Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

tarmproblem efter graviditet?

direkt efter att ha fött barn så fick jag problem med min mage. Under hela tiden som jag ammade hade jag gasbesvär o diarre, när jag slutade att amma så försvann gasbesvären men jag har fortfarande kramper i magen och diarre. Flera gånger om dagen, jag kan inte leva som en normal människa
    Det har snart gått ett år efter förlossningen och jag har bestämt mig för att kontakta en läkare, finns det någon som gått igenom något liknande?

Har aldrig haft problem med magen tidigare så jag mår jätte dåligt över detta...

tacksam för svar

• Svar på tråden tarmproblem efter graviditet?
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2008-02-12 11:51:04 följande:
    Efter mitt första barn blev min mage likadan..Och har hållt i sig i 4 år nu..Var hos läkaren senast förra veckan..Men som de sagt innan så är det stressmage.Alltså ngt man får leva med.Jobbigt när man får springa på toa o alltid ha lös mage..O sen känna sig som gravid jämt med svullen mage är inte kul..Hade hoppats de hittade ngt men inte..då hade man kunnat göra ngt åt det..Med stressmage finns det ju inget o göra..
    oj vad tråkigt att det inte går att göra något åt det vad fick du göra för tester? hur lång tid tog det innan du fick provsvaren?
    jag har mest besvär på morgonen/förmiddan. hur är det för dig?
    o hur orkar man leva med alla besvär
  • Anonym (jobbigt)

tack för alla svar, jag är redan laktosintolerant så min mage har alltid varit extra känslig.
    Bokade en läkartid idag så jag hoppas de hittar något!

moirae: tack för länken, jag ska kika in hos er. Kan ju vara att jag har något liknande

• Anonym (jobbigt)

den där omeprazol som finns receptfritt på apoteket, tror ni jag ska testa den innan jag har min läkartid? för att se om det funkar.

middiz: hur länge sen var det du slutade äta O?  var det läkaren som sa åt dig att testa den?

• Anonym (jobbigt)
    Elli P skrev 2008-02-12 12:31:02 följande:
    Har du provat ProViva eller andra sådana små goda bakteriehärder? ProViva dryck och små shots håller min mage i form när jag är stressad och blir knorrig, lös och galen. Prova även att byta till laktosfritt eller Alpros sojamjölk (varför jag påar just Alpro är för att de bönorna är odlade under kontrollerade former och arbetarna har bra förhållanden vilket man inte kan garantera hos alla fabrikat. Vidare är den ekologiska varianten godast, den är inte lika söt som t ex den kalciumberikade), det gjorde jag och nu mår magen MKT bättre. Lycka till!
    ville bara säga TACK för ditt tips, jag har druckit proviva i 4 dagar och min mage har varit helt normal i 3 dagar. Det verkar som om d va allt den behövde! Jag håller tummarna för att d ska fortsätta såhär. TUSEN tack
Svar på tråden tarmproblem efter graviditet?