~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
tackar o bugar för en tråd uppkallad efter mig!!! då måste jag genast skicka meddelandet vidare till dom andra!
kram!
tackar o bugar för en tråd uppkallad efter mig!!! då måste jag genast skicka meddelandet vidare till dom andra!
kram!
nu ska jag sätta mig ner o skriva några rader, borde börja städa men det kan vänta några minuter till...
Datanissan: vinmiddag... det vill jag oxå gå på! men det får bli sambons thaicurry ikväll istället.
yannick lyssnar mycket på astrid lindgren, både musik o hörböcker. köpte på mig madicken o saltkråkan i somras o det kan han ligga o lyssna på innan han somnar eller i bilen. sen gillar han gullan bornemark (gissa om man kommer ihåg alla sångerna). det roliga med honom är att han mest av allt gillar rockmusik o sånt som vi lyssnar på i radio. oftast sitter han i bilen o ropar att vi ska dra på högre, allt med mycket trummor o gitarrer i. tja är väl inte oväntat i ett hus med sambons 17 gitarrer
. själv fick han ett riktigt junior trumset i julklapp.
om du har en nanny hos er, kommer hon att bo hos er då eller hyr ni lägenhet/ rum till henne? här är ju läget lika som hos er, dagis är sällsynt o dyrt. med ett barn kan det väl gå, men betala 2 dagisplatser, hjälp! jag skulle nämligen ALDRIG vilja ha någon inneboende. att alltid behöva "vara trevlig", inte kunna vara ifred när man vill osv. var själv inneboende au pair o det var inte alltid roligt för mig heller.
tjoppaloppan: wow! vilken fixare du är! bra idé att komma på att byta tyget!
när jag väntade yannick stämde kinesiska kalendern in på honom, men min kompis skulle ha fått en kille o det blev en tjej. så jag skulle nog inte lite för mycket på den
så ni har inte tjuvkikat? det är inte så vanligt i sverige vad jag har förstått. här har man ul varje månad o har sett bebisen minst 8 ggr innan förlossningen, då vet man oftast vad det är OM man vill veta.
Bella: krupp är inga roliga grejer! vet inte hur jag skulle reagera om yannick inte kunde andas, panik antar jag! vad kommer det från? medfött eller är det bakterier? här har vi varit skonade från såna hemskheter.
Spirit: håller oxå tummarna för dina prover imorgon!
ups tryckte fel.... här kommer mer...
astral: GI har jag aldrig provat, är det inte krångligt? jag hängde med på aftonbladets viktklubb förra året o gick ner 10 kg (min sambo 14kg) o det var lätta recept o god mat, som jag fortfarande lagar. men nu har jag blivit lite lat igen o för godissugen... det är tur att vi har en cross trainer i källaren o där trampar jag o ser på film. kombinerar nytta med nöje o så många filmer har jag inte sett på länge! kan till o med ha yannick med mig, han skuttar runt o leker i en timme när jag tränar.
själv väntar jag med spänning på fredag, då ska jag till läkaren o diskutera provsvaren igen. hade världens tur förra veckan o kunde ta proverna hos en jourhavande gynekolog, för min nye läkare hade sportlov precis den veckan jag fick mens o dag 3 var naturligtvis en lördag! jag hade inte orkat vänta ännu en månad bara för att kunna ta 2 blodprov, nu vill jag veta vad det är för fel (om det nu är det). vet inte vad jag ska hoppas på, har jag för högt prolaktin så kan det vara orsaken till mina mf o det kan ju kännas skönt att veta, samtidigt vill man ju gärna slippa undan mediciner etc.
vädret hos oss är underbart, med massor av sol o blå himmel. yannick är frisk o vi oxå (än så länge i alla fall). restauranten som jag jobbade för i höstas, som inte betalade som dom skulle har jag dragit in i en rättsstrid. har en försäkring för sånt o jag tycker att dom ska lära sig att betala enligt lagen! det är inte mycket pengar, ca skr 600, men det är principen!
