• Fröja

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tack Kaj för att jag är din kompis och ditt inlägg i min gästbok!

Jag har lusläst bokreakatalogerna nu och imorgon är det jag som ger mig ut och handlar! Älskar böcker och ser alltid fram emot bokrean.

Nu ska jag läsa kapp. Ni är flitiga som myror.

Gokväll hälsar Fröja

• Fröja

Vink vink Bella, ser att du är on line!

• Fröja

Jodå, jag fyndade en hel del på bokrean men jag har slutat köpa romaner som jag faktiskt hellre lånar på biblioteket, eller också köper jag pocket. Men det är sällan som jag tar mig tid att läsa romaner längre, ni känner säkert igen det allihop, det blir inte tid över sedan barnet kom till min lilla familj...

Bella, det var en häftig mage! Lika stor som med Charlie?

So nice-gumman! Du får äta järnrik mat eller ta tabletter. Kul med en flicka!

Nä, jag känner mig redan trött. Alice har vaknat två nätter i rad klockan fyra och spytt. Sedan har hon varit pigg som en mört hela dan. Och vare sig jag eller R är dåliga. Konstigt. Skönt med egen tvättmaskin säger jag bara!

Alice har börjat böja verb. Senaste tillskottet av tokiga nya ord är kräksat.

Trevlig helg önskar Fröja!

• Fröja

Kul att se dig Marle! Grattis till stora ettåringen!

Språket engagerar också oss. Alice är också tidig, men inte så tidig som Isak. Så läser vi bara en saga på kvällen.

Men vi övar liksom du Tjoppaloppan på ord, om och om igen. Säger ramsor när man tar på fingervantar, pratar om vad vi gör och vad vi har gjort under dagen. Pratar om vad vi ska göra imorgon. Sjunger mycket varje dag.

Sedan vet vi att både R och jag pratade tidigt och mycket när vi var små. Det går antagligen i arv. Eller också vet vi det och uppmuntrar talet... som en slags självuppfyllande profetia.

Vi är hemma idag, Alice har feber och vi är båda snoriga. Trååkigt!

• Fröja

Jag har precis köpt Bitterfittan. Men bara hunnit med de första sidorna än. Verkar intressant.

• Fröja

Jag läste också den artikeln som du nämner tjoppaloppan och blev jäkligt irriterad. Jag tycker att artikelförfattaren drar alla över en kam, och utgår från att alla män inte är vuxna. Hemma hos mig är det oftast R som lagar mat exempelvis och han är den som ser dammråttorna först. Jag känner mig inte alls stressad över det som jag gör, känner mig inte dubbelarbetande på något sätt utan vi jobbar på båda två med tvätt, matlagning osv på kvällarna för att bli färdiga och sedan har vi tid över då vi kan leka med Alice. Perfekt va?

Det är klart att det också gnisslar mellan oss, men jag vägrar att se mig eller R som projektledare för hemmet. Så löjligt!

Jag vet egentligen inte mer om Bitterfittan än att den är skriven av Maria Sveland. Det var ett impulsköp på pocketshop inför en lång tågresa. Och istället för att läsa sov jag...

Tjoppaloppan, jag har också tänkt på hur det skulle vara att vara fyra. Men helt omöjligt att föreställa sig. Det känns lika långt borta som att tänka sig ett liv utan Alice nu när hon är här. Snart får ni träffa er lill* och lära känna en ny liten person. Fantastiskt!

• Fröja

Hej Datanissan! Ser att du är online. När vi ses till sommaren har jag säkert en liten mage (hoppas hoppas jag), som är hemlig fast inte för dig och alla här förstås. Nu är det drygt två månader kvar tills vi kan börja försöka igen.

Måste nog läsa den där artikeln igen... och sen förklara varför jag tycker det blir så fånigt att kallas projektledare hemma. Både R och jag är projektledare på jobbet, men hemma nej tack!

Idag har jag sträckläst en bok av Ylva Ellneby som heter Titta vad jag kan. En bok om barns utveckling, lek och språk bl a. Lättläst och intressant, kanske inte så mycket nytt egentligen men skönt att bli påmind vad man kan göra som förälder för sitt barn. Någon som läst något annat av henne?

• Fröja

Datanissan, tack för att du delar med dig!
    Blev allt lite rörd... Det är så fantastiskt detta att föda barn!

Trevlig helg alla!
    Kram Fröja

• Fröja

Kul att se er i Blåkulla!

Här har helgen varit lugn, förutom en och annan snöstorm. Mycket god mat, vi är väldigt förtjusta i löjrom... mmm... med tillbehör som Champagne, mandelpotatisplättar och citron creme fraiche... mmm... Man får passa på när man inte är gravid. På tal om det så kan vi snart börja försöka. Spännande!

Bella, tror minsann att jag varit hos "din" Eva!
    Lycka till på torsdag!

Spirit, lycka till du också!

Tänker på dig Tjoppaloppan. Isak verkar vara en skön pojke som vet hur man formulerar sig. Snart får han pussa på sin lillasyster!

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~