller tummarna för dig också..

Grattis ännu en gång Bella!

• So nice

Bella vad mysigt ni ser ut att ha det och vad fint du har gjort...
    Är så avis, vill också ha en sprudlande fantasi vad det gäller inredning...hmmm antar att det är något man mer eller mindre har i sig från början eller?

Här är det täta sammmandragningar,dålig sömn mag kruvan ligger över normalkurvan,115(vilket är jätte bra i min värld)
    Less på att vara gravid less på att plugga,, less på allt hmm
    Nej riktigt så illa är det inte...
    Det blir en TJEJ till 100%

Skriver snart igen kram på er alla

• So nice

Bella,
    Du tror inte att du ger henne för mkt mat?
    Vi har alltid följt ett schema med Lex vad det gäller maten matat honom i stort sätt var 3 dje timme från det han var 1 månad.
    Han hade lite magknip vilket blev bättre när jag uteslöt mjölkprodukter.
    Han har sovit bra från 5 mån ålder genomsnitt 6-8 timmar/natt Han har napp nattetid..
    Sedan 10 mån ålder sover han mellan 19:30-0700.. visst har det hänt att han vaknar till någongång men oftast somnar han om själv..

Lycka till med sömnen avundas dig inte..dock fasar jag för jag vet vad som komma skall!!!
    Själv har jag en väldigt prövande liten son som säger nej till allt...Inte roligt alls!!!

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~