Inlägg från: jmmm |Visa alla inlägg
  • jmmm

Älvsbyhus

vet bara att OM maqn över huvudtaget kan göra ändeingaer så e de svindyrt. deras billiga priser e ju dels lägre kvalite o dels att allt går i massproduktion=färre ritningar etc.
    personligen skulle jag valt ett annat hus

• jmmm

Nej ok, jag menade inte kvalité tänkte faktiskt framförallt standard men även kvalite att de e enklare luckor etc.
    Dee möjligt att standarden har ändrts sen vi byggde för 4-5år sen, men då villa jag inte ha ett älvsby o inte smålandsvills heller men smålands kändes ändå mysigare på nåt sätt. klart att älvsbyhus e billigare än tex liknande hus hos A-hus, Lb hus, Eksjöhus myresjöhus osv.
    glöm inte grund kostnaderna som någon skrev, de e torpargrund på älvsbyhus.
    de där m o byta ut plastmatta o kök osv senare blir ju en ännu dyrare affär eller ?? men de ek klart du menar kanske att ni hinner spara undan till de då? men som någon skrev, kontakta älvsbyhus o nåt annat husföretag m liknande hus o begär en offert m alla de grejer ni vill ha o jämför sedan standarden husen i mellan o väg för o nackdelar vad ni vill o inte vill ha osv.

• jmmm

glömde d e här m tomter, vissa husföretag har ju redan tomter i den komun man vill bygga, inte att förakta. en tomt kan ibland vara svår att få tag i.

• jmmm

Ts: hoppas ni hittar de hus ni vill ha, de e ju huvudasken så att man inte belånars ig för mycke iheller. hopaps ni hittar tomt
    Vi ritade o byggde själva 2003 o sen dess har tomterna ökat rejält hät i skåne iallafall. vi byggde alltså i rätt tid

Svar på tråden Älvsbyhus