jobbar nu lite extra när EHC Kloten (ett hockeylag här i schweiz som tränas av Anders Eldebrink) spelar hemma. dom har två restauranter o flera "barer" o det är roligt o framför allt bra stämning eftersom alla jobbar där för att dom vill o tycker att det är kul. de betalar inte sämre än den andra restauranten o vissa kvällar gör man skr 300 i dricks. ska jobba imorgon igen o sen blir det play off, hoppas naturligtvis att dom ska gå till final, så jag kan jobba fram till vi åker till Bali.
resan är bokad o första nätterna tillbringar vi i ubud. ser fram emot sol o värme o ladda batterierna efter det senaste året.
kram till er alla!
ups, jag tog död på "min egen" tråd...
wow!
vilken tur att jag inte tog död på tråden
har varit hos gynekologen o vips! mina prover är bra... blev nästan lite snopen, hade varit skönt att ha en orsak till mina två mf. men samtidigt är jag jätteglad att jag inte behöver genomgå fler undersökningar o ta medicin. nu blir det först semester, vill inte ta några risker att få mf på bali, sen får vi se vad som händer.
yannick är jättefascinerad av gravida magar just nu (känns som om alla runt omkring väntar barn) o vill alltid veta vad som är i magen etc. skulle vara roligt om han fick ett eget syskon. fast när pappa frågade honom i går om han oxå ville ha en liten syster eller bror svarade han nej. på frågan varför blev svaret, för att dom är så högljudda. då sa B att mamma kanske vill ha en bebis, yannick tänkte länge o sa sen "kissen (han själv) kan köpa en bebis till mamma, men en liten som inte gråter så högt". gulligt va!
Lyllo: det är precis det du beskriver som jag är rädd för o gör att jag är ganska nöjd med "bara" ett barn. tanken att inte hinna med båda (har inget dagis här) o plötsligt inte ha tid för yannick är jobbig. men samtidigt vore det ju bra för honom att ha någon att dela med...
nu ska jag njuta lite av lugnet, yannick har somnat i min säng. han som inte sover lunch längre, men om man alltid vaknar klockan 06.48 varje morgon blir man väl trött till slut.
kram o trevlig helg!
kom på en sak till....
tjoppaloppan: när jag väntade Yannick låg han med huvudet upp ända in i vecka 32 o jag testade "indisk brygga". det är när man ligger med bäckenet så högt upp man kan med massor av kuddar under baken o det blir så obekvämt för barnet att det ofta vänder sig. sen körde B fram o tillbaka med en ficklampa, för nu ser dom ju ljus o mörker genom magen. det fungerade för oss, för nästa ul hade han vänt sig o vi såg riktigt hur det sprattlade till när det hände.
det är dock på egen risk... blodcirkulation etc, gör det inte när du är ensam hemma!
lycka till!
nakna magar lockar väl alltid...
yannick är vääääääldigt intresserad av gravidmagar just nu! synd att man inte har en egen att visa upp, men hittills nöjer han sig med foton från förr (med honom i magen) o kompisars magar.
här har vi feber varje kväll. det började i söndagskväll med 39° o sen har det gått ner efter natten för att stiga fram emot nästa kväll. vad gör man? annars är han pigg, men man undrar ju vad det är. måste lämna över honom till en kompis imorgon för jag sticker till jobbet redan kl 17.00 o B kommer först 18.00, känns lite halvtaskigt att bara lämna honom utan att säga att han är sjuk, men nöden har ingen lag. eller skulle jag berätta att han har haft feber upp o ner o riskera att hon inte vill att han kommer? jag har ingen annan barnvakt o har lovat att jobba, känner mig lite taskig men farmor är på skidsemester. ingen rolig situation...
har legat på en madrass inne hos y de senaste nätterna, han har varit vaken x gånger varje natt o till slut blir man ju trött på att springa ut o in. nu har jag bara behövt lyfta huvudet en centimeter o säga schhhhhh mamma är här o så har han lugnat säg. men det är ju inget man vill att han ska vänja sig vid, bara febern släpper sover han nog bra igen.
kram på er!