~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
Spirit: Grattis till så många befrukatde ägg! Äsch, sätt in 3-4 st vet jag!
Tjoppaloppan: 24:e idag vet du!!!
Dina föräldrar kommer bara att hinna hem och få vända tillbaka igen tror jag...
Angående trots så tjaaa, jag skrev i min db för ett tag sedan att vi nog klarat oss undan trotset från Charlie ganska bra genom att kommunicera och välja våra strider... Hahaha, igår fick vi så vi teg!!! Charlie hade en av sina värsta trotsdagar någonsin och hoppade konstant i sofforna, kastade leksaker omkring sig, gapade och skrek fula ord som "bajs", "kackas", "dum mamma", "dumm pappa", slog på Norris och svarade "det spelar ingen roll" när vi försökte prata honom tillrätta... Till slut tappar man ju totalt fatnningen och börjar gapa själv och det blir så himla trist stämning - verkligen värdelöst!
Vi har ju fått erbjudande om att åter byta till ett Montessoridagis här i Bromma från hösten och har faktiskt tackat jag till det efter mycket vånda. Charlie trivs superbra hos dagmamman men det finns två bröder där (5 och 3 år) som influerar till lite för brutala brottaslekar och de fula ord jag nämnt ovan... Dessutom så bet denna 3-åring Charlie på innanlåret en dag samt att Charlie kommit hem med röda märken i ansiktet flera ggr (efter slag och knuffar) och det gör mig verkligen förbannad att det verkar vara så fritt fram att bete sig hur som haver... Dagmamman är jättetrevlig men har nog lite för många barn tror vi. Just nu är det 2 st 5 åringar, 3 st 3-åringar, 2 st 2 åringar och 2 st 1-åringar = 9 st barn på en dagmamma och det är lite väl mycket! Vi tror att hon har fullt upp med de små och liksom får lov att släppa de äldre barnen för sig själva i ett kuddrum hon har nere i källaren...
Nååå, vi får se, det känns tråkigt att byta men vi tror just nu att det blir bäst! Tyvärr så kommer vi inte att ha lika flexibla tider heller på dagiset utan där är det 09.00-15.00 varje dag som gäller under min mammaledighet. Oss hade det passat bättre med 08.30-16.00 Mån-Tors och sedan hemma med mig Fre men dom har ett schema dom följer och rutiner och vill att alla barn ska följa detta...
Ego: Själv är jag jätteförkyld och har dessutom haft både jättetryck neråt samt onda värkar (dock inte regelbundna) sedan några dagar tillbaka. Jag kan säga att jag är orolig att det kommer att sätta igång innan den 2:a april faktiskt - kan inte minnas att jag någon gång kände lika onda förvärkar med Charlie. Lillasyster sparkar dessutom massor fortfarande och imorse när jag försökte somna om så fastnade hon med foten två ggr i revbenen och jag riktigt kände hur sur hon blev...
Hoppas ni alla har en riktigt fin Påskhelg! På torsdag är det inskrivning på Danderyds Sjukhus hela dagen inför kejsarsnittet... Ska bli spännande men fattar inte hur jag ska orka vanka runt en hel dag där - vill helst bara ligga ner med den gigantiska magen nu...
Saknar Jussan, Astral, Cina och SoNice - vart är ni med era inlägg??!!